Site icon TheCars.gr

Τελικά κάνει να σβήσω τον κινητήρα στο φανάρι για να μην καίει βενζίνη;

κινητήρας

123rf

Κινητήρας αυτοκίνητου: Τελικά κάνει να σβήσω το αυτοκίνητο μου κάθε φορά που σταματάω σε φανάρια για να εξοικονομήσω καύσιμο ή στην πραγματικότητα κάνω ζημιά στο αυτοκίνητο; Ακούγονται και τα 2 άλλα τι πραγματικά ισχύει;

Αν έχεις ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με αυτόματο σύστημα εκκίνησης/σταματήματος(Stop-Start system), τότε ξέρεις ότι κάθε φόρα που ακινητοποιείσαι βάζεις νεκρά και παίρνεις το πόδι σου από τα πεντάλ, το αυτοκίνητο σου σβήνει για να μην καίει καύσιμο. Το σύστημα, άλλωστε, είναι φτιαγμένο για να σε βοηθήσει να εξοικονομήσεις καύσιμα και να μειώσεις τη ρύπανση. Αν κουνήσεις το τιμόνι, ή βάλεις το πόδι σου στο συμπλέκτη, το αυτοκίνητο θα πάρει μπρος για να αναπτύξεις ταχύτητα και να οδηγήσεις κανονικά.

Τι γίνεται, όμως, με τα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν σύστημα Stop-Start Βγάζει νόημα να σβήνεις τη μηχανή χειροκίνητα όταν σταματάς, όταν ας πούμε σταματάς σε φανάρια;

Για να δούμε.

Πόσο καίει ένα αυτοκίνητο στο ρελαντί

Για να καταλάβουμε καλύτερα ποια είναι η σωστή κίνηση όταν σταματάμε σε φανάρι, πρέπει να καταλάβουμε πόσο καύσιμο καίει ένας κινητήρας στο ρελαντί. Προφανώς, αυτό εξαρτάται από πολλές συνθήκες, όπως ο κυβισμός, η κατάσταση του κινητήρα, αν είναι ανοικτός ο κλιματισμός καθώς και η ηλικία του αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, οι σύγχρονοι κινητήρες είναι αναπτυγμένοι με τέτοιον τρόπο που δεν χρειάζονται έντονο ψεκασμό καυσίμου για να δουλέψουν στο ρελαντί. Έτσι, η συνηθισμένη κατανάλωση για έναν τυπικό κινητήρα(1.000 με 1.500 cc) είναι γύρω στα 0,5 με 0,8 λτ./100 χλμ..  Προφανώς, αυτό αλλάζει ανάλογα με την ηλικία και το πόσα κυβικά είναι ο κινητήρας.

Τα παλαιότερα οχήματα, ας πούμε, συνήθως καίνε γύρω στο 1,5 λτ./100 χλμ. όταν είναι στο ρελαντί. Σε κάθε περίπτωση, είτε σε νέο, είτε σε παλιό αυτοκίνητο, αν ανοίξεις κλιματισμό όταν το αυτοκίνητο είναι σε ρελαντί, η κατανάλωση καυσίμου σχεδόν διπλασιάζεται.

Η κατανάλωση είναι μικρή σε κάθε περίπτωση άλλα μην υποτιμάς το πόσο καις στο ρελαντί, ιδιαίτερα αν οδηγείς σε ώρες αιχμής στην κίνηση.

Πότε μπορείς να σβήσεις τη μηχανή σου;

Άρα, πρέπει να σβήσεις τη μηχανή σου; Ο γενικός κανόνας είναι ότι αν το αυτοκίνητό σου είναι ακίνητο για λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα, δεν αξίζει τον κόπο να το σβήσεις.

Αν πρόκειται να είσαι σταματημένος για παραπάνω από αυτό το διάστημα, θα μπορούσες να σβήσεις τη μηχανή για να εξοικονομήσεις καύσιμα και να μειώσεις τη ρύπανση που αφήνει το αυτοκίνητο.  Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετοί λόγοι που το να σβήσεις το αυτοκίνητο είναι αρκετά επικίνδυνο.

Γιατί είναι λάθος να σβήνεις τον κινητήρα σου;

Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου δεν είναι καλή ιδέα να σβήσεις τη μηχανή:

  1. Παλαιότερα μοντέλα χωρίς ψ0ηφιακό σύστημα εγχύσεως καυσίμου – Τα παλιά αυτοκίνητα μπορεί να μην ανταποκριθούν καλά στο συνεχές σβήσιμο και άνοιγμα της μηχανής. Οι κινητήρες τους δεν είναι σχεδιασμένοι για αυτό και μπορεί να είναι αναποτελεσματικό. Επιπλέον, μπορεί να κουράσεις το κινητήρα με τα συνεχή σβησίματα, κάτι που μπορεί να προκαλέσει ζημιές και βλάβες.
  2. Ζητήματα ασφάλειας: Μην σβήσεις τη μηχανή αν αυτό μπορεί να σε βάλει σε επικίνδυνη κατάσταση, όπως όταν είσαι σε πολυσύχναστο δρόμο ή σε σημείο που μπορεί να χρειαστείς άμεση κίνηση.
  3. Φθείρεις τη μίζα και την μπαταρία του αυτοκινήτου: Αν το αυτοκίνητό σου είναι ασταθές κατά την εκκίνηση ή η μπαταρία σου είναι αδύναμη, ίσως δεν είναι καλό να σβήσεις τη μηχανή συχνά. Ακόμα και σε ένα αυτοκίνητο με υγιή μπαταρία, μπορεί να φθείρει και να νεκρώσει η μπαταρία.

 

Exit mobile version