Τα 5 πιο περίεργα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας – Δείτε τις 5 πιο παράξενες προτάσεις που έφεραν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην…επεισοδιακή δεκαετία των 10s’
Μπορεί η δεκαετία του 2010 να ήταν μια δεκαετία μετάβασης για τον κόσμο του αυτοκίνητου, αφού είδαμε τις πρώτες σαφείς προτάσεις των μαρκών για ένα πιο πράσινο μέλλον, ωστόσο για πολλούς είναι και η τελευταία δεκαετία απτής αυτοκίνησης, πριν η τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά συστήματα γίνουν «απαραίτητα» σε κάθε νέο αμάξι.
Και αυτό στο πρώτο μισό της δεκαετίας, αφού γρήγορα οι τάσεις της αγοράς που πλέον έχουμε συνηθίσει τα τελευταία 5-6 χρόνια, κάνουν την εμφάνιση τους.
Σε κάθε περίπτωση, η δεκαετία που μας πέρασε είχε μερικές ενδιαφέρουσες προτάσεις μοντέλων για όλα τα γούστα και με πολλή φαντασία.
Για να δούμε μια λίστα με τα 5 πιο περίεργά αυτοκίνητα που μας έδωσαν τα 10s.
Renault Twizy
Το Renault Twizy είναι ένα από τα πιο περίεργα και καινοτόμα οχήματα της δεκαετίας του 2010. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μικρό, ηλεκτρικό διθέσιο όχημα, σχεδιασμένο για μετακινήσεις σε αστικές περιοχές. Το Twizy δεν είχε πολλές από τις παραδοσιακές λειτουργίες που θεωρούνται δεδομένες σε ένα αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, τα παράθυρα και οι πόρτες ήταν… προαιρετικά.Παρά τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, το Twizy προσέφερε κορυφαία ευελιξία και μια διασκεδαστική οδηγική εμπειρία. Η μέγιστη ταχύτητά του έφτανε τα 80 χλμ/ώρα, αρκετή για την πόλη, και η τιμή του ήταν σχετικά χαμηλή (γύρω στα 10.000 €). Παρά τη δημοφιλία του σε κάποιες αγορές, η περιορισμένη αυτονομία και η έλλειψη βασικών χαρακτηριστικών κράτησαν το Twizy σε μικρό αριθμό πωλήσεων.
Aston Martin Cygnet
Το Aston Martin Cygnet είναι ίσως το πιο παράδοξο όχημα που κατασκεύασε ποτέ η βρετανική εταιρεία πολυτελείας, βασικά ένα αυτοκίνητο που δεν περιμένε κανείς να δει από premium μάρκα. Βασισμένο στο ToyotaiQ, το Cygnet είχε ως στόχο να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων της εταιρείας και να προσφέρει ένα μοντέλο που θα ανταποκρινόταν στις ανάγκες της καθημερινής ζωής στις πόλεις. Αν και το εσωτερικό του ήταν γεμάτο πολυτελή υλικά και εξατομικευμένες λεπτομέρειες, η εξωτερική του εμφάνιση παρέμενε σχεδόν πανομοιότυπη με το iQ, κάτι που ξένισε τους πελάτες της Aston Martin. Το Cygnet κυκλοφόρησε το 2011 με κόστος πάνω από διπλάσιο από το Toyota και αποσύρθηκε το 2013 λόγω χαμηλής ζήτησης.
Mini Coupe
Το Mini Coupe ήταν μια προσπάθεια της Mini να δημιουργήσει μια πιο σπορ εκδοχή του εμβληματικού μοντέλου της. Το Coupe είχε πιο χαμηλή οροφή και μια ιδιαίτερη σχεδιαστική γραμμή που θύμιζε «σπασμένο» καμπύλο σχήμα. Παρόλο που είχε στόχο να προσφέρει καλύτερη οδηγική εμπειρία, ο ασύμμετρος σχεδιασμός του δεν άρεσε στο κοινό. Η περιορισμένη πρακτικότητα του Coupe, σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή του, οδήγησαν σε χαμηλή ζήτηση.
BAC Mono
Το BAC Mono είναι έναςπραγματικό αγωνιστικό και σπορ όχημα για όσους λατρεύουν την ταχύτητα και την αίσθηση ελευθερίας. Με βάρος μόλις 580 κιλά και κινητήρα που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, το Mono ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του και τη δυναμική εμφάνιση. Το όχημα είναι μονοθέσιο, φτιαγμένο από ελαφριά υλικά όπως ανθρακονήματα, και έχει εμφάνιση που θυμίζει αγωνιστικό της Formula 1. Παρόλο που είναι νόμιμο για χρήση στον δρόμο, είναι φανερό ότι το Mono δημιουργήθηκε με βασικό γνώμονα την εμπειρία οδήγησης σε πίστα.
Toyota Mirai
Το Toyota Mirai ήταν ένα από τα πρώτα υδρογονοκίνητα οχήματα παραγωγής, ανοίγοντας τον δρόμο για την υιοθέτηση αυτής της ξεχωριστής τεχνολογίας. Η πρώτη γενιά του Mirai κυκλοφόρησε το 2014 και προσέφερε σημαντική αυτονομία, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, το δίκτυο ανεφοδιασμού υδρογόνου ήταν (και παραμένει) πολύ περιορισμένο, περιορίζοντας έτσι τη χρήση του Mirai σε συγκεκριμένες περιοχές. Το φουτουριστικό, αλλά αμφιλεγόμενο σχεδιαστικά, αμάξωμα ήταν άλλο ένα στοιχείο που δίχασε το κοινό.