Η Renault σκοπεύει να ενισχύσει τις εκτός Ευρώπης δραστηριότητές της επενδύοντας 3 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά με μία ειδοποιό διαφορά σε σχέση με το παρελθόν: αυτή τη φορά η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δρα χωρίς τη Nissan, τον μακροχρόνιο Ιάπωνα συνεργάτη της.
Αυτό σημαίνει ότι η Renault έπρεπε να επανεξετάσει το πλάνο των παγκόσμιων πωλήσεών της, καθώς και τον σχεδιασμό της σε επίπεδο παραγωγής, προκειμένου να είναι έτοιμη να αναλάβει η ίδια το μεγαλύτερο βάρος και σε συνεργασία με το νέο της εταίρο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, την Geely.
Το σχέδιο της Renault για τις παγκόσμιες αγορές της, όπως η Λατινική Αμερική, η Ινδία, η Βόρεια Αφρική και η Ασία, περιλαμβάνει:
• Λανσάρισμα 5 νέων μοντέλων βασισμένων στην Renault Modular Platform (RMP) που προέρχεται από τα μικρά Renault Clio και Dacia Sandero τα οποία πωλούνται στην Ευρώπη. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Τουρκία και τη Νότια Κορέα.
• Χρήση της αρχιτεκτονικής Compact Modular Architecture της Geely για μοντέλα της κατηγορίας D (μεσαίου μεγέθους). Τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα. Η Renault και η Geely ιδρύουν κοινοπραξία για την ανάπτυξη υβριδικών μονάδων και βενζινοκινητήρων.
Μοντέλα βασισμένα στην πλατφόρμα RMP
Το πρώτο νέο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει και θα βασίζεται στην πλατφόρμα RMP θα είναι το μικρό Kardian, ένα SUV που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Curitiba της Βραζιλίας. Παρουσιάστηκε στις 25 Οκτωβρίου, θα αρχίσει να πωλείται στη Βραζιλία στις αρχές του επόμενου έτους και θα εξάγεται σε άλλες αγορές της Νότιας Αμερικής.
Σε δεύτερη φάση, το Kardian θα κατασκευάζεται και στο Μαρόκο, επίσης για εξαγωγές, αν και η Renault δεν έχει προς το παρόν κανένα σχέδιο πώλησης του SUV στην Ευρώπη, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Fabrice Cambolive.
Η Renault προανήγγειλε ένα δεύτερο μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα RMP με το πρωτότυπο pickup Niagara που κινείται από τη νέα τεχνολογία E Tech hybrid 4WD. Επίσης σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα βασισμένο στην πλατφόρμα του μεγάλου van Master που πωλείται στη Βραζιλία.
Τέλος, στοχεύει να αξιοποιήσει την αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση στις παγκόσμιες αγορές της για να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μέχρι το 2027, τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεων εκτός Ευρώπης.
Το παγκόσμιο στρατηγικό σχέδιο της Renault αποσκοπεί στη μείωση της εξάρτησής της από τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά της Ευρώπης.