Το ηλεκτρικό EX30 των 272 ίππων με τον ένα κινητήρα και την κίνηση πίσω, έχει πλήθος απο ανταγωνιστές και επιδόσεις ενός Civic Type R! Το VW ID.3 και το Cupra Born έχουν σχεδόν ακριβώς το ίδιο μήκος, πλάτος και ύψος, αλλά έχουν πολύ περισσότερο χώρο.
Όμως, αυτό το μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, είναι πολύ πιο γρήγορο από όσο χρειάζεται. Είναι ένα μικρότερο αυτοκίνητο από ό,τι έχουν κάνει εδώ και δεκαετίες οι Σουηδοί. Και είναι επίσης καθαρά ηλεκτρικό. Αφού διαμορφώθηκε στη Σουηδία, στη συνέχεια αναπτύχθηκε στην Κίνα. Προς το παρόν κατασκευάζεται μόνο στην Κίνα, αλλά από το 2025 θα βγαίνει και από το εργοστάσιο της εταιρείας στο Βέλγιο.
Το EX30 μοιράζεται την ίδια ηλεκτρική πλατφόρμα με το Smart#1. Ένα Volvo λίγο διαφορετικό, που η μητρική εταιρεία το αποκαλεί crossover, παρότι αναμένεται το περισσότερο καθαρόαιμο EX30 Cross Country σε λίγο καιρό. Όμως εκείνη η έκδοση του EX30 που εντυπωσιάζει, είναι αυτή με τα δύο μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 428 ίππους, κάνοντας το αυτοκίνητο «φωτοβολίδα» με επιτάχυνση απο στάση για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα!
Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 51 κιλοβάτ, κάτι που του δίνει μια μέτρια αυτοδυναμία κοντά στα 400 – 450 χιλιόμετρα, ανάλογα βέβαια την χρήση απο τον οδηγό του. Η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου είναι στα γνωστά υψηλά στάνταρς της Volvo, παρά τις ασυνήθιστες μικρές διαστάσεις του. Στο μπροστινό μέρος δεν υπάρχει μάσκα ανάμεσα στα φώτα «Thor’s hammer», αλλά μόνο το σήμα της Volvo.
Το πιο εντυπωσιακό στην καμπίνα, είναι η απλότητα με τα μειωμένα εξαρτήματα και σχεδόν καθόλου διακόπτες, ούτε καν για ρύθμιση των φώτων ή του καθρέφτη: είναι όλα στην οθόνη. Αυτό χαμηλώνει το κόστος, καθώς επίσης το ότι για αρκετά μέρη του αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε ανακυκλώμενο πλαστικό. Επίσης περισσότερο από το ένα έκτο του πλαστικού σε ολόκληρο το αυτοκίνητο ανακυκλώνεται, το ένα έκτο του χάλυβα και το ένα τέταρτο του αλουμινίου! Το εργοστάσιο της Volvo και εκείνα όλων σχεδόν των προμηθευτών της, χρησιμοποιούν εξ ολοκλήρου ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Το εσωτερικό είναι ντυμένο απο καλόγουστα υλικά επένδυσης και διαθέτει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, όπως σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα με επίπεδο δάπεδο, τα οποία εκμεταλλεύονται την απουσία κεντρικής σήραγγας. Το σύστημα οθόνης ελέγχου δείχνει καλό αν και ελαφρά πολυάσχολο με τόσες διαφορετικές παραμμέτρους ρυθμίσεων.
Συνοψίζοντας για τα χρήματα που κοστίζει, το «καυτό» ηλεκτρικό Volvo ΕΧ30 με τα 428 άλογα, κάνει όλα τα «κέφια» στο δρόμο, δίχως να υπολείπεται σε πρεστίζ, χρηστικότητα, ασφάλεια και πολυτέλεια, απο τον υπόλοιπο «ηλεκτρικό» ανταγωνισμό της κατηγορίας του.