Site icon TheCars.gr

Πώς να καταλάβετε αν ο κινητήρας σας έχει μπλοκάρει

Πώς να καταλάβετε αν ο κινητήρας σας έχει μπλοκάρει

Μερικοί κινητήρες πεθαίνουν από την παραμέληση της συχνής συντήρησης, άλλοι από την ηλικία και τα πολλά χιλιόμετρα και άλλοι γιατί υπέστησαν βλάβη στην αντλία λαδιού.

Ένας κινητήρας φρακάρει όταν τα εσωτερικά εξαρτήματα, όπως τα ρουλεμάν ή τα πιστόνια, καταστραφούν και εμποδίζουν τον κινητήρα να περιστρέφεται ελεύθερα, αλλά πώς μπορείτε να ξέρετε πότε ο κινητήρας σας έχει φρακάρει;

Το πιο προφανές σημάδι είναι ότι το αυτοκίνητο σταματήσει να λειτουργεί – είτε ξαφνικά είτε σταδιακά και με την πάροδο του χρόνου θα λειτουργεί χειρότερα. Δυστυχώς, πολλά άλλα λιγότερο σοβαρά ζητήματα μπορούν να προκαλέσουν τη διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα, από έλλειψη βενζίνης μέχρι βλάβη της αντλίας καυσίμου ή του πηνίου ανάφλεξης.

Μπορείτε να δοκιμάσετε να βάλετε τον κινητήρα σας σε λειτουργία με το χέρι

you-can-try-turning-your-engine-by-hand

Υπάρχει ένα απλό τεστ που μπορείτε να κάνετε για να διαπιστώσετε αν ο κινητήρας σας έχει μπλοκάρει, και θα σας δώσει μια ιδέα για το αν πρέπει να αρχίσετε να ψάχνετε για έναν καινούργιο ή μεταχειρισμένο κινητήρα.

Οι σύγχρονοι κινητήρες αυτοκινήτων διαθέτουν τροχαλίες αρμονικού αποσβεστήρα στο άκρο του στροφαλοφόρου άξονα για να βοηθούν στην εξισορρόπηση των δονήσεων που προκύπτουν από τις αντιδράσεις καύσης στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Η τροχαλία είναι συνήθως στερεωμένη με ένα μπουλόνι και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το μπουλόνι για να περιστρέψετε τον κινητήρα με το χέρι. Είναι προτιμότερο να αφαιρέσετε πρώτα τον ιμάντα σπειροειδούς οδοντωτού τροχού ή τους βοηθητικούς ιμάντες, επειδή μια φραγή του εναλλάκτη ή της αντλίας υδραυλικού τιμονιού μπορεί επίσης να εμποδίσει τον κινητήρα σας να περιστρέφεται ελεύθερα, αν οι ιμάντες είναι συνδεδεμένοι και τεντωμένοι σωστά.

Η αφαίρεση του ιμάντα ή των ιμάντων που συνδέουν αυτά τα εξαρτήματα θα απομονώσει τον στροφαλοφόρο άξονα και τον εκκεντροφόρο άξονα.

Αυτοί οι δύο άξονες συνδέονται μέσω του ιμάντα ή της αλυσίδας ελέγχου του χρονισμού σας, η οποία είναι πολύ λιγότερο προσβάσιμη από τους εξωτερικούς ιμάντες των αξεσουάρ.

Μην χαλαρώσετε ή αφαιρέσετε τον ιμάντα χρονισμού αν θέλετε να βεβαιωθείτε ότι ο στροφαλοφόρος και ο εκκεντροφόρος άξονας σας περιστρέφονται συγχρονισμένα για να αποτρέψετε ένα διαφορετικό είδος καταστροφικής βλάβης του κινητήρα.

Βρείτε την υποδοχή σωστού μεγέθους για το μπουλόνι του αποσβεστήρα αρμονικής ροής και συνδέστε σε αυτήν έναν σπαστήρα.

Σταματήστε ή βάλτε το αυτοκίνητό σας και ακινητοποιήστε τους τροχούς πριν γυρίσετε τον κινητήρα με το χέρι.

put-your-car-in-park-or-neutral-and-chock-the-wheels-before-turning-the-engine-by-hand-1719582686

 

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μια λαβή καστάνιας, αλλά ίσως χρειαστεί να περάσετε ένα κομμάτι σωλήνα πάνω από τη λαβή για να έχετε αρκετή δύναμη για να γυρίσετε τον κινητήρα. Βεβαιωθείτε επίσης ότι το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι στη θέση του, καθώς αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μετακινήσετε το αυτοκίνητο για να περιστρέψετε τον κινητήρα. Αν το αυτοκίνητό σας έχει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι καλύτερο να το έχετε σε λειτουργία στάθμευσης. Αν έχετε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αφήστε το στη νεκρά.

Βεβαιωθείτε ότι το φρένο έκτακτης ανάγκης είναι σταθερά ενεργοποιημένο και ότι οι τροχοί έχουν ακινητοποιηθεί. Η αφαίρεση των μπουζί ή των μπουζί πυράκτωσης θα απελευθερώσει τη συμπίεση του κινητήρα και θα διευκολύνει τη δοκιμή αυτή, αλλά δεν είναι απολύτως απαραίτητη. Με το καρυδάκι και το σπαστήρα συνδεδεμένα στο μπουλόνι της τροχαλίας, περιστρέψτε τον κινητήρα δεξιόστροφα και δείτε αν περιστρέφεται ελεύθερα. Η περιστροφή κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού μπορεί να χαλαρώσει το μπουλόνι της τροχαλίας στροφάλου – αν συμβεί αυτό, απλώς σφίξτε το ξανά πριν προχωρήσετε. Μερικές φορές μπορείτε να περιστρέψετε την τροχαλία ακόμη και με τα χέρια σας χωρίς καν να χρησιμοποιήσετε εργαλεία.

Δώστε προσοχή στα όργανα και τα φώτα του ταμπλό

pay-attention-to-your-gauges-and-dash-lights-while-driving-1719582686

Προφανώς αυτό είναι ευκολότερο να γίνει σε έναν μικρότερο κινητήρα από ό,τι σε έναν μεγάλο ή μικρό V8. Εάν ο κινητήρας γυρίζει, το πρόβλημά σας είναι πιθανότατα στα συστήματα καυσίμου ή ανάφλεξης. Αν δεν μπορείτε να γυρίσετε τον κινητήρα με εργαλεία ή με το χέρι, είναι ενδεχομένως καιρός να βρείτε ένα καθαρό πανί για να βυθίσετε, καθώς ο κινητήρας σας έχει κολλήσει.

Εάν αποφασίσετε να ανακατασκευάσετε τον κινητήρα σας ή να τον αντικαταστήσετε με έναν κινητήρα τύπου crate, τι μπορείτε να κάνετε στο μέλλον για να βεβαιωθείτε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί; Οι εμπλοκές του κινητήρα προκαλούνται συνήθως είτε από ανεπαρκή λίπανση είτε από υπερθέρμανση, και τα δύο από τα οποία προκαλούν βλάβες σε κρίσιμα εσωτερικά εξαρτήματα. Το πιο απλό πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αλλάζετε τακτικά το λάδι και το φίλτρο και να βεβαιώνεστε ότι το σύστημα ψύξης είναι γεμάτο και λειτουργεί σωστά.

Εάν οδηγείτε και το όργανο μέτρησης της θερμοκρασίας δείχνει υψηλότερη από το κανονικό, μπορείτε να ενεργοποιήσετε το καλοριφέρ καμπίνας για να τραβήξετε την υπερβολική θερμότητα από το χώρο του κινητήρα. Εάν ανάψει η λυχνία πίεσης λαδιού, σταματήστε αμέσως και ρυμουλκήστε το αυτοκίνητό σας σε ένα συνεργείο. Η χαμηλή πίεση λαδιού μπορεί να είναι ένδειξη ελαττωματικής αντλίας λαδιού ή ακόμη και μερικές φορές απλώς ένδειξη ότι η στάθμη λαδιού σας είναι πολύ χαμηλή. Η υπερθέρμανση μπορεί να συμβεί όταν ο θερμοστάτης σας δεν ανοίγει στη σωστή θερμοκρασία, το ψυγείο ή οι δίοδοι ψύξης είναι φραγμένοι ή οι ιμάντες του ανεμιστήρα ή της αντλίας νερού είναι πολύ χαλαροί.

Exit mobile version