Από τον πρώτο εντυπωσιακό concept του 1999, έως την καθιέρωση μιας παγκόσμιας εμπορικής επιτυχίας, η σειρά MT της Yamaha έχει γράψει τη δική της ιστορία.
Όταν η Yamaha παρουσίασε το πρωτότυπο MT-01 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1999, λίγοι μπορούσαν να φανταστούν πως επρόκειτο για την αρχή μιας από τις πιο επιτυχημένες γκάμες γυμνών μοτοσυκλετών στην ιστορία. Με έναν μεγάλο V2 κινητήρα και σχεδίαση που ξέφευγε από τα στερεότυπα της εποχής, το MT-01 ήταν κάτι το εντελώς διαφορετικό: μια «muscle bike» με έμφαση στη ροπή και την αμεσότητα, όχι στη μέγιστη ιπποδύναμη.
Το κοινό εντυπωσιάστηκε, αλλά οι πωλήσεις δεν ακολούθησαν την επιτυχία που αναμενόταν. Κι όμως, η Yamaha δεν το έβαλε κάτω. Το σπορ στυλ, η ευκολία στην καθημερινότητα και η έμφαση στην οδηγική αίσθηση αποτέλεσαν τη βάση για μια νέα, πιο προσιτή προσέγγιση: το MT-03, που εξελίχθηκε από τη θυγατρική της Yamaha στην Ιταλία και βασίστηκε σε έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 659 cc.
Η επιτυχία του MT-03 στην ευρωπαϊκή αγορά άνοιξε τον δρόμο για την πλήρη ανανέωση και επέκταση της σειράς MT.
MT = Master of Torque ή Mega Torque;
Ενώ οι μοτοσυκλέτες με το λογότυπο «MT» αρχίζαν να κερδίζουν το κοινό και να κατακλύζουν τις αγορές, μία ερώτηση παρέμενε αναπάντητη: τι σημαίνουν τα δύο αυτά γράμματα;
Η Yamaha, μέχρι σήμερα, έχει κρατήσει διφορούμενη στάση. Στην επίσημη ιστοσελίδα της, η ονομασία «Master of Torque» προβάλλεται ως το βασικό νόημα πίσω από το MT. Όμως, στην ίδια πηγή αναφέρεται ότι η αρχική ονομασία του concept του 1999 προήλθε από τη φράση «Mega Torque».
Και στις δύο περιπτώσεις, το μήνυμα είναι σαφές: τα MT δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν πλούσια ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, με στόχο τη μέγιστη απόκριση στον δρόμο και την αίσθηση δύναμης χωρίς να χρειάζεται να φτάσει κανείς σε εξωπραγματικές στροφές.
Ανάπτυξη και εξέλιξη της σειράς
Η πρώτη μεγάλη «έκρηξη» για τη σειρά MT ήρθε το 2014, με την παρουσίαση των MT-07 και MT-09. Με μοντέρνο σχεδιασμό, ελαφριά πλαίσια και κινητήρες που συνδύαζαν δύναμη και φιλικότητα, τα νέα μοντέλα αγκάλιασαν διαφορετικές κατηγορίες αναβατών.
Το MT-07, με τον δικύλινδρο κινητήρα 689 cc, καθιερώθηκε ως μία από τις πιο προσιτές και πολυδιάστατες street μοτοσυκλέτες της αγοράς. Αντίστοιχα, το MT-09 ήρθε με τρικύλινδρο κινητήρα 847 cc (και αργότερα 890 cc), προσφέροντας περισσότερη ισχύ, σπορ διάθεση και πιο δυναμική συμπεριφορά.
Η γκάμα σύντομα διευρύνθηκε με:
- Το MT-10, ναυαρχίδα της σειράς, βασισμένο στο πλαίσιο και τον κινητήρα του YZF-R1, προσαρμοσμένο όμως για καθημερινή χρήση.
- Τα μικρότερα MT-25 και MT-15, που απευθύνονται σε νεότερους αναβάτες ή αγορές με περιορισμούς κυβισμού, όπως η Ασία.
- Τη συνέχιση του MT-03, το οποίο απέκτησε νέο δικύλινδρο κινητήρα και σύγχρονο σχεδιασμό.
Ποιο είναι το κοινό DNA των MT;
Αν και κάθε μοντέλο της σειράς απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, τα κοινά στοιχεία είναι εμφανή:
- Ορθιά, ξεκούραστη θέση οδήγησης με άνετο τιμόνι και εργονομική γεωμετρία.
- Γυμνός σχεδιασμός με μοντέρνες, επιθετικές γραμμές.
- Έμφαση στη ροπή και την ευκολία στην πόλη και στον επαρχιακό δρόμο, αντί για κορυφαία τελική ταχύτητα.
- Πολυδιάστατη προσωπικότητα: από καθημερινή χρηστικότητα μέχρι δυναμικές βόλτες και sport διάθεση.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα MT έχουν αναδειχθεί σε best-sellers για τη Yamaha παγκοσμίως, με τεράστια αποδοχή από αναβάτες κάθε ηλικίας.
Δείτε επίσης

Γιατί τα αυτοκίνητα diesel δεν έχουν πεταλούδα γκαζιού

F1: Φτάνει η Ferrari την McLaren σύμφωνα με τα νέα data;

F1:«Αν ήμουν ο Russell, θα ανησυχούσα πολύ – Δεν θα χάσει δεύτερη ευκαιρία ο Wolff με τον Verstappen» λέει ο Brundle

F1: Πνευματική αδυναμία ή υπευθυνότητα και ειλικρίνεια; Η McLaren απαντά στα σχόλια του Norris στο Μπαχρέιν

Γιατί το αυτοκίνητο υπερθερμαίνεται στο ρελαντί;
