Honda – Nissan: Ρεπορτάζ από Nikkei και Reuteurs κάνουν λόγο για πιθανό «ναυάγιο» στις συνομιλίες περί συγχώνευσης ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές μάρκες – Εμπόδιο στην συνέχιση των συζητήσεων ήταν η θέληση της Honda να κάνει τη Nissan θυγατρική της.
Η Nissan πρόκειται να ακυρώσει τις συνομιλίες συγχώνευσης με τη Honda, εγκαταλείποντας μια συμφωνία άνω των 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα δημιουργούσε τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως. Επιστρέφουν, λοιπόν, τα ερωτήματα για το πώς η Nissan θα καταφέρει να συνεχίσει την αναδιάρθρωσή της χωρίς την εξωτερική βοήθεια που θα της έφερνε πιθανή συγχώνευση.
Οι διαπραγματεύσεις περιπλέχθηκαν λόγω των αυξανόμενων διαφορών μεταξύ των δύο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με πηγές που ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμες. Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν πτώση άνω του 4% στο Χρηματιστήριο του Τόκιο, το οποίο μάλιστα ανέστειλε προσωρινά τη διαπραγμάτευσή τους, ενώ οι μετοχές της Honda έκλεισαν με άνοδο άνω του 8%, υποδηλώνοντας ανακούφιση των επενδυτών.
Πιθανοί «τίτλοι τέλους» στο μεγάλο deal Honda – Nissan
Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, και η Nissan, η τρίτη μεγαλύτερη, είχαν ανακοινώσει τον Δεκέμβριο ότι εξετάζουν το σενάριο συγχώνευσης των εταιρειών τους. Στόχος θα ήταν να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την BYD της Κίνας και τις άλλες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, η Nissan, σύμφωνα με τα τελευταία διεθνή δημοσιεύματα, φαίνεται να εγκαταλείπει τις συνομιλίες, καθώς η Honda πρότεινε η Nissan να γίνει θυγατρική της, κάτι που αποκλίνει από το αρχικό πλάνο μιας συγχώνευσης μεταξύ ίσων μερών. Η Honda, με κεφαλαιοποίηση περίπου 7,92 τρισεκατομμύρια γιεν ($51,90 δισ. ή 49,75 δισ. ευρώ), είναι πάνω από πέντε φορές μεγαλύτερη από τη Nissan, η οποία αποτιμάται σε 1,44 τρισεκατομμύρια γιεν ($ 9,4 δις ή 9 δισ. ευρώ).
Η αναταραχή στις διαπραγματεύσεις συνέπεσε με τις πιθανές δασμολογικές επιβαρύνσεις από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, οι οποίες θα έπλητταν περισσότερο τη Nissan από τη Honda ή την Toyota, δεδομένης της μεγαλύτερης εξάρτησής της από το Μεξικό.
Η Nissan δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ δεν έχει ακόμη ανακάμψει πλήρως από την κρίση που προκλήθηκε από τη σύλληψη και απομάκρυνση του πρώην προέδρου της Carlos Ghosn το 2018.
Η Renault, η οποία κατέχει 36% της Nissan, είχε δηλώσει ότι είναι ανοιχτή στη συγχώνευση. Ωστόσο, Nissan και η Honda ανέφεραν ότι το δημοσίευμα της Nikkei δεν βασίζεται σε επίσημες ανακοινώσεις τους και ότι η απόφαση για τη συγχώνευση αναμένεται να οριστικοποιηθεί έως τα μέσα Φεβρουαρίου.
Η Mitsubishi Motors, η οποία είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στη συγχώνευση, ενδέχεται να αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με πηγές του Reuters.