Η νέα γενιά του Toyota Land Cruiser θα συνδυάζει στην Ευρώπη από το 2025 τον diesel κινητήρα του μεγάλου SUV με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt.
Πρόκειται για μία κίνηση αναβάθμισης από την πλευρά τηςToyota προκειμένου να κρατήσει ζωντανή τη φλόγα του μοντέλου με τα 72 χρόνια ιστορίας σε μια κατηγορία που έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση.
Το πρώτο εξάμηνο, το 65% των μεσαίων/μεγάλων SUV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτροκίνητα (υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά), με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα – με επικεφαλής το VW ID.4 – να αντιπροσωπεύουν το 44% του συνόλου, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce.
Το Land Cruiser κατέλαβε την 19η θέση στην κατηγορία με 4.349 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, – επίδοση που υπολείπεται αρκετά από την αντίστοιχη του ID.4 και άλλων EV της κατηγορίας.
Όταν θα ξεκινήσει η προπώληση του οχήματος στην Ευρώπη τον προσεχή Οκτώβριο, το Land Cruiser θα προσφέρεται μόνο με κινητήρα diesel 2,8 λίτρων που αποδίδει 201 ίππους και είναι ο ίδιος που κινεί σήμερα την τρέχουσα έκδοση του μοντέλου. Μια βασική αναβάθμιση είναι ότι το νέο Land Cruiser θα συνδυάζεται με ένα κιβώτιο οκτώ σχέσεων αντί έξι που προσφέρεται τώρα.
Η εξηλεκτρισμένη έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,8 λίτρων θα είναι διαθέσιμη στις αρχές του 2025.
Η Toyota δήλωσε ότι οι παραδόσεις του Land Cruiser θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι τιμές του μοντέλου στην Ευρώπη δεν έχουν ακόμα αποκαλυφθεί, ωστόσο, για το τρέχον Land Cruiser η τιμή εκκίνησης είναι τα 52.940 ευρώ στη Γερμανία για την τρίθυρη έκδοση, ενώ η κορυφαία πεντάθυρη έκδοση ξεκινά από τα 81.430 ευρώ.
Η Toyota δηλώνει ότι η μετάβαση της πέμπτης γενιάς του SUV στην πλατφόρμα GA-F, την οποία μοιράζεται με την πολυτελή premium μάρκα Lexus, θα βελτιώσει τις εκτός δρόμου επιδόσεις του Land Cruiser, ενώ επιπλέον μέτρα έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι είναι «εύκολο στους ελιγμούς και πιο άνετο κατά τη συμβατική οδήγηση σε συνθήκες δρόμου».
Για να επιτευχθεί αυτό, η Toyota ενίσχυσε την ακαμψία του αμαξώματος και του πλαισίου του Land Cruiser κατά 30%, γεγονός που αναβαθμίζει την απόκριση, τον χειρισμό και την οδηγική άνεση.
«Τα βασικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης έχουν επίσης βελτιωθεί, κυρίως για να εξασφαλιστεί η βελτιωμένη άρθρωση των τροχών που αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα για την εκτός δρόμου οδήγηση» αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Πηγή: Automotive News