SEAT: Παρατείνει την διάρκεια ζωής και προαναγγείλει σχεδιαστικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, χωρίς να αλλάζει τα κινητήρια σύνολα των δύο αυτοκινήτων της. Ποιο το σχέδιο για το ηλεκτρικό μέλλον.
Η SEAT προχωρά σε ανανεώσεις των Ibiza και Arona μέσα στο 2025, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής τους έως το τέλος της δεκαετίας. Η ισπανική μάρκα «καθυστερεί» τη λήψη απόφασης για την ηλεκτρική μετάβαση, καθώς η κατασκευή ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξακολουθεί να αποτελεί οικονομική πρόκληση.
«Αυτή τη στιγμή η SEAT βρίσκεται σε καλή κατάσταση, αλλά δεν έχουμε τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε ένα ηλεκτρικό μοντέλο που να είναι ταυτόχρονα κερδοφόρο. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 20.000 ευρώ είναι εξαιρετικά δύσκολο να παραχθεί με κέρδος», δήλωσε ο CEO της SEAT και της Cupra, Γουέιν Γκρίφιθς.
Ως αποτέλεσμα, τα Ibiza και Arona θα αποκτήσουν ένα σχεδιαστικό facelift και τεχνολογικές βελτιώσεις, χωρίς όμως αλλαγές στα κινητήρια σύνολα πέρα από όσες απαιτούνται για τη συμμόρφωση με τις μελλοντικές νομοθετικές ρυθμίσεις.
SEAT: Μένουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας τα Ibiza και Arona
Ο αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης της SEAT, Βέρνερ Τίτζ, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην αγορά μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ταυτόχρονα, εξήγησε ότι η SEAT έχει μειώσει τον κύκλο ανάπτυξης νέων μοντέλων σε μόλις τρία χρόνια, επιτρέποντας έτσι τη λήψη αποφάσεων σε μεταγενέστερο στάδιο χωρίς να επηρεάζονται οι προγραμματισμένες ημερομηνίες λανσαρίσματος.
«Η φιλοδοξία μας είναι να βρούμε την τεχνική λύση που θα κάνει βιώσιμη την είσοδο της SEAT στην ηλεκτρική αγορά. Δεδομένου ότι πρόκειται για αυτοκίνητα χαμηλού κόστους, η τεχνολογία πρέπει να φτάσει σε ένα νέο επίπεδο οικονομικής αποδοτικότητας», δήλωσε ο Τίτζ.
Παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι η SEAT δεν πρόκειται να παρουσιάσει άλλο νέο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το μέλλον της μάρκας συνδέεται πλέον αποκλειστικά με την κερδοφορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Γιατί η SEAT καθυστερεί την απόφαση για ηλεκτρικά μοντέλα;
Ο Γκρίφιθς τόνισε ότι η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι χαμηλότερη από τις προβλέψεις, καθιστώντας μη κερδοφόρα την άμεση εισαγωγή ενός μικρού ηλεκτρικού SEAT. Το 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιστοιχούσαν μόλις στο 13% των νέων πωλήσεων, έναντι του αναμενόμενου 25%, ενώ στην Ισπανία(«πατρίδα» της SEAT) το ποσοστό ήταν ακόμα χαμηλότερο, φτάνοντας μόλις το 5%.
Ο ίδιος κάλεσε τις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση για να ενισχύσουν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Με τον τρέχοντα ρυθμό, η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη βρίσκεται σε κίνδυνο, αλλά πρέπει να δούμε την κατάσταση ως μια ευκαιρία για ανάπτυξη», ανέφερε. «Η ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη και έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι δεν είναι απλώς ένας στόχος, αλλά ο στόχος. Χρειαζόμαστε το ίδιο επίπεδο δέσμευσης από τους ηγέτες σε όλη την Ευρώπη. Αν εμείς μπορούμε να αδράξουμε την ευκαιρία, δεν υπάρχει λόγος να μην μπορούν να το κάνουν και εκείνοι».