Πως πηγαίνει ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό;

Πως πηγαίνει ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό;

Ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που πηγαίνουν σε αυτόματο πιλότο, χωρίς τον οδηγό να κουνάει το τιμόνι ή να πατάει το γκάζι;

Ένα από τα πιο hot θέματα συζήτησης τον τελευταίο καιρό είναι η τεχνητή νοημοσύνη, το λεγόμενο AI. Εντάξει, πολλά μπορούν να ειπωθούν για το τι αλλαγές θα φέρει η ραγδαία εξέλιξη του στην κοινωνία, ωστόσο στον κόσμο της αυτοκίνησης, η παρουσία της τεχνητής νοημοσύνης στα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν είναι κάτι καινούριο.

Έχουμε για παράδειγμα, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα προπορευόμενου οχήματος, που μέσω αισθητήρα, ανιχνεύει αν πας να πέσεις πάνω στο όχημα που βρίσκεται μπροστά σου, σε προειδοποιεί με ένα δυνατό μπιπ και φρενάρει τον κινητήρα ώστε να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο σου πριν τη σύγκρουση. Μη ξεχνάμε βέβαια και τα αυτοκίνητα με αυτοματοποιημένη λειτουργία παρκαρίσματος, που παίρνουν σήμα μέσω δορυφόρου για την τοποθεσία και καταφέρνουν μέσω ειδικών αισθητήρων να παρκάρουν το αυτοκίνητο, χωρίς εσύ να είσαι καν μέσα.

Το μεγαλύτερο όμως επίτευγμα της αυτοματοποίησης στο αυτοκίνητο ανήκει, ομολογουμένως, στην Tesla και τα αυτοκίνητα που πάνε, κυριολεκτικά, στον αυτόματο πιλότο. Έχουν την ικανότητα να διαβάζουν τον δρόμο, από τις λωρίδες για να μην ξεφεύγουν από τα όρια τους μέχρι περαστικούς πεζούς, άλλα αυτοκίνητα, φωτεινούς σηματοδότες ή σημεία stop. Πώς όμως καταφέρνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν τα αυτοκίνητα τους “έξυπνα”;

Από τα πιο βασικά συστήματα υποβοήθησης έως και τα αυτοκίνητα που πηγαίνουν χωρίς οδηγός, με τι τεχνολογίες εξοπλίζουν οι μάρκες τα μοντέλα τους και πώς ακριβώς δουλεύει όλο αυτό;
Για να δούμε παρακάτω πως πηγαίνει ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό.

Πως πηγαίνει ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό;

Η τεχνολογία του αύριο στο αυτοκίνητο βασίζεται στις εξής τεχνολογίες:

  1. Ραντάρ
  2. Σόναρ
  3. Κάμερες
  4. Lidar

1. Ραντάρ

Το ραντάρ είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αισθητήρες στο αυτοκίνητο, κυρίως επειδή μπορεί να «μετρήσει» αποστάσεις και ταχύτητες αντικειμένων γύρω από το όχημα. Η τεχνολογία του ραντάρ βασίζεται σε ηλεκτρομαγνητικά κύματα που αναπηδούν σε αντικείμενα και επιστρέφουν, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ανιχνεύσει τη θέση και την κίνηση άλλων οχημάτων. Συνήθως, τοποθετείται στον μπροστινό ή τον πίσω προφυλακτήρα και χρησιμοποιείται κυρίως για την αυτόματη πέδηση ή τον αυτόματο έλεγχο ταχύτητας.

2. Σόναρ

Το σόναρ χρησιμοποιεί υπερήχους για να ανιχνεύει αντικείμενα σε πολύ κοντινές αποστάσεις, κάτι που το κάνει ιδανικό για στάθμευση. Αν έχεις προσέξει τα μικρά κυκλικά σημεία στους προφυλακτήρες, αυτά είναι οι αισθητήρες σόναρ που «ακούνε» και ανιχνεύουν εμπόδια σε μικρή απόσταση, βοηθώντας να αποφεύγεις χτυπήματα κατά το παρκάρισμα.

3. Κάμερες

Οι κάμερες βοηθούν το αυτοκίνητο να «βλέπει» πιο λεπτομερή στοιχεία, όπως λωρίδες, σήματα κυκλοφορίας ή ακόμα και πεζούς. Μπορούν να είναι είτε εμπρός, είτε πίσω, είτε σε συνδυασμό για δημιουργία 3D εικόνας, προσφέροντας στο αυτοκίνητο μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του περιβάλλοντος. Σε άλλες λειτουργίες. τοποθετούνται και στο εσωτερικό για να ανιχνεύουν αν ο οδηγός είναι συγκεντρωμένος, ενώ κάμερες με υπέρυθρες ακτίνες χρησιμοποιούνται και για νυχτερινή ορατότητα.

4. Lidar

Το lidar χρησιμοποιεί παλμούς φωτός για να χαρτογραφήσει με ακρίβεια το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο. Οι παλμοί αναπηδούν και επιστρέφουν, δίνοντας μια λεπτομερή τρισδιάστατη απεικόνιση. Αυτή είναι τεχνολογία που κάνει τη διαφορά, χρησιμοποιείται κυρίως σε αυτοκίνητα υψηλής αυτοματοποιήσης, όπως αυτοκίνητα που πορεύονται στο δρόμο χωρίς οδηγό και σε εφαρμογές που απαιτούν ακριβή αναγνώριση του χώρου, όπως η αυτόνομη οδήγηση.

Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα