Το ψυκτικό υγρό μέσα στον κινητήρα του αυτοκινήτου σας κάνει περισσότερα από το να τον διατηρεί δροσερό. Παρόλο που ο κινητήρας σας μπορεί να λειτουργεί καλά με απλό νερό, το ψυκτικό υγρό έχει αντιψυκτικές και λιπαντικές ιδιότητες για την πρόληψη της διάβρωσης σε ζωτικά εσωτερικά εξαρτήματα όπως ο θερμοστάτης, η αντλία νερού, ο πυρήνας του καλοριφέρ, το καλοριφέρ και το μπλοκ κινητήρα. Επιπλέον, το ψυκτικό υγρό έχει υψηλότερο σημείο βρασμού από το νερό και διατηρεί τον κινητήρα σε άριστη κατάσταση όταν οδηγείται σε πιο ζεστό καιρό.
Εφόσον το ψυκτικό υγρό είναι απαραίτητο συστατικό για ένα αποδοτικό σύστημα ψύξης, πρέπει να ελέγχετε τακτικά τα επίπεδα του ψυκτικού υγρού του αυτοκινήτου σας. Η αδιαφορία για χαμηλά επίπεδα ψυκτικού υγρού ή ορατές διαρροές μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση του κινητήρα και σε ακριβούς λογαριασμούς επισκευών. Εάν παρατηρήσετε ξαφνική απώλεια ψυκτικού υγρού στο δοχείο αποθήκευσης, ελέγξτε για εξωτερικές διαρροές από τους σωλήνες ψυκτικού υγρού, το καλοριφέρ, τον πυρήνα του καλοριφέρ ή το καπάκι του καλοριφέρ. Οι μικρές διαρροές θα οδηγήσουν τελικά σε σημαντικές απώλειες με την πάροδο του χρόνου, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βρείτε τις διαρροές ψυκτικού υγρού πριν η υπερθέρμανση προκαλέσει ζημιές.
Ωστόσο, δεν είναι όλες οι διαρροές ψυκτικού υγρού άμεσα αναγνωρίσιμες. Μερικές φορές, ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας μπορεί να χάσει ψυκτικό υγρό χωρίς σημάδια εξωτερικών διαρροών. Το χειρότερο σενάριο είναι μια εσωτερική διαρροή ψυκτικού υγρού όπου ο κινητήρας μπορεί να κάψει ψυκτικό υγρό, λάδι ή και τα δύο. Ακολουθούν οι πιθανοί λόγοι για αυτό το φαινόμενο.
Εσωτερική διαρροή ψυκτικού υγρού
Ένας κινητήρας που υπερθερμαίνεται μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά της φλάντζας κεφαλής. Η φλάντζα κεφαλής σφραγίζει τον θάλαμο καύσης από βρωμιά, λάδι και άλλα υγρά για να διατηρεί την κατάλληλη πίεση συμπίεσης που απαιτείται για την παραγωγή ισχύος. Όταν υπάρχει ρήγμα στη φλάντζα κεφαλής, ο κινητήρας θα κάψει ψυκτικό υγρό, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το όχημά σας χάνει ψυκτικό υγρό παρά την απουσία εξωτερικών διαρροών.
Εκτός από την απώλεια ψυκτικού υγρού στο δοχείο αποθήκευσης, τα συμπτώματα μιας διαρρέουσας φλάντζας κεφαλής περιλαμβάνουν λευκό καπνό από την εξάτμιση, τραχύ ρελαντί, κακή απόδοση και γαλακτώδες λάδι στη μελέτη στάθμης λαδιού του κινητήρα. Τραβήξτε έξω τη μελέτη στάθμης λαδιού και ελέγξτε για κάπως αφρώδες, γαλακτώδες λάδι. Εάν συμβαίνει αυτό, υποδηλώνει σοβαρή διαρροή ψυκτικού υγρού και θα απαιτούσε άμεση επισκευή. Το ψυκτικό υγρό θα μπορούσε επίσης να διαρρεύσει μέσω μιας σπασμένης κεφαλής κυλίνδρου ή πολλαπλής εισαγωγής.
Επιπλέον, τα συνεχώς χαμηλά επίπεδα ψυκτικού υγρού θα μπορούσαν να σημαίνουν ελαττωματικά ή διαρρέοντα στεγανοποιητικά του turbo. Εάν το αυτοκίνητό σας διαθέτει κινητήρα με turbo, ελέγξτε το κάτω μέρος του οχήματος για διαρροές και προσέξτε για μαύρο καπνό από την εξάτμιση. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν σφυρίχτρες κάτω από το καπό, μέτρια απόδοση και αναμμένη λυχνία ελέγχου κινητήρα.
Τέλος, είναι καλή ιδέα να αντικαταστήσετε το καπάκι του καλοριφέρ. Ένα φθαρμένο καπάκι καλοριφέρ συνήθως οδηγεί σε απώλεια ψυκτικού υγρού κατά την οδήγηση, καθιστώντας δύσκολη τη διάγνωση του προβλήματος όταν το όχημα δεν λειτουργεί. Κατά κανόνα, δεν πρέπει ποτέ να γυρίζετε ή να αφαιρείτε το καπάκι του καλοριφέρ όταν ο κινητήρας είναι ζεστός. Περιμένετε ο κινητήρας να κρυώσει για δύο έως τρεις ώρες πριν αφαιρέσετε το καπάκι του καλοριφέρ.