Υπάρχουν βασικοί τρόποι συντήρησης και χρήσιμες συμβουλές για τα αυτοκίνητα που μπορούν να διατηρήσουν οποιοδήποτε όχημα σε καλή οδική κατάσταση, αλλά το A/C (κλιματιστικό) είναι μια διαφορετική ιστορία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το σύστημα κλιματισμού είναι ένα από τα πιο παραμελημένα στοιχεία συντήρησης σε ένα αυτοκίνητο και δεν θα προσέξετε ότι κάτι δεν πάει καλά μέχρι το σύστημα να αρχίσει ξαφνικά να φυσάει ζεστό αέρα αντί για έναν δροσερό και αποξηραμένο αέρα.
Το σύστημα κλιματισμού σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο λειτουργεί ελέγχοντας την πίεση και τη θερμοκρασία για να μετατρέψει ένα ψυκτικό υγρό (συνήθως αποκαλούμενο Freon στον κλάδο των συστημάτων θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού) από υγρή μορφή σε αέρια και αντίστροφα. Όταν ενεργοποιείτε το A/C, το ψυκτικό υγρό σε χαμηλή πίεση εισέρχεται στον συμπιεστή σε αέρια μορφή. Αποχωρεί από τον συμπιεστή σε κατάσταση υψηλής πίεσης και μετατρέπεται σε υγρό καθώς ψύχεται στον συμπυκνωτή.
Στη συνέχεια, το ψυκτικό υγρό σε μορφή υγρού υψηλής πίεσης μετατρέπεται ξανά σε αέριο καθώς απορροφά θερμότητα στον εξατμιστή, μειώνοντας τελικά την πίεση. Αυτή η κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού από υγρή σε αέρια μορφή είναι που ευθύνεται για τον δροσερό αέρα που φυσάει μέσα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σας μια ζεστή, ηλιόλουστη μέρα.
Το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί μέσα σε ένα κλειστό σύστημα κλιματισμού. Εάν το A/C δεν διαθέτει αρκετό ψυκτικό υγρό, το σύστημα δεν θα είναι τόσο αποδοτικό στην ψύξη του αυτοκινήτου σας. Όταν το σύστημα κλιματισμού ενός αυτοκινήτου χάνει ψυκτικό υγρό, αυτό οφείλεται κυρίως σε διαρροές στους πολλούς σωλήνες και τις σωληνώσεις του συστήματος κλιματισμού. Θυμηθείτε ότι το ψυκτικό υγρό μόνο διαρρέει και δεν εξαφανίζεται.
Σημάδια ότι το A/C του αυτοκινήτου σας χρειάζεται φόρτιση
Όταν ακούτε τη λέξη “αναπλήρωση“, σημαίνει την αναπλήρωση του ψυκτικού υγρού μέσα στο σύστημα. Το πότε χρειάζεται αναπλήρωση εξαρτάται από τη μάρκα, το μοντέλο και τη φροντίδα που δίνετε στο αυτοκίνητό σας.
Εάν το A/C του αυτοκινήτου σας φυσάει επίμονα ζεστό αέρα μέσα στην καμπίνα, αυτό είναι το πρώτο σημάδι ότι χρειάζεται ψυκτικό υγρό. Με ανεπαρκές ψυκτικό υγρό για να απορροφήσει θερμότητα και να δροσίσει την καμπίνα, το A/C πρέπει να λειτουργήσει υπερβολικά για να το αντισταθμίσει, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά στον συμπιεστή και σε άλλα εξαρτήματα.
Άλλο ένα σημάδι ότι το A/C του αυτοκινήτου σας χρειάζεται αναπλήρωση είναι η μη εμπλοκή του συμπλέκτη του συμπιεστή. Όταν συμβαίνει αυτό, το σύστημα θα φυσάει ζεστό αέρα αντί για κρύο. Μερικές φορές το A/C θα φυσάει κρύο αέρα μόνο κατά την επιτάχυνση, αλλά θα σταματάει να το κάνει όταν σταματάτε το αυτοκίνητο, ένα ενδεικτικό σημάδι χαμηλού ψυκτικού υγρού.
Είναι καλύτερο να φέρετε το όχημά σας για συντήρηση του A/C σε έναν επαγγελματία, παρόλο που είναι δυνατή η DIY αναπλήρωση του A/C χρησιμοποιώντας ένα δοχείο Freon και μερικούς συνδετικούς σωλήνες. Ωστόσο, αυτή η λύση δεν θα αντιμετωπίσει το αρχικό πρόβλημα διαρροής του ψυκτικού υγρού από το σύστημα.
Εάν το A/C του αυτοκινήτου σας φυσάει ζεστό αέρα και αναδίδει μούχλα, κάνει ενοχλητικούς τρανταγματικούς ήχους, παράγει αδύναμη ροή αέρα ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες ανεμιστήρα ή διαρρέει νερό στο πάτωμα, μπορεί να χρειαστεί υπηρεσία καθαρισμού A/C με αναπλήρωση ψυκτικού υγρού. Μπορείτε να αντικαταστήσετε το φίλτρο καμπίνας και να δείτε εάν το πρόβλημα επιμένει. Εάν επιμείνει, τότε ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε ένα συνεργείο επισκευής A/C.