Τα αυτοκίνητα από την Κίνα αποτελέσαν σχεδόν το 50% όλων των νέων μοντέλων που ήρθαν φέτος στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ποια εταιρεία έφερε τα περισσότερα μοντέλα;
Γνωρίζουμε, το βλέπουμε καθημερινά, τόσο στο δρόμο όσο και στις επιχειρηματικές στρατηγικές τους, ότι τα αυτοκίνητα από την Κίνα έχουν έρθει να μείνουν και να διεκδικήσουν ένα δυνατό μερίδιο στην αγορά. Ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκεί που η Κίνα διαθέτει τις πρώτες ύλες που δεν διαθέτει η Ευρώπη για την παραγωγή των μπαταριών των EVs.
Μάλιστα, αρκετά από αυτά τα μοντέλα, αποτελούν πλήρως αξιόλογες προτάσεις, όπως το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο στην χώρα μας ,το Leapmotor Τ03, ένα μοντέλο από μια κινέζικη μάρκα που αναπτύσσεται ραγδαίως, μετά και την κοινοπραξία της με τον όμιλο Stellantis.
Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τη γνώμη του καθενός για τα εκ της Ανατολής αυτοκίνητα, αυτό που οφείλει να παραδεχτεί ο καθένας είναι ότι η Κίνα αλλάζει τις ισορροπίες στην αγορά αυτοκινήτων και κάνει αισθητή την παρουσία της με τον πλέον δυναμικό τρόπο.
Κάτι που επαληθεύεται κατά τα μέγιστα από τον αριθμό των αυτοκίνητών που φέρνει στην αγορά. Σύμφωνα με έρευνα του Motor1.com, από όλα τα νέα μοντέλα της αγοράς αυτοκίνητων, περίπου το 50% ήρθε από την Κίνα και τις κινέζικες μάρκες.
Το ½ όλων των νέων αυτοκινήτων ήρθε από την Κίνα
Καθώς μπαίνουμε στον Ιανουάριο του 2025, η παγκόσμιο αυτοκινητοβιομηχανία έχει παρουσιάσει συνολικά 162 νέα μοντέλα, εξαιρώντας τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και τις βασικές αναβαθμίσεις μοντέλων. Οι νέες αφίξεις δεν είναι όλες παγκόσμια προϊόντα, καθώς τα αυτοκίνητα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της περιοχής ήταν και φέτος τάση στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναφέρουμε ως παράδειγμα τα φθηνά, μικρά αυτοκίνητα που οι εταιρείες παράγουν για τις αγορές της Ασίας και σπάνια κυκλοφορούν και σε Ευρώπη.
Η Κίνα πρωταγωνιστεί φέτος με σχεδόν τα μισά από τα νέα μοντέλα να προέρχονται από Κινέζους κατασκευαστές. Συνολικά, 79 νέα μοντέλα παρουσιάστηκαν από εταιρείες της Κίνας. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ακολουθούν στην δεύτερη θέση με 47 νέες προτάσεις, αριθμός σαφώς μικρότερος.
Η BYD βρίσκεται στη δεύτερη θέση όσον αφορά τον αριθμό νέων μοντέλων, παρουσιάζοντας 14 νέα αυτοκίνητα, όπως τα BYD Qin L, Seal 06, Sealion 05 και Yangwang U9. Η Geely, από την πλευρά της, αποκάλυψε 10 νέα μοντέλα, από μάρκες όπως Lynk & Co, ZEEKR και Jiyue.
Παρότι η Κίνα κυριαρχεί, το Volkswagen Group ήταν ο πιο δραστήριος κατασκευαστής, με συνολικά 19 νέα μοντέλα το 2024, περιλαμβάνοντας 8 Audi, 6 Volkswagen, 2 Skoda, 1 Cupra, 1 Porsche και 1 Lamborghini. Από την πλευρά της Stellantis, οι 13 μάρκες του ομίλου παρουσίασαν 12 νέα μοντέλα, με την Opel να ξεχωρίζει με τα Frontera και Grandland.
Η Ιαπωνία παρουσίασε 16 νέα μοντέλα, ενώ η Κορέα ακολούθησε με 8. Οι Αμερικανοί κατασκευαστές έφεραν 7 νέα μοντέλα, ενώ η Ινδία, το Βιετνάμ και το Ιράν ακολούθησαν με 3, 1 και 1 αντίστοιχα. Φέτος δεν είδαμε νέες προτάσεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκίνητων από Ρωσία, Τουρκία και Μαλαισία.
Όσον αφορά την Toyota, η οποία είχε εντυπωσιακή παρουσία το 2023, φέτος παρουσίασε μόνο τρία νέα μοντέλα: τα 4Runner, bZ3X και Urban Cruiser.
Τι είδους αυτοκίνητα παράγουν οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο αμαξωμάτων, τα SUVs συνεχίζουν να κυριαρχούν, με 92 νέα μοντέλα να αποτελούν το 57% των συνολικών κυκλοφοριών. Η Κίνα παρουσίασε τα περισσότερα SUVs (38 μοντέλα), ενώ στην δεύτερη θέση ήταν οι κατασκευαστές από την Ευρώπη με 24 νέες προτάσεις. Τα αυτοκίνητα με σεντάν αμαξώματα παραμένουν ακόμα «ζωντανά», κυρίως χάρη στην Κίνα, με 20 από τα 24 νέα μοντέλα τύπου σεντάν να προέρχονται από εκεί.
Τα μικρά αυτοκίνητα έκαναν αισθητή την παρουσία τους με 15 νέα μοντέλα, ενώ η τρίτη θέση ανήκει στα σπορ αυτοκίνητα με 12 νέες προτάσεις. Τα MPVs, τα estates, τα pick-ups και τα city cars ακολουθούν με 7, 5, 4 και 3 μοντέλα αντίστοιχα.
**Εξαιρούνται τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα τετράκυκλα, οι βασικές αναβαθμίσεις μοντέλων και τα συλλεκτικά supercars
Πηγή: www.motor1.com