Ρεπορτάζ λέει πώς VW και Audi βάζουν φρένα στα ηλεκτρικά και επενδύουν στα θερμικά μοτέρ

Ρεπορτάζ λέει πώς VW και Audi βάζουν φρένα στα ηλεκτρικά και επενδύουν στα θερμικά μοτέρ

Ηλεκτρικά: Αλλαγή στρατηγικής για δύο μάρκες του VAG Group αφού Volkswagen και Audi θα συνεχίσουν να επενδύουν στα θερμικά μοτέρ και να συνεχίσουν να φέρνουν τα υπάρχοντα μοντέλα τους με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα επόμενα χρόνια.

Volkswagen και Audi φαίνεται πως χαράζουν νέα πορεία και θα επενδύσουν περισσότερο στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρά στην περαιτέρω ανάπτυξη ηλεκτρικών για να ανοίξουν περισσότερο τον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με ένα νέο ρεπορτάζ από τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, οι δύο μάρκες σκοπεύουν να παρατείνουν τον κύκλο ζωής των υπαρχόντων θερμικών μοντέλων τους στην Ευρώπη.

Η πτώση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά και νέοι στόχοι VW-Audi

Το 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW μειώθηκαν κατά 2,7%, ενώ η Audi είχε ακόμα μεγαλύτερη πτώση, με 7,8% λιγότερες παραδόσεις EV. Συνολικά, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου VW μειώθηκε κατά 3,4%, δείχνοντας ότι η πλήρης μετάβαση στα EV είναι κάτι το οποίο αργεί ακόμη.

Αρχικά, η Volkswagen είχε θέσει στόχο να γίνει αμιγώς ηλεκτρική στην Ευρώπη έως το 2033, άλλα όπως φαίνεται, αναγκάζεται να αλλάξει στρατηγική. Αντίστοιχα, η Audi η οποία σκόπευε και αυτή να σταματήσει την παραγωγή θερμικών κινητήρων σε όλες τις αγορές μέχρι το 2033, τώρα δηλώνει ότι θα παραμείνει «ευέλικτη» σύμφωνα με τον CEO Gernot Döllner.

Τι σημαίνει αυτό για τα υπάρχοντα μοντέλα;

Ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της VW, Kai Grünitz, δήλωσε ότι το Golf 8ης γενιάς μπορεί να παραμείνει στην αγορά μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, παρά την επικείμενη κυκλοφορία του ηλεκτρικού Golf 9ης γενιάς στα τέλη του 2030.

Η απόφαση για περαιτέρω επενδύσεις σε θερμικούς κινητήρες αναμένεται να ληφθεί στις αρχές Μαρτίου. Αν η Volkswagen και η Audi παρατείνουν τη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αυτό θα επηρεάσει και τις Skoda, SEAT και Cupra, που ανήκουν στον ίδιο όμιλο.

Η Porsche και οι premium μάρκες του Ομίλου

Η Porsche έχει ήδη προσαρμόσει τη στρατηγική της λόγω της χαμηλής ζήτησης των ηλεκτρικών.

Το 2024, οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Taycan έπεσαν κατά 49%, αλλά η δεύτερη γενιά του Macan (που προσφέρεται και με ηλεκτρικούς άλλα και θερμικούς κινητήρες) πέτυχε 18.000 πωλήσεις στην πρώτη της χρονιά.

Η Bentley επίσης ανέβαλε το πρώτο της EV από το 2025 στο 2026 και πλέον στοχεύει να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2035, αντί για το 2030.

Η Lamborghini ανέβαλε την κυκλοφορία του πρώτου της EV, του τετραθέσιου Lanzador, από το 2028 στο 2029. Ωστόσο, τα μοντέλα Revuelto (V12) και Temerario (V8) θα συνεχίσουν να παράγονται τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Η Bugatti Rimac, η οποία ανήκει κατά 55% στη Rimac και κατά 45% στην Porsche, δεν θα λανσάρει το πρώτο της EV πριν το 2030.

Οι εξελίξεις στην Ε.Ε.

Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει το 2035 ως την ημερομηνία που όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, η ρύθμιση αυτή δεν κλείνει εντελώς την πόρτα στα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ.

Η νομοθεσία επιτρέπει τη χρήση συνθετικών καυσίμων και υδρογόνου, ωστόσο δεν γνωρίζουμε ακόμη αν  αυτές οι τεχνολογίες θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν πλήρως τη βενζίνη και το diesel.

Η λογική άλλα και η πορεία των αγορών μας μαρτυρά πώς αν η ζήτηση για ηλεκτρικά δεν αυξηθεί σύντομα στην Ευρώπη, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν τις πιέσεις για αναβολή της απαγόρευσης.

Ενδεικτικά εμείς λέμε πως το 2024, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκε στο 13,6%, κατά 1% λιγότερο από το προηγούμενο έτος(παρά το γεγονός πως αυξήθηκαν σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη).

 

Δείτε επίσης

Καθαρισμός αυτοκινήτου με κεραμική επίστρωση: Έτσι διατηρείς τη λάμψη

Καθαρισμός αυτοκινήτου με κεραμική επίστρωση: Έτσι διατηρείς τη λάμψη

F1: Το πρώτο σχόλιο του Hamilton για τον Charles Leclerc

F1: Το πρώτο σχόλιο του Hamilton για τον Charles Leclerc

Σε ποια χώρα βγήκε πρώτη σε πωλήσεις η…911 της Porsche;

Σε ποια χώρα βγήκε πρώτη σε πωλήσεις η…911 της Porsche;

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν φρενάρω

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο όταν φρενάρω

Ποια είναι η φυσιολογική θερμοκρασία για το κιβώτιο ταχυτήτων και πότε κανείς ζημία στο σασμάν

Ποια είναι η φυσιολογική θερμοκρασία για το κιβώτιο ταχυτήτων και πότε κανείς ζημία στο σασμάν

Η Honda ζητά να παραιτηθεί ο CEO της Nissan για να συνεχίσουν οι συζητήσεις για συγχώνευση

Η Honda ζητά να παραιτηθεί ο CEO της Nissan για να συνεχίσουν οι συζητήσεις για συγχώνευση