Toyota Probox: Πρακτικό, ευρύχωρο και με τιμή κάτω από 10.000 €

Toyota Probox: Πρακτικό, ευρύχωρο και με τιμή κάτω από 10.000 €

Toyota: Η ιαπωνική μάρκα πουλάει ακόμα ένα φθηνό αυτοκίνητο στην αγορά της Ιαπωνίας. Ο λόγος για το Probox,ένα πλήρως λιτό και πρακτικό αυτοκίνητο που δεν θα εντυπωσιάσει κανέναν με τα χαρακτηριστικά του, όσο με την τιμή του.

Η Toyota συνεχίζει να κυριαρχεί ως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά. Όπως είναι αναμενόμενο, η επιτυχία της δεν βασίζεται αποκλειστικά στις πωλήσεις του Yaris, του Yaris Cross και RAV4. Η τεράστια γκάμα της περιλαμβάνει και εξαιρετικά οικονομικά μοντέλα.

Και αν νομίζεις πως το Toyota Yaris, ένα υβριδικό μοντέλο με εξαιρετικά νούμερα κατανάλωσης και την αξιοπιστία που του δίνει η φήμη της μάρκας θεωρείται ήδη αρκετά οικονομικό, δεν έχεις γνωρίσει ακόμη το Toyota Probox.

 Toyota Probox: Απόλυτα βασικό και λιτό, άλλα με τέτοια τιμή, δεν ενοχλεί κανέναν.

Αρχικά, να πούμε ότι το Probox δεν ανήκει στην κατηγορία των kei cars, τα διάσημων μικρών αυτοκινήτων πόλης, τα οποία πωλούνται στην Ιαπωνία με τιμές κάτω των 7.000 €. Αποτελεί ένα κανονικό επιβατικό αυτοκίνητο, έχει μήκος 4,24 μέτρα, πλάτος 1,69 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα, είναι δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα λέγαμε compact, ενώ κατασκευάζεται από τη θυγατρική της Toyota, Daihatsu(υπάρχει και μια έκδοση με σήμα της Mazda, το Familia Van).

Η βασική έκδοση του Probox ξεκινά από 1.529.000 γιεν (περίπου 9.750 €). Για τα χρήματά του, προσφέρει έναν εντυπωσιακό συνδυασμό χώρου και πρακτικότητας, παρά το γεγονός πως παραμένει απολύτως λιτό και βασικό στη φιλοσοφία του, με τη σχεδίασή του να μοιάζει λες και μάς ήρθε με χρονομηχανή από την δεκαετία του 1990

Απόλυτα βαρετό και πρακτικό και το σύστημα κίνησης, αφού κάτω από το καπό της βασικής έκδοσης υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.3 λίτρων, που αποδίδει 94 ίππους και 122 Nm ροπής

Πάντως, για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, το Probox προσφέρεται και με έναν ελαφρώς ισχυρότερο κινητήρα 1.5 λίτρων, ενώ υπάρχει και επιλογή για υβριδικό σύστημα κίνησης, καθώς και για τετρακίνηση (AWD). Πρόκειται για ένα καθαρά πρακτικό αυτοκίνητο, χωρίς περιττές πολυτέλειες, που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη δουλειά του αξιόπιστα και οικονομικά.

Ακόμα και η ακριβότερη έκδοση του Probox, με περισσότερες ανέσεις και εξοπλισμό, ξεκινά από 2.057.500 γιεν (περίπου 13.100 €).

Η πρώτη του γενιά λανσαρίστηκε το 2002, ενώ τώρα κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά, η οποία ξεκίνησε το 2014.

Λιτό και στο εσωτερικό του, διαθέτει το πακέτο Toyota Safety Sense

Στην ίδια φιλοσοφία και το εσωτερικό. Το βασικό μοντέλο έχει χειροκίνητο κλιματισμό, ενώ  οι πιο πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού. Ο εξοπλισμός περιορίζεται στα ηλεκτρικά παράθυρα, στο… ραδιόφωνο και σε κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.

Παρά την «τα απολύτως απαραίτητα» προσέγγιση που ακολουθήσε στην κατασκευή του, η  Toyota δεν παρέλειψε τα συστήματα ασφάλειας. Το Probox εξοπλίζεται με το πακέτο Toyota Safety Sense, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και άλλες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού.

Μετατρέπει εύκολα το εσωτερικό του για αυξημένη πρακτικότητα

Το δυνατό σημεία του Probox είναι η ευελιξία του εσωτερικού του. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως, μετατρέποντας το αυτοκίνητο από station wagon σε ένα πρακτικό βαν. Όταν τα πίσω καθίσματα είναι κατεβασμένα, το επίπεδο δάπεδο φόρτωσης επιτρέπει την τοποθέτηση αντικειμένων μήκους 1,81 μέτρων πίσω από τα μπροστινά καθίσματα.

Η Toyota έχει σχεδιάσει το Probox για να είναι ένα απόλυτα πρακτικό εργαλείο, με πλατύ άνοιγμα πίσω πόρτας, διευκολύνοντας έτσι τη φόρτωση και εκφόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Γιατί είναι τόσο φθηνό;

Ένας βασικός λόγος που το Probox διατίθεται σε τόσο χαμηλή τιμή είναι η συναλλαγματική ισοτιμία. Το γιεν έχει χάσει περίπου το 25% της αξίας του έναντι του δολαρίου και του ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια, καθιστώντας πολλά ιαπωνικά μοντέλα φθηνότερα για τους ξένους αγοραστές.

Ωστόσο, η Ιαπωνία δεν είναι η μόνη αγορά όπου μπορεί κανείς να αγοράσει ένα νέο αυτοκίνητο για περίπου 10.000 δολάρια. Η Κίνα αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, ενώ πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί πολύ οικονομικά μοντέλα και στην Ινδία. Εκεί, εταιρείες όπως Honda και Suzuki προσφέρουν sedan σε τιμές κάτω των 10.000 δολαρίων, ενώ η Skoda διαθέτει ένα crossover σε αντίστοιχα χαμηλή τιμή.

Το μέλλον των προσιτών αυτοκινήτων

Σε μια αγορά που τα φθηνά, βασικά αυτοκίνητα είναι όλο και πιο δυσεύρετα, καθώς οι κανονισμοί ασφαλείας και εκπομπών ρύπων αυξάνουν το κόστος παραγωγής, μοντέλα όπως το Toyota Probox αποδεικνύουν ότι υπάρχει ακόμα χώρος για απλά, αξιόπιστα και οικονομικά αυτοκίνητα, τα οποία μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αγοραστών χωρίς περιττά έξοδα.

Στην Ιαπωνία, το Probox συνεχίζει να είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ένα προσιτό, πρακτικό και αξιόπιστο όχημα για την καθημερινότητά τους. Σε εμάς, παρόλα αυτά, ένα καινούριο αυτοκίνητο με τιμή κάτω των 10.000 ευρώ παραμένει ακόμη κάτι που είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα.

Δείτε επίσης

Τι σημαίνει το λαμπάκι με το θαυμαστικό μέσα στον κύκλο στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Τι σημαίνει το λαμπάκι με το θαυμαστικό μέσα στον κύκλο στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Volkswagen: «Δεν θα φτιάξουμε πότε ένα Scirocco SUV»

Volkswagen: «Δεν θα φτιάξουμε πότε ένα Scirocco SUV»

F1: Η Red Bull ταυτοποιεί το μεγάλο πρόβλημα της μετά την ήττα στην Αυστραλία

F1: Η Red Bull ταυτοποιεί το μεγάλο πρόβλημα της μετά την ήττα στην Αυστραλία

F1: Τα δεδομένα πίσω από το MCL39 , τον πύραυλο της McLaren

F1: Τα δεδομένα πίσω από το MCL39 , τον πύραυλο της McLaren

5 σημάδια που σου λένε ότι πρέπει να αλλάξεις τους σωλήνες στο ψυγείο κινητήρα

5 σημάδια που σου λένε ότι πρέπει να αλλάξεις τους σωλήνες στο ψυγείο κινητήρα

F1 – GP Αυστραλίας: Αποτελέσματα και βαθμολογία – O Lando Norris της McLaren ο μεγάλος νικητής

F1 – GP Αυστραλίας: Αποτελέσματα και βαθμολογία – O Lando Norris της McLaren ο μεγάλος νικητής