Η μόδα των αυτοκινήτων, τύπου Safari που ανέβηκε τα τελευταία χρόνια, δείχνει ελάχιστα σημάδια εξασθένησης. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετατρέπουν τα πάντα, από σπορ αυτοκίνητα μέχρι και συνηθισμένα crossover, σε εκτός δρόμου εκδόσεις των προηγούμενων μοντέλων τους, με επιτυχία. Η Toyota τώρα μπαίνει στο παιχνίδι μαζί με την Porsche και την Lamborghini, μετατρέποντας ένα από τα μοντέλα δρόμου της σε όχημα εκτός δρόμου με το νέο Toyota Crown Landscape, το οποίο προς το παρόν θα είναι διαθέσιμο μόνο στην Ιαπωνία.
Πράγματι, η σύγκριση του νέου Crown Landscape με την 911 Dakar και την Huracán Sterrato είναι υπερβολική. Θα ήταν πιο εύστοχο να συγκριθεί το Crown Landscape με κάτι από τη σειρά TrailSport της Honda ή την Wilderness της Subaru. Ωστόσο, δεν μπορώ παρά να εκτιμώ πολύ το Toyota Crown επειδή είναι ένα τόσο παράξενο και συγκεχυμένο αυτοκίνητο. Είναι ένα αρκετά μεγάλο crossover που μεταμφιέζεται σε σεντάν και μπορεί να είναι είτε οικονομικό είτε σπορ αυτοκίνητο, ανάλογα με την έκδοση.
Οι οδηγοί στην Ιαπωνία μπορούν πλέον να προσθέσουν το “off-road” στη λίστα με τα πιθανά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου χάρη στο Crown Crossover RS Landscape, το οποίο φαίνεται να ενισχύει την εμφάνιση της Toyota με φτεράκια λασπών και σχάρα οροφής, μεταξύ άλλων. Οι αλλαγές ωστόσο δεν είναι μόνο αισθητικές, αφού το Crown Landscape έχει αποκτήσει μια ήπια ανύψωση ανάρτησης κατά 25 χιλιοστά, δηλαδή ένα εκατοστό, και διαθέτει ελαστικά εκτός δρόμου που είναι τοποθετημένες σε ειδικές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Οι νέες ζάντες είναι πολύ μικρότερες από τις ζάντες 21 ιντσών του Crown Platinum των Η.Π.Α., αλλά παρέχουν σε αυτή την off-road έκδοση ένα γενναιόδωρο και σωστό ύψος πλευρικού τοιχώματος ελαστικού.
Το Crown Landscape αποκτά επίσης νέες επενδύσεις στα φτερά, οι οποίες είναι βαμμένες στο χέρι σε αυτό που η Toyota αποκαλεί φινίρισμα Gori Gori Black. Εν τω μεταξύ, το ίδιο το αυτοκίνητο διατίθεται σε βαφή Urban Khaki με μαύρες λεπτομέρειες. Το χρώμα μοιάζει περισσότερο με πράσινο, αλλά δεν έχει σημασία. Η Toyota ισχυρίζεται ότι τα κόκκινα φτερά δίνουν σε αυτό το Crown μεγαλύτερη παρουσία, ενώ παράλληλα προστατεύουν το αμάξωμα από περιστασιακά βότσαλα και πιτσιλιές κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Οι λειτουργικές αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης ένα σύνδεσμο ρυμούλκησης και νέα φώτα ομίχλης στο πίσω μέρος. Το Crown Landscape μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 750 κιλά, ή 1.653 λίβρες, και κινείται αποκλειστικά από το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης 2,4 λίτρων, το οποίο χαρίζει στο Crown AWD οδήγηση.
Το Crossover RS Landscape θα είναι μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής στην Ιαπωνία, η οποία θα κοστίζει ¥6.850.000, ή περίπου $45.200 με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες. Ωστόσο, αυτό δεν περιλαμβάνει τη σχάρα οροφής, η οποία θα κοστίζει επιπλέον ¥44.990, ή $296. Δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το αν το Crown Landscape θα φτάσει στις Η.Π.Α., όπου πιθανότατα θα λάβει καλή υποδοχή με βάση τη δημοτικότητα της οδήγησης εκτός δρόμου εδώ.
Το τελευταίο Crown ήταν πάντα ένα ιδιαίτερο όχημα για όλους εκτός της Toyota, αλλά η εταιρεία επιμένει να δημιουργεί μια σειρά από διαφορετικές εκδόσεις του κορυφαίου της αυτοκινήτου. Αυτές κυμαίνονται από σεντάν σε crossover, SUV και station wagon, όλα με συγκεγχυμένα ονόματα ανάλογα με την αγορά. Η Toyota τοποθετεί το Crown στην κατηγορία των σεντάν μεγάλου μεγέθους στις Η.Π.Α., αγνοώντας το γεγονός ότι το Crown που πήραμε στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι γνωστό ως crossover στην Ιαπωνία. Αυτό είναι το μοντέλο που τώρα λαμβάνει την off-road μεταχείριση, έχοντας εμπνευστεί από το Toyota Crown Outdoor Concept που παρουσιάστηκε το 2023.