Site icon TheCars.gr

Πόσο εύκολα μπορούν να σας κλέψουν το αυτοκίνητο;

close-up-man-trying-break-into-car

Οι κλοπές αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια, με περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα να κλέβονται μόνο στην Αγγλία και την Ουαλία πέρυσι. Το WhatCar έκανε μια βαθιά έρευνα για το πρόβλημα και διαπίστωσε ότι το κύριο πρόβλημα είναι τα περίπλοκα συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί.

Σύμφωνα με την ABI (Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών), “Το γεγονός ότι δεν μπορείτε να γνωρίζετε με ακρίβεια πώς κλάπηκε το όχημα εκτός εάν ανακτηθεί (κάτι που συμβαίνει σε μειοψηφία των περιπτώσεων) σημαίνει ότι είναι δύσκολο να αποδοθεί με αριθμούς ο συγκεκριμένος ‘βαθμός’ στον οποίο τα συστήματα χωρίς κλειδί έχουν προκαλέσει την αύξηση, αλλά οι ασφαλιστικές εταιρείες και η αστυνομία συμφωνούν ότι η αύξηση του αριθμού των οχημάτων χωρίς κλειδί στους δρόμους έχει παίξει σημαντικό ρόλο, κυρίως επειδή τείνουν να είναι πιο πολυτελή οχήματα.”

Αυτά τα συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί – πράγματι, είναι πολύ βολικά – εκπέμπουν έναν κωδικό, ο οποίος λαμβάνεται από το αυτοκίνητο για να σας επιτρέψει να εισέλθετε και να το ξεκινήσετε. Το πρόβλημα είναι ότι οι συσκευές σάρωσης που χρησιμοποιούν οι κλέφτες μπορούν επίσης να λάβουν τον κωδικό ακόμα και όταν το κλειδί σας βρίσκεται μέσα στο σπίτι, ο οποίος στη συνέχεια αποστέλλεται σε έναν ενισχυτή για να τον επαναλάβει δίπλα στο αυτοκίνητο, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έλαβαν δράση, χρησιμοποιώντας αισθητήρες κίνησης για να απενεργοποιούν ουσιαστικά το μπρελόκ όταν δεν υπάρχει κίνηση για μερικά λεπτά. Όταν βρίσκεται στην τσέπη ή το πορτοφόλι σας, εξακολουθεί να κινείται και μπορεί να παραβιαστεί. Αλλά όταν κάθεται στο τραπεζάκι σας όλη τη νύχτα, δεν μπορεί – τουλάχιστον όσο διαθέτει αισθητήρα κίνησης.

Το WhatCar επισημαίνει ότι ορισμένοι κλέφτες παραμονεύουν κοντά σε βενζινάδικα, κλωνοποιώντας σήματα.

Το WhatCar βρήκε δύο ειδικούς ασφαλείας “να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μη καταστρεπτική τεχνολογία για να αποκτήσουν πρόσβαση σε επτά αυτοκίνητα με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.” Μέτρησαν το χρόνο που χρειάζεται για να φύγουν οδηγώντας, και τα αποτελέσματα ήταν, ειλικρινά, τρομακτικά. Σε πέντε αυτοκίνητα, οι ψεύτικοι κλέφτες χρησιμοποίησαν μια συσκευή σάρωσης και σε δύο, χρησιμοποίησαν διαρρήκτη.

Στα αυτοκίνητα με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, όταν είναι εξοπλισμένοι με τις συσκευές σάρωσης και ενίσχυσης σήματος, οι κλέφτες μπορούν να φύγουν σε μόλις 10 δευτερόλεπτα. Οι ειδικοί ασφαλείας ανέφεραν ότι χρειάζονται περίπου δύο λεπτά και μισό για να κλέψουν ένα αυτοκίνητο χωρίς σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.

Όταν τα μπρελόκ ήταν ανενεργά ή σε κατάσταση αναμονής, ήταν σχεδόν αδύνατο να κλέψουν τα αυτοκίνητα. Το Audi TTRS, το BMW X3, το Ford Fiesta και η Mercedes A-Class δεν κλάπηκαν όταν τα μπρελόκ ήταν ανενεργά, αλλά κλάπηκαν αμέσως όταν ήταν ενεργά.

Το Peugeot DS3 δεν διαθέτει μπρελόκ με λειτουργία αναμονής/απενεργοποίησης, επομένως κλάπηκε και αυτό αμέσως. Το Land Rover Discovery – και να θυμάστε ότι όλα αυτά είναι βρετανικές εκδόσεις – διαθέτει σήμα εξαιρετικά ευρείας ζώνης, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολη την αντιγραφή του σήματος. Οι κλέφτες μπορούσαν να μπουν μέσα, αλλά δεν μπορούσαν να φύγουν οδηγώντας. Το Discovery Sport δεν χρησιμοποιεί σήμα εξαιρετικά ευρείας ζώνης, επομένως κλάπηκε σε 20 δευτερόλεπτα.

Πολλά μπρελόκ μπορούν να τεθούν σε λειτουργία αναμονής/απενεργοποίησης πατώντας το κουμπί κλειδώματος δύο φορές. Άλλα μπορούν να απενεργοποιηθούν εντελώς, επομένως συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης σας για σχετικές πληροφορίες. Ορισμένα αυτοκίνητα που δεν ερχόνταν με μπρελόκ με αισθητήρα κίνησης μπορούν τώρα να τα χρησιμοποιήσουν αναδρομικά.

Επιπλέον, ο καθένας μπορεί να αποκτήσει μια θήκη Faraday, η οποία αποκλείει οποιαδήποτε σήματα να εισέλθουν ή να εξέλθουν από την θήκη. Βάλτε μέσα το μπρελόκ σας και δεν μπορεί να παραβιαστεί. Τέλος, τη νύχτα, φυλάσσετε τα μπρελόκ σας στο εσωτερικό του σπιτιού σας επειδή το σήμα συνήθως φτάνει σε λιγότερο από 5 μέτρα.

Μην το τοποθετείτε δίπλα στην εξώπορτά σας, ειδικά αν δεν διαθέτει λειτουργία αναμονής/απενεργοποίησης.

Exit mobile version