Σε σύγκριση με μόλις λίγες δεκαετίες πριν, τα αυτοκίνητα έχουν γίνει εξαιρετικά ασφαλή. Μια πληθώρα ενσωματωμένων συστημάτων ασφαλείας, παρακολουθεί συνεχώς για κίνδυνο τόσο μέσα όσο και έξω από το όχημα.
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ειδοποιήσεις, για να κρατήσει την προσοχή σας στο τιμόνι, παρακολουθώντας τις αλλαγές στο έδαφος ή τους απρόβλεπτους οδηγούς και ελέγχοντας τη λειτουργία του κινητήρα για την πρόληψη συγκρούσεων, πυρκαγιών και άλλων δυσάρεστων καταστάσεων.
Όλα αυτά, έχουν κάνει τα αυτοκίνητα γενικά ασφαλέστερα για οδήγηση. Ωστόσο, ανεξάρτητα από το πόσο προχωρά η τεχνολογία των αυτοκινήτων, η λογική και η σύνεση του οδηγού, δεν μπορούν να αντικατασταθούν.
Το αυτοκίνητο, μπορεί να είναι εξοπλισμένο με τα πιο πρόσφατα συστήματα τεχνολογίας για να σας κρατήσει ασφαλείς, αλλά όλα αυτά συμβαίνουν με την προϋπόθεση οτι και εσείς οδηγείτε προσεκτικά.
Για παράδειγμα, έχετε σκεφτεί πόσο κοντά κάθεστε στο τιμόνι του αυτοκινήτου; Ίσως δεν είναι κάτι το οποίο σκέφτεστε συχνά. Πολλοί οδηγοί, σκέφτονται μόνο τη θέση των χεριών τους στο τιμόνι, το γνωστό “δέκα και δύο”.
Στην πραγματικότητα, το να κάθεστε σε μια ιδανική απόσταση από τον τιμόνι, είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα ασφαλείας που μπορείτε να λάβετε.
Η απόσταση από το τιμόνι, καθορίζει το πού θα καταλήξετε σε περίπτωση ξαφνικής σύγκρουσης, καθώς και σε ποια κατάσταση θα καταλήξετε. Σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών, θα πρέπει να διατηρείτε απόσταση περίπου 25 εκατοστών από το τιμόνι.
Γιατί πρέπει να κάθεστε περίπου 25 εκατοστά μακριά από το τιμόνι
Σύμφωνα με τους ειδικούς, όλοι οι οδηγοί πρέπει να διατηρούν απόσταση περίπου 25 εκατοστών από το τιμόνι κατά την οδήγηση. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για αυτό, αλλά όλοι περιστρέφονται γύρω από έναν ενιαίο, ζωτικό παράγοντα: τον αερόσακο.
Εάν δεν έχετε δεχτεί ποτέ αερόσακο στο πρόσωπο, είστε τυχεροί, γιατί είναι μια εξαιρετικά δυσάρεστη εμπειρία. Ένας αερόσακος έχει σκοπό να σας κρατήσει ασφαλείς σε περίπτωση σύγκρουσης, εμποδίζοντας το κεφάλι και το άνω μέρος του σώματος, να χτυπήσουν σε οποιαδήποτε από τις στερεές επιφάνειες του αυτοκινήτου, ειδικά το παρμπρίζ.
Ωστόσο, ένας αερόσακος σχεδιάζεται με την προϋπόθεση ότι φοράτε τη ζώνη ασφαλείας και κάθεστε σε λογική απόσταση από το τιμόνι από το οποίο βγαίνει.
Ο αερόσακος, αναπτύσσεται με ταχύτητες έως και 321 χλμ / ώρα και με περίπου 907 κιλά δύναμης. Εάν κάθεστε σε απόσταση 25 εκατοστών και γέρνετε προς τα εμπρός, ο αερόσακος δεν θα σας κάνει κακό, αφού έχει ήδη αναπτυχθεί πλήρως και σταματήσει.
Εάν είστε σκυμμένοι με το κεφάλι ακριβώς μπροστά στο τιμόνι, τότε θα αναπτυχθεί κατευθείαν στο πρόσωπό σας. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μια σπασμένη μύτη το λιγότερο και πιθανόν, έναν ακόμη πιο σοβαρό τραυματισμό.
Πώς πρέπει να κάθεστε για να μεγιστοποιήσετε την ασφάλεια και να μειώσετε το ρίσκο
Εκτός από την ασφαλή απόσταση του καθίσματος, οι ειδικοί συνιστούν τη ρύθμιση του καθίσματος με συγκεκριμένο τρόπο για να μην σας τραυματίσει ο αερόσακος σε περίπτωση σύγκρουσης.
Η διατήρηση της απόστασης των 25 εκατοστών είναι σίγουρα το πιο σημαντικό μέρος, αλλά υπάρχουν μερικές μικρές προσαρμογές στο κάθισμα, για να μειώσετε περισσότερο τον κίνδυνο.
Για αρχή, θα πρέπει να μετακινήσετε το κάθισμα αρκετά πίσω και να διατηρήσετε την πλάτη ελαφρώς ανακλινόμενη. Αυτή η επιπλέον απόσταση, θα δώσει στον αερόσακο επιπλέον χρόνο για να αναπτυχθεί πλήρως και με ασφάλεια πριν έρθετε σε επαφή με αυτόν.
Επιπλέον, εάν το τιμόνι διαθέτει μηχανισμό ρύθμισης, δοκιμάστε να το γωνιάσετε ελαφρώς προς τα κάτω, περισσότερο προς τον πυρήνα του σώματος παρά προς την κορυφή. Εάν ο αερόσακος αναπτυχθεί κατευθείαν στο κεφάλι σας, ακόμη και σε ασφαλή απόσταση, μπορεί τραυματιστείτε στο πρόσωπο ή στον αυχένα.
Δοκιμάστε να γωνιάσετε τον τιμόνι, έτσι ώστε ο αερόσακος να αναπτυχθεί ακριβώς στο κέντρο του σώματος, ώστε να μπορείτε να απορροφήσετε το χτύπημα, με όλο σας το σώμα.