Οι εταιρείες αυτοκινήτων συλλέγουν ένα ευρύ φάσμα δεδομένων οδηγών και επιβατών – και τώρα βρίσκονται υπό τον έλεγχο των υποστηρικτών της ιδιωτικής ζωής, των μέσων ενημέρωσης και των ομοσπονδιακών αρχών.
Στις μέρες μας είμαστε συνδεδεμένοι με τον κόσμο 24 ώρες το 24ωρο, κυρίως μέσω των smartphones μας, αλλά και από άλλες συσκευές που μπορούν να παρακολουθούν το πού βρισκόμαστε και να καταγράφουν προσωπικά δεδομένα, όπως τον τρόπου του ύπνου, καρδιακούς παλμούς και άλλα, ενώ οι κάμερες παρακολούθησης που είναι τοποθετημένες παντού, από τις πόρτες των σπιτιών μέχρι τα εταιρικά κτίρια, παρακολουθούν κάθε μας κίνηση.
Αν και το αυτοκίνητό σας μπορεί να μοιάζει με το τελευταίο καταφύγιο, γίνεται επίσης όλο και πιο συνδεδεμένο, χάρη στις κάμερες και τους αισθητήρες που παρακολουθούν και καταγράφουν τα πάντα, από τις κινήσεις των ματιών μέχρι τις διαθέσεις. Τα δεδομένα των συνδεδεμένων αυτοκινήτων έχουν χρησιμοποιηθεί για να ειδοποιούν τις ασφαλιστικές εταιρείες εάν οι οδηγοί επιταχύνουν πολύ γρήγορα και φρενάρουν πολύ δυνατά, και για να παρέχουν στις αστυνομικές αρχές πληροφορίες σχετικά με ατυχήματα και πολλά άλλα. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αφήσει να εννοηθεί ακόμη και ότι γνωρίζουν αν κάνετε σεξ στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Προς το παρόν, δεν μπορείτε όμως να κάνετε και πολλά πράγματα γι’ αυτό.
Πρωτοσέλιδα, πονοκέφαλοι και αιχμές
Μέσα στον τελευταίο χρόνο, το θέμα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής των συνδεδεμένων αυτοκινήτων έγινε πρωτοσέλιδο, προκάλεσε πονοκεφάλους σε ορισμένους ιδιοκτήτες οχημάτων και προκάλεσε την αντίδραση ομοσπονδιακών αξιωματούχων. Τον Σεπτέμβριο του 2023, το πρόγραμμα *Privacy Not Included του Ιδρύματος Mozilla περιέγραψε ότι τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα ξεχώριζαν ως υπερβολικά επιθετικοί συλλέκτες προσωπικών δεδομένων σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες που εξετάζει, σύμφωνα με την έκθεσή του «It’s Official: Cars Are the Worst Product Category We Have Ever Reviewed» (Τα αυτοκίνητα είναι η χειρότερη κατηγορία προϊόντων που έχουμε εξετάσει ποτέ).
«Κάθε μία από τις 25 μάρκες αυτοκινήτων σε 15 αυτοκινητοβιομηχανίες κέρδισε την προειδοποιητική ετικέτα *Privacy Not Included, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά», δήλωσε η Jen Caltrider, επικεφαλής ερευνήτρια της Mozilla για το έργο.
Πρόσφατα γεγονότα επιβεβαίωσαν τα συμπεράσματα της Mozilla. Τον Μάρτιο, οι New York Times δημοσίευσαν ένα αποκαλυπτικό άρθρο σχετικά με το πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με πράκτορες δεδομένων που, με τη σειρά τους, πωλούν δεδομένα οδηγών σε ασφαλιστικές εταιρείες. Η ιστορία περιέγραφε λεπτομερώς πώς αρκετοί ιδιοκτήτες οχημάτων της General Motors είδαν τα ασφάλιστρα τους να αυξάνονται, παρόλο που δεν γνώριζαν ότι είχαν υπογράψει για την υπηρεσία OnStar Smart Driver της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η GM περιέγραψε τη λειτουργία στο πλαίσιο των εφαρμογών του συνδεδεμένου αυτοκινήτου της ως χρήση «πληροφοριών οδήγησης για να γίνετε πιο έξυπνοι και ασφαλείς οδηγοί». Η GM ανέφερε -αν και με ψιλά γράμματα- ότι η λειτουργία μοιράζεται αυτό που η αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλεσε «επιλεγμένες πληροφορίες», όπως η ταχεία επιτάχυνση, το σκληρό φρενάρισμα και η οδήγηση πάνω από 80 μίλια/ώρα, με τους μεσίτες δεδομένων LexisNexis και Verisk. Αλλά όχι ότι οι δύο data brokers θα πωλούσαν τα δεδομένα σε ασφαλιστικές εταιρείες.
Εκπρόσωπος της GM δήλωσε στους New York Times ότι το Smart Driver ενεργοποιείται «κατά την αγορά ή μέσω της εφαρμογής για κινητά του οχήματος». Ένας εκπρόσωπος της GM δήλωσε στο MotorTrend: «Η υπηρεσία OnStar Smart Driver είναι προαιρετική για τους πελάτες, οι οποίοι δίνουν τη συγκατάθεσή τους τρεις φορές πριν από την κοινοποίηση περιορισμένων δεδομένων σε ασφαλιστικό φορέα μέσω τρίτου μέρους».
Αλλά οι Times ανέφεραν επίσης ότι οι οδηγοί εγγράφονται εν αγνοία τους στην υπηρεσία στις αντιπροσωπείες και ότι «οι πωλητές μπορούν να λάβουν μπόνους για την επιτυχή εγγραφή πελατών στις υπηρεσίες OnStar, συμπεριλαμβανομένου του Smart Driver, σύμφωνα με ένα εγχειρίδιο της εταιρείας». Μετά τη δημοσίευση του άρθρου, η GM εξέδωσε δελτίο τύπου στο οποίο ανέφερε ότι θα διακόψει την υπηρεσία Smart Driver και θα τερματίσει τη σχέση της με τις LexisNexis και Verisk.
Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα τραβούν την προσοχή των ομοσπονδιακών αρχών
Το απόρρητο των δεδομένων των συνδεδεμένων αυτοκινήτων έχει επίσης τραβήξει την προσοχή του γερουσιαστή Edward Markey, D-Mass., ενός συχνού επικριτή των τεχνολογικών πρακτικών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τον Δεκέμβριο του 2023, ο Markey έστειλε επιστολές σε 14 κατασκευαστές αυτοκινήτων «προτρέποντάς τους να εφαρμόσουν και να επιβάλουν ισχυρότερες διασφαλίσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής στα οχήματά τους» και τον Μάιο κάλεσε την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) να διερευνήσει τις πρακτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας για την προστασία των δεδομένων.
Σε μια πρόσφατη ανάρτηση στο μπλογκ της, η ομοσπονδιακή υπηρεσία προειδοποίησε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι «θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι η FTC θα αναλάβει δράση για την προστασία των καταναλωτών από την παράνομη συλλογή, χρήση και αποκάλυψη των προσωπικών τους δεδομένων» και ανέφερε διάφορες ενέργειες επιβολής για να «υπογραμμίσει τη σημαντική πιθανή ευθύνη» που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ο Andrea Amico, διευθύνων σύμβουλος της Privacy4Cars και εμπειρογνώμονας σε θέματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής των οχημάτων και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, χαρακτήρισε την ανάρτηση στο ιστολόγιο ως μια «βολή από την FTC προς την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία -όχι μόνο προς τους κατασκευαστές- σχετικά με την ανάγκη να ενισχύσουν δραστικά τις πρακτικές προστασίας της ιδιωτικής ζωής τους».
Μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι τα αυτοκίνητα απλώς προστίθενται σε άλλες συνδεδεμένες συσκευές που συλλέγουν και μοιράζονται συνεχώς προσωπικά δεδομένα, αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο, δήλωσε ο Amico. Όταν δημοσιεύουν φωτογραφίες και πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είπε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι ανταλλάσσουν προσωπικά δεδομένα όπως η τοποθεσία, η αναζήτηση και οι αγοραστικές συνήθειες για υπηρεσίες. «Όταν εγγράφομαι στο Facebook, γνωρίζω ότι σε αντάλλαγμα για να βλέπω βίντεο με γάτες και φωτογραφίες φίλων, πληρώνω με τα μάτια μου», πρόσθεσε ο Amico. “Οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι αυτό συμβαίνει. Το ρητό στη Silicon Valley είναι, αν δεν πληρώνεις για κάτι, είσαι το προϊόν”.
Όμως, ένα νέο αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν – ένα προϊόν που κοστίζει πολλά χρήματα – και η Caltrider της Mozilla σημείωσε ότι το απόρρητο των δεδομένων του οχήματος είναι πιο δύσκολο να πλοηγηθεί και λιγότερο διαφανές από τις δωρεάν και επί πληρωμή υπηρεσίες που προσφέρουν οι περισσότερες εταιρείες τεχνολογίας. Ως παράδειγμα ανέφερε την πολιτική απορρήτου της Apple και των προγραμματιστών εφαρμογών της, την οποία αναφέρει ως απλή στην προσέγγισή της. «Αν ψάχνω για μια εφαρμογή συνταγών, πηγαίνω στο App Store και υπάρχει ένας σύνδεσμος προς την πολιτική απορρήτου», είπε. Από τη στιγμή που μια εφαρμογή βρίσκεται στο iPhone σας, ζητάει ορισμένες άδειες.
«Και αν σας ανατριχιάζει η εφαρμογή, μπορείτε να τη διαγράψετε», πρόσθεσε.
Όπως σημειώνει η Caltrider, η εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο είναι πολύ διαφορετική και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν φιλικές προς το χρήστη επιλογές opt-in και opt-out, σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες. «Αν αποφασίσετε ότι δεν θέλετε μια εφαρμογή ή υπηρεσία στο αυτοκίνητό σας, δεν μπορείτε απλώς να τη διαγράψετε», δήλωσε. “Και ας πούμε ότι ξεκινάτε το αυτοκίνητό σας και πρέπει να πάτε κάπου και εμφανίζεται μια οθόνη που σας ρωτάει: Συμφωνείτε με αυτά τα πράγματα; Και πατάτε ΟΚ.
Πώς μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτό;”
Επιτείνοντας το πρόβλημα, καθώς όλο και περισσότερα οχήματα περιλαμβάνουν κάμερες και άλλα συστήματα παρακολούθησης, δεν είναι μόνο ο οδηγός του οποίου τα προσωπικά δεδομένα ενδέχεται να συλλαμβάνονται. Είναι και τα δεδομένα των επιβατών. Σε αυτό το σενάριο, θεωρητικά ο οδηγός θα έπρεπε να ενημερώσει τους επιβάτες για τις λεπτομέρειες της πολιτικής απορρήτου ενός συστήματος παρακολούθησης εντός της καμπίνας.
«Κανείς δεν παίρνει το φιλαράκι του για να πάει σε μια ταινία και να πει: “Περίμενε, πρέπει να σου διαβάσω την πολιτική απορρήτου”», δήλωσε ο Caltrider.«Είναι μια γελοία κατάσταση».
Πλοήγηση κάτω από το ραντάρ απορρήτου δεδομένων
Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα « διέφυγαν κάτω από το ραντάρ» ως επιθετικοί συλλέκτες προσωπικών δεδομένων, δήλωσε η Caltrider, και αντιπροσωπεύουν μια εντελώς νέα και δύσκολη κατηγορία για τους ερευνητές της προστασίας της ιδιωτικής ζωής. «Μας πήρε περίπου ένα μήνα για να καταφέρουμε να βάλουμε το μυαλό μας στο πώς να ερευνήσουμε την ιδιωτικότητα των αυτοκινήτων», είπε.
Είναι επίσης η πρώτη κατηγορία προϊόντων στην οποία όλα τα παραδείγματα που αξιολογήθηκαν απέτυχαν στα τεστ ιδιωτικότητας του Ιδρύματος Mozilla.
«Και δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά φαίνεται ότι ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία γλίστρησε στη συλλογή πολλών δεδομένων».
Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα είναι επίσης πολύ πιο περίπλοκα από άλλα τεχνολογικά προϊόντα. «Η εταιρεία αυτοκινήτων έχει πολιτική απορρήτου- οι συνδεδεμένες υπηρεσίες έχουν πολιτική απορρήτου- οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες έχουν πολιτική απορρήτου», δήλωσε ο Caltrider. “Αυτό είναι το επάγγελμά μας και τα κεφάλια μας γυρνούσαν.
Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μπορέσει ένας καταναλωτής να περιηγηθεί στο τοπίο της ιδιωτικής ζωής”.
Μια άλλη μεγάλη διαφορά που αναφέρει ο Caltrider είναι ότι οι πολιτικές απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών γράφονται πολύ ευρύτερα από εκείνες των περισσότερων εταιρειών τεχνολογίας. «Η νοοτροπία τους είναι να συλλέγουν όλα αυτά τα δεδομένα και να τα ταξινομούν όλα αργότερα», δήλωσε. «Με τις εταιρείες τεχνολογίας, υπήρξε αντίδραση στη συλλογή δεδομένων και έπρεπε να την ανακυκλώσουν και να σκεφτούν την προστασία της ιδιωτικής ζωής».
Αρχές προστασίας του απορρήτου των καταναλωτών στη βιομηχανία αυτοκινήτων
Οι εμπορικοί όμιλοι Alliance of Automobile Manufacturers και Association of Global Automakers, οι οποίοι κάποτε εκπροσωπούσαν τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, κυκλοφόρησαν μια σειρά εθελοντικών αρχών προστασίας της ιδιωτικής ζωής το 2014. Οι δύο ομάδες συγχωνεύθηκαν στη Συμμαχία για την καινοτομία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2019 και οι αρχές επικαιροποιήθηκαν αργότερα το 2022.
«Οι Αρχές Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της αυτοκινητοβιομηχανίας περιλαμβάνουν πράγματα όπως η ελαχιστοποίηση των δεδομένων και η διαφάνεια, τα οποία δεν πλησίασαν καν να συμμορφωθούν», δήλωσε ο Caltrider. “Είναι σαν κάποιος να είπε, “Εδώ είναι καλά πράγματα που πρέπει να κάνετε για την προστασία της ιδιωτικής ζωής”. Αλλά στη συνέχεια τα αγνόησαν”. Ο Amico πρόσθεσε ότι οι αρχές προστασίας της ιδιωτικής ζωής «είναι πολύ ελαστικές».
Θα βρείτε γλώσσα που λέει ότι με τη συγκατάθεση θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα για επιχειρηματικούς σκοπούς. Αυτό που σημαίνει συγκατάθεση είναι ότι, κάπου στη σύμβαση μίσθωσης ή δανείου που υπογράφεται στην αντιπροσωπεία, ο αγοραστής υπογράφει έναν τεράστιο κατάλογο εγγράφων. Πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα διαφάνειας”.
Όταν απευθυνθήκαμε στη Alliance for Automotive Innovation για σχόλια, ένας εκπρόσωπος μας παρέπεμψε σε ένα υπόμνημα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που δημοσίευσε ο οργανισμός τον Δεκέμβριο του 2023, το οποίο πλαισιώνει σε μεγάλο βαθμό τη συλλογή δεδομένων ως όφελος για την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών. Το υπόμνημα καταλήγει με τα εξής: «Ναι, το όχημά σας παράγει και μεταδίδει δεδομένα ασφαλείας. Έτσι είναι σχεδιασμένο. Όχι, το αυτοκίνητό σας δεν σας κατασκοπεύει.»
«Η ασφάλεια δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση δεδομένων από τους καταναλωτές για άλλους σκοπούς», δήλωσε ο Amico. “Όταν εγγράφεστε σε αυτές τις υπηρεσίες, το παιχνίδι είναι ότι σε περίπτωση ατυχήματος, ένας σύμβουλος θα στείλει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Αλλά αυτό που συμβαίνει όταν εγγράφεστε, το πού βρίσκεστε δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο συλλέγεται και χρησιμοποιείται για σκοπούς που δεν έχουν καμία σχέση με την ασφάλεια”.
Συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα
Από όλα τα δεδομένα που μπορούν δυνητικά να συλλέξουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ένα από τα πιο εντυπωσιακά από την έκθεση της Mozilla ήταν οι άνθρωποι που κάνουν σεξ μέσα στα οχήματα.
«Ένα από τα πράγματα στα οποία όλοι έπεσαν με τα μούτρα ήταν ότι η Nissan και η Kia είπαν ότι μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες για τη σεξουαλική σας ζωή ή τη σεξουαλική σας δραστηριότητα», δήλωσε ο Caltrider. «Αυτό πραγματικά φρίκαρε τους ανθρώπους». Αν και οι ερευνητές δεν μπόρεσαν να προσδιορίσουν ακριβώς πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνέλεγαν δεδομένα σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα στα αυτοκίνητα, η εκπαιδευμένη εκτίμηση είναι ότι δεν θα ήταν τόσο δύσκολο για τις κάμερες και τους αισθητήρες να συλλέξουν τις πληροφορίες.
Μετά τη δημοσίευση της έκθεσης του Ιδρύματος Mozilla, η Kia Connect Services (μια σουίτα υπηρεσιών που παρέχει η Kia στους ιδιοκτήτες των οχημάτων της) και η Nissan USA αφαίρεσαν τη διατύπωση σχετικά με τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα από τις διαδικτυακές πολιτικές απορρήτου τους, δήλωσε η Caltrider.
Μας έστειλε ένα PDF της αρχικής διατύπωσης στον ιστότοπο της Nissan, και στην ενότητα «Τύποι προσωπικών δεδομένων που συλλέγονται» έγραφε:
«Ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων … του σεξουαλικού προσανατολισμού, της σεξουαλικής δραστηριότητας, του ακριβούς γεωγραφικού εντοπισμού, των δεδομένων διάγνωσης υγείας και των γενετικών πληροφοριών». Στην ευρύτερη εταιρική σελίδα απορρήτου της Kia κάτω από τις ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες κατά την ώρα του Τύπου, εξακολουθούσε να γράφει: «Αυτή η κατηγορία μπορεί να περιλαμβάνει … πληροφορίες για τη σεξουαλική ζωή ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό».
Η Caltrider ανησυχεί επίσης για τις πληροφορίες που μοιράζονται οι εταιρείες αυτοκινήτων με τις αρχές επιβολής του νόμου. «Είδαμε εταιρείες που είπαν ότι μπορούν να μοιραστούν δεδομένα με τις αρχές επιβολής του νόμου με βάση κάτι τόσο απλό όσο ένα ανεπίσημο αίτημα – και αυτός είναι ένας πολύ χαμηλός πήχης», δήλωσε.
Η Caltrider δήλωσε ότι θα ήθελε οι εταιρείες να ορίσουν: «Δεν θα μοιραστούμε ποτέ δεδομένα με τις αρχές επιβολής του νόμου χωρίς δικαστική εντολή. Και αν έχουν δικαστική εντολή, θα ζητήσουμε τον πιο περιορισμένο δυνατό όγκο δεδομένων. Ακόμα ξύνω το κεφάλι μου για το τι είναι ένα άτυπο αίτημα. Υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες κατάχρησης. Δεν θέλετε οι διωκτικές αρχές να κρυφοκοιτάζουν σε αυτό που θεωρείτε ότι είναι ο ιδιωτικός σας προσωπικός χώρος».
Το Automotive News ανέφερε πρόσφατα ότι η Toyota, η Subaru, η Mazda, η Nissan, η Kia, η BMW, η Mercedes-Benz και η Volkswagen ενημέρωσαν το Κογκρέσο ότι θα έδιναν τα δεδομένα των οδηγών αν τους ζητούσαν μόνο με κλήτευση και όχι με δικαστική εντολή. Η κλήτευση είναι ένα αίτημα για πληροφορίες από έναν δικαστικό υπάλληλο ή έναν δικηγόρο, ενώ η δικαστική εντολή απαιτεί την απόφαση ενός δικαστή.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο κράτησαν τους καταναλωτές στο σκοτάδι σχετικά με τις πραγματικές πρακτικές τους, αλλά πολλές εταιρείες παραπλάνησαν τους καταναλωτές για πάνω από μια δεκαετία, καθώς δεν τήρησαν τις εθελοντικές αρχές προστασίας της ιδιωτικής ζωής της ίδιας της βιομηχανίας», δήλωσε ο Sens. Markey και Ron Wyden, D-Ore., έγραψαν στην FTC μετά την παραδοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Κορυφαίες ανησυχίες για το απόρρητο των δεδομένων των καταναλωτών
Όπως οι καταναλωτές ανησυχούν για τις πληροφορίες που παραδίδονται στις διωκτικές αρχές, ανησυχούν περισσότερο για τα δεδομένα που πηγαίνουν στις ασφαλιστικές εταιρείες, δήλωσε ο Amico. «Ρωτήσαμε τους καταναλωτές τι τους ενδιαφέρει και αυτό ήταν το νούμερο ένα», είπε. Αυτό εξηγεί γιατί η GM εγκατέλειψε το πρόγραμμα Smart Driver στον απόηχο της ιστορίας των New York Times.
Η ιστορία περιγράφει λεπτομερώς πώς ο Kenn Dahl -ο οποίος ζει κοντά στο Σιάτλ, μισθώνει ένα Chevy Bolt, χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως προσεκτικό οδηγό και δεν έχει υποπέσει ποτέ σε σφάλμα σε ατύχημα- εξεπλάγη όταν το ασφάλιστρο του αυτοκινήτου του αυξήθηκε κατά 21% το 2022. Ένας ασφαλιστικός πράκτορας του είπε ότι η αιτία ήταν μια έκθεση της LexisNexis που συνδεόταν με δεδομένα από το Bolt του.
«Ένιωσα σαν προδοσία», δήλωσε ο Dahl στους Times. «Παίρνουν πληροφορίες που δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι επρόκειτο να μοιραστούν και παίζουν με την ασφάλειά μας». Ο Romeo Chicco από το Palm Beach County της Φλόριντα, ιδιοκτήτης μιας Cadillac, κατέθεσε ομαδική αγωγή κατά της GM και της LexisNexis επειδή του αρνήθηκαν την ασφάλιση αυτοκινήτου επτά εταιρείες μετά την κοινοποίηση των δεδομένων του από τη LexisNexis στις ασφαλιστικές εταιρείες.
Όπως και ο Dahl, ο Chicco δήλωσε ότι δεν είχε εγγραφεί για το Smart Driver της GM και δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι τα στοιχεία του μοιράζονταν. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Honda, η Kia και η Hyundai, προσφέρουν παρόμοια προαιρετικά χαρακτηριστικά που αξιολογούν την οδήγηση των ανθρώπων.
Πώς να προστατεύσετε τα δεδομένα σας
Η Caltrider δήλωσε ότι δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να κάνουν προς το παρόν οι καταναλωτές για να προστατεύσουν τα δεδομένα τους στα σύγχρονα συνδεδεμένα οχήματα.
«Μπορείτε να κάνετε πράγματα όπως να μην κατεβάζετε την εφαρμογή ενός αυτοκινήτου ή να προσπαθήσετε να εξαιρεθείτε από πράγματα, αλλά μπορεί να σας επιλέξουν ξανά», είπε. “Νομίζω ότι το καλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές είναι να πιέσουν για έναν ισχυρό, εστιασμένο στον καταναλωτή ομοσπονδιακό νόμο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Εμείς δεν έχουμε τέτοιο νόμο, αλλά η Ευρώπη έχει”.
Ο εκπρόσωπος της Alliance for Automotive Innovation μας είπε ότι ο οργανισμός υποστηρίζει επίσης έναν ολοκληρωμένο ομοσπονδιακό νόμο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.
Ο εκπρόσωπος της μας είπε ότι ο οργανισμός υποστηρίζει επίσης έναν ολοκληρωμένο ομοσπονδιακό νόμο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.
Ο Amico δημιούργησε το Privacy4cars.com ως πιθανή λύση. «Κατασκευάσαμε ένα εργαλείο που ονομάζεται Vehicle Privacy Report», δήλωσε.
“Είναι δωρεάν για τους καταναλωτές. Μπορείτε να πληκτρολογήσετε τον αριθμό πλαισίου και θα σας πούμε ποια δεδομένα συλλέγει το αυτοκίνητό σας και πού πηγαίνουν”.
Η Privacy4Cars δημιούργησε επίσης μια εφαρμογή για smartphone που επιτρέπει στους καταναλωτές να διαγράφουν δεδομένα σε ένα αυτοκίνητο, και οι υπηρεσίες της Assert Your Data Rights επιτρέπουν στην Privacy4Cars να ενεργεί ως εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος για την υποβολή αιτημάτων πρόσβασης σε προσωπικές πληροφορίες που συλλέγονται από ένα αυτοκίνητο, να διαγράφει τις πληροφορίες και να ζητά να μην πωλούνται προσωπικές πληροφορίες, όπως ορίζεται από τους αντίστοιχους νόμους των κρατών.
Επειδή οι άνθρωποι διατηρούν τα αυτοκίνητα πολύ περισσότερο και η συνδεσιμότητα έχει γίνει τόσο διαδεδομένη στα νέα οχήματα, οι περισσότεροι καταναλωτές μπορεί να μην συνειδητοποιούν πόσα προσωπικά τους δεδομένα συλλέγονται. «Αν δεν έχετε αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο εδώ και καιρό, μπορεί να μην γνωρίζετε ότι σχεδόν κάθε αυτοκίνητο που αγοράζετε σήμερα διαθέτει συνδεδεμένες υπηρεσίες, μικρόφωνα, κάμερες και όλα αυτά τα σημεία συλλογής δεδομένων», δήλωσε ο Caltrider.
Παρά τις προειδοποιήσεις και τις ολοένα και πιο παρεμβατικές πρακτικές συλλογής δεδομένων, το απόρρητο των δεδομένων φαίνεται ότι εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ χαμηλά στη λίστα των ανησυχιών των αγοραστών αυτοκινήτων.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται το κόστος, την αξιοπιστία, την ασφάλεια, τη διαθεσιμότητα, τέτοια πράγματα», δήλωσε ο Caltrider.”Ένα αυτοκίνητο σημαίνει ελευθερία και ανεξαρτησία για πολλούς ανθρώπους, και η παρακολούθηση των δεδομένων και η παρακολούθηση είναι κρυφή. Δεν βλέπεις τις κάμερες. Δεν γνωρίζετε για τους αισθητήρες. Δεν βλέπεις τα δεδομένα που έρχονται και φεύγουν. Αυτό πραγματικά ανατριχιάζει τους ανθρώπους”.