Ενώ το Amarok βασίζεται στο Ford Ranger, κάθε εξωτερικό πάνελ αμαξώματος είναι διαφορετικό. Η ίδια η Volkswagen κατασκεύασε την πρώτη γενιά Amarok. Αλλά η δεύτερη γενιά, που κυκλοφόρησε πέρυσι, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Volkswagen, για την από κοινού ανάπτυξη ελαφρών φορτηγών.
Μηχανικά
Το Amarok μοιράζεται το πλαίσιο σκάλας, την ανάρτηση και τους κινητήρες με το Ranger.
Ένα Amarok μονής καμπίνας, προσφέρεται σε ορισμένες αγορές, αλλά μόνο η διπλή καμπίνα πωλείται στην Ευρώπη. Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας EcoBoost των 2,3 λίτρων προσφέρεται σε ορισμένα μέρη, αλλά όχι στην Ευρώπη.
Το βασικό σύστημα κίνησης, είναι ένας τετρακύλινδρος turbo-diesel των 2,0 λίτρων με ισχύ 168 ίππων και συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Για κάτι περισσότερο σε δύναμη, μια έκδοση διπλού στροβιλοσυμπιεστή, αυξάνει την ισχύ στα 202 άλογα και διαθέτει ένα αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων.
Στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος V-6 diesel των 3,0 λίτρων και 237 ίππων, ο οποίος είναι στην πραγματικότητα ο αξιοσέβαστος κινητήρας JLR/Ford/Peugeot, που τροφοδοτούσε το Range Rover Td6 της τελευταίας γενιάς.
Όλες οι Ευρωπαϊκές εκδόσεις έχουν τετρακίνηση με τον κινητήρα των 3,0 λίτρων να έχει επίσης ηλεκτρονικό κλείδωμα, του πίσω διαφορικού.
Εσωτερικά
Αν και το ταμπλό είναι μοναδικό στο Amarok, οι σχεδιαστές της Volkswagen, έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο που μοιάζει πολύ με αυτό της Ford, καθώς και τα δύο φορτηγά χρησιμοποιούν μια μεγάλη οθόνη αφής, προσανατολισμένη ανάμεσα σε δύο ογκώδεις αεραγωγούς.
Το Amarok διαθέτει πολυτελή υλικά καμπίνας, όπως πάνελ μαλακής αφής στις πόρτες. Οι διακόπτες φώτων, οι μοχλοί της κολόνας και ο επιλογέας ταχυτήτων, είναι όλα της Ford, αλλά το Amarok έχει τιμόνι απο την Volkswagen και νέο κυκλικό ελεγκτή, για τα διαφορετικά προγράμματα μετάδοσης της κίνησης.
Το Amarok απώλεσε επίσης τα φυσικά χειριστήρια θέρμανσης του Range, με το να διαχειρίζεται τη θερμοκρασία και τον αερισμό μέσω της οθόνης αφής.
Η επένδυση Style, διαθέτει ηλεκτρικά καθίσματα, σύστημα κάμερας 360 μοιρών, προσαρμοστικό για τους προβολείς LED που μπορούν να αλλάξουν το μοτίβο τους για να μην τυφλώνουν τους επερχόμενους οδηγούς και προσαρμοστικό cruise control, με λειτουργία διατήρησης λωρίδας.
Στο δρόμο
Όταν το φορτηγό λειτουργεί χωρίς φορτίο, τα πίσω φυλλοειδή ελατήρια του Amarok, δίνουν λογικά μια τραχιά ποιότητα κύλισης. Φορτωμένο με κάποια αρκετά κιλά στην καρότσα του, σίγουρα γίνεται πιο φιλικό.
Το Amarok όπως διατυπώνει ο κατασκευαστής του, ταξιδεύει σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου με ελάχιστο θόρυβο απο τον άνεμο ή τον δρόμο, ενώ τα καθίσματα του, παρέχουν άπλετη άνεση στο ταξίδι. Η επιλογή της τετρακίνησης βελτιώνει την ευκολία χειρισμού σε υποστροφή, παρέχοντας επιπλέον πρόσφυση.
Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι το Amarok μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 7.721 κιλά, ενώ ο twin-turbo diesel του Amarok, είναι σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, πιο εύρωστος στις χαμηλές στροφές.
Η κορυφή της ροπής των 368 λιβρών, είναι διαθέσιμη μόλις στις 1.750 σ.α.λ.. Παρά το ψηφιακό στροφόμετρο με σήμανση στις 6000 σ.α.λ., ο κινητήρας του Amarok περιορίζεται ηλεκτρονικά στις 4500 σ.α.λ.
Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι χρειάζεται 10,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα και έχει τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Φυσικά, το ντίζελ έχει κάποια σημαντικά οφέλη σε σχέση με το φυσικό αέριο, όσον αφορά την οικονομία καυσίμου.
Συνοψίζοντας, η νέα σειρά Amarok, έγινε στην ουσία, μια κομψή και περισσότερο βελούδινη έκδοση του Ford Ranger. Το νέο Amarok υπόσχεται να είναι ένα αξιαγάπητο, «αριστοκρατικό φορτηγό», παντός καιρού, εδάφους και διάθεσης!