Site icon TheCars.gr

«Ρομπότ σε δύο τροχούς» με καταιγιστική επιτάχυνση

«Ρομπότ σε δύο τροχούς» με καταιγιστική επιτάχυνση

Ξεκίνησαν οι προ-παραγγελίες για την επαναστατική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με εξαιρετική επιτάχυνση 0 -100 χλμ./ώρα σε μόλις 3΄΄.

Κινεζική εταιρεία δέχεται προ-παραγγελίες για μία πολλά υποσχόμενη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, την οποία περιγράφει ως «ρομπότ σε δύο τροχούς».

Η Davinci Motor, παρουσίασε το 2021 την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα μηδενικών ρύπων DC100, προβάλλοντας της ως μία μοτοσυκλέτα δρόμου υψηλής απόδοσης με λειτουργία αυτόματης εξισορρόπησης. Έκτοτε εμφανίστηκε στην έκθεση CES 2023, επιδεικνύοντας τη μοναδική εμφάνιση της και την προηγμένη τεχνολογία της.

Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο τεχνολογικό της υπόβαθρο καθώς εξοπλίζεται με περισσότερα από 1.000 chips και πάνω από 200 αισθητήρες.

Η πιο σημαντική όμως καινοτομία της όμως, εκτός από την εντυπωσιακή σχεδίαση της είναι το εσωτερικό «ρομπότ», το οποίο παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον, την κίνηση και τις κλίσεις της μοτοσυκλέτας, τις οδικές συνθήκες, τη μπαταρία καθώς και τη θερμοκρασία του κινητήρα.

Τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του συστήματος ισχύος, ώστε να εξασφαλίζεται μια άνετη εμπειρία οδήγησης, αναφέρει η κινέζικη μάρκα.

Η Davinci Motor διατείνεται ότι η μοτοσυκλέτα θα μπορούσε ουσιαστικά να μας ακολουθεί, χάρη στο Electronic Power Steering, τη μονάδα αισθητήρων και την τεχνολογία αυτόματης εξισορρόπησης. Η τελευταία της επιτρέπει να ακολουθεί τον στόχο που έχει θέσει ο αναβάτης.

Συντροφιά στο τζόκινγκ

«Φανταστείτε τη μοτοσυκλέτα σας να σας συντροφεύει στο τζόκινγκ» είπε χαριτολογώντας εκπρόσωπος της εταιρείας.

Επιπλέον, οι αναβάτες με περιβαλλοντική ενσυναίσθηση θα εντυπωσιαστούν από τις επιδόσεις της αμιγούς ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι η DC100 μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3΄΄. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 200 χλμ./ώρα και η αυτονομία τα 400 χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC), αναφέρει η εταιρεία.

Ο ρόλος των μοτοσυκλετών στην ρύπανση

Ο αντίκτυπος των μοτοσυκλετών στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι μεγάλος αλλά ακόμη οι σχετικές έρευνες δεν έχουν ολοκληρωθεί σε πολλά κράτη, αναφέρεται στο ρεπορτάζ της  ιστοσελίδας The Cool Down. Αναμφισβήτητα τα αυτοκίνητα και κυρίως τα μεγάλου μεγέθους μοντέλα κατέχουν την πρώτη θέση στη σχετική λίστα των ρυπαντών.

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξε ότι είναι πολύ καλύτερο για το περιβάλλον να χρησιμοποιούμε ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες παρά κάθε όχημα που καταναλώνει ορυκτά καύσιμα.

Ρυπογόνες μοτοσυκλέτες ταξί

Στην Καμπάλα της Ουγκάντα, όπου οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούνται συχνά και ως ταξί, τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πρωτεύουσα υπερβαίνουν τακτικά τα ασφαλή πρότυπα που ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, σύμφωνα με πανεπιστημιακή μελέτη.

Σύμφωνα με την μελέτη του πανεπιστημίου, η ηλεκτροκίνηση των μοτοσυκλετών που χρησιμοποιούνται σαν ταξί θα μπορούσε να μειώσει «τις ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 36%, του μονοξειδίου του άνθρακα κατά 90%, οξειδίου του αζώτου κατά 58% και των υδρογονανθράκων κατά 99%».

«Η έρευνά μας δείχνει ότι αν αντικατασταθούν οι ρυπογόνες  μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται σαν ταξί με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, θα αποφέρουν σημαντικά οφέλη στη προστασία του παγκόσμιου κλίματος και θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του αέρα σε κάθε περιοχή», δήλωσε ο Michael Craig, επίκουρος καθηγητής ενεργειακών συστημάτων στο UM School for Environment and Sustainability».

Πως παράγεται ο ηλεκτρισμός

Η μελέτη έχει εξετάσει και μια ακόμη παράμετρο που σχετίζεται με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουγκάντα. Διαπίστωσε ότι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ουγκάντα βασίζεται σε μονάδες που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, οπότε υπό αυτές τις συνθήκες, η ευρεία χρήση των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, θα επέφερε σημαντική επιβάρυνση στο περιβάλλον, λόγω της αλματώδους αύξησης των εκπομπών ρύπων από τις μονάδες παραγωγής ενέργειας, που θα έπρεπε να λειτουργούσαν περισσότερο.

Το ιδανικό είναι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας της Davinci DC100 και κάθε άλλης μοτοσυκλέτας μηδενικών εκπομπών ρύπων να προέρχεται από πήγες με οικολογικό προφίλ.

 

Πηγή: The Cool Down

https://www.thecooldown.com/green-home/robot-motorcycle-robotic-ev-2022/

Exit mobile version