Toyota: Τι συμβολίζει το ονομα της μάρκας και γιατί συνδυάστηκε με το συγκεκριμένο έμβλημα – Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα
Από τότε που έκανε το ντεμπούτο της στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 1936, η Toyota έχει εξελιχθεί σε μία από τις κορυφαίες εταιρείες, έχοντας κερδίζει σημαντικό αγοραστικό μερίδιο σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία.
Στην Ελλάδα,μάλιστα, η αξιοπιστία και η μηχανική αρτιότητα των μοντέλων κάνει τους οδηγούς να την εμπιστεύονται με «τυφλά μάτια». Άλλωστε αυτό φαίνεται και στους αριθμούς, με τα Yaris Cross και Yaris να είναι best seller για το 2024.
Γενικά όσοι έχουν μπει στην διαδικασία να σκεφτούν την αγορά αυτοκινήτου για ένα αξιόπιστο αμαξι που αντέχει στο πέρασμα του χρόνου, ένα από τα πρώτα ονόματα αυτοκινήτων που θα ακουσαν ειναι αυτό της Toyota .
Μιλάμε για ενα όνομα δηλαδή, άρρηκτα συνδεδεμένο με τον κόσμο της αυτοκίνησης.
Από που όμως προέρχεται το όνομα της ιαπωνικής μάρκας; πως προέκυψε και γιατί συνδυάστηκε με το συγκεκριμένο λογότυπο ;
Για να δούμε την ιστορία πίσω από την ονομασία της Toyota.
Toyota: Από τους αργαλειούς στα αυτοκίνητα – Η ιστορία πίσω από το όνομα
Η προέλευση του ονόματος “Toyota” έχει να κάνει με την οικογένεια Toyoda. Ο Kiichirō Toyoda, γιος του ιδρυτή Sakichi Toyoda, ήταν αυτός που δημιούργησε το αυτοκινητοβιομηχανικό τμήμα της εταιρείας το 1930, όταν η Toyoda ήταν γνωστή,κυρίως, για την κατασκευή του Αυτόματου Αργαλειού Model G.
Τα πρώτα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν με το όνομα «Toyoda», αλλά έχοντας σκοπό να δημιουργήσουν μια διαφορετική ταυτότητα για το αυτοκινητιστικό τμήμα της εταιρείας, αποφασίστηκε να αλλάξουν το όνομα των αυτοκινήτων. Έτσι, το 1936, μέσα από έναν διαγωνισμό, επιλέχθηκε το «Toyota».
Αλλά γιατί η αλλαγή περιορίστηκε στην αλλαγή ενός μόνο γράμματος;
Στην πραγματικότητα, η αλλαγή δεν βρισκοταν τόσο το γράμμα αυτό καθαυτό, όσο στην δομή και στην γραφή της λέξης.
Στα Ιαπωνικά, το «Toyoda» απαιτεί 10 κινήσεις για να γραφτεί, ενώ το “Toyota” μόλις 8. Η αλλαγή αυτή έκανε το όνομα πιο εύκολο να γραφτεί και να διαφημιστεί, ενω παράλληλα, σύμφωνα με την ιαπωνική κουλτούρα, το 8 συμβολίζει την τύχη και τον πλούτο.
Το κρυφό μήνυμα πίσω από το Τ του σήματος
Το λογότυπο που γνωρίζουμε σήμερα παρουσιάστηκε το 1989 για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της εταιρείας.
Εμπνέεται από την ιαπωνική αισθητική με καμπύλες και γραμμές που θυμίζουν καλλιγραφία, ενώ τα επικάλυπτα οβάλ σχήματα έχουν και συμβολικό νόημα. Ο κάθετος ελλειπτικός χώρος στο κέντρο του λογότυπου αντιπροσωπεύει την καρδιά των πελατών και των προϊόντων της Toyota.
Η καμπύλη γραμμή που διασχίζει αυτόν τον χώρο θυμίζει το γράμμα «T», αλλά και το τιμόνι του αυτοκινήτου. Η εξωτερική γραμμή, το μεγαλύτερο οβάλ, συμβολίζει την παγκόσμια αποδοχή της εταιρείας. Το 2020, το λογότυπο ανανεώθηκε με πιο γραφική και επίπεδη σχεδίαση, ώστε να αντικατοπτρίζει την εξάπλωση των προϊόντων κινητικότητας της εταιρείας και τις σύγχρονες τάσεις του μινιμαλισμού.