Site icon TheCars.gr

Πώς μία εταιρεία ελαστικών ξεκίνησε να δίνει τα πιο διάσημα βραβεία εστιατορίων

Michelin Tyres

Όλοι γνωρίζουν τα ελαστικά Michelin – την εταιρεία με το ανθρωπάκι φτιαγμένο από λάστιχα. Πιθανότατα έχετε ακούσει και για τα αστέρια Michelin – αστέρια που απονέμονται ως βραβείο, σε εστιατόρια υψηλής ποιότητας σε όλο τον κόσμο.

Αλλά ξέρατε ότι και τα δύο προέρχονται από την ίδια εταιρεία; Δείτε πώς μια εταιρεία ελαστικών ξεκίνησε να απονέμει τα πιο διάσημα βραβεία εστιατορίων παγκοσμίως.

Στη Γαλλία της δεκαετίας του 1880, όταν υπήρχαν ελάχιστα αυτοκίνητα στους δρόμους, οι αδελφοί Αντρέ και Εντουάρ Μισελέν, χρειάζονταν έναν τρόπο να αυξήσουν τις πωλήσεις των ελαστικών τους.

Για να βγάλουν τους οδηγούς στους δρόμους και να πουλήσουν περισσότερα ελαστικά, δημιούργησαν έναν οδηγό. Ο οδηγός αρχικά είχε βασικές πληροφορίες ταξιδιού, όπως χάρτες, οδηγίες για την αλλαγή ελαστικών και σημεία ανεφοδιασμού.

Στην αρχή, δίνονταν δωρεάν με την ελπίδα ότι αυτό θα ενθάρρυνε περισσότερους οδηγούς να τους χρησιμοποιούν, μέχρι που ένας από τους αδερφούς μπήκε σε ένα συνεργείο και είδε μια στοίβα από τους οδηγούς τους να χρησιμοποιούνται σαν στήριγμα ενός πάγκου.

Michelin star

Θεωρώντας ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για τους οδηγούς επειδή δίνονταν δωρεάν, τα αδέρφια επανεκτύπωσαν τον οδηγό και ξεκίνησαν να τον πουλάνε για εφτά φράγκα τον καθένα.

Σε αυτή τη νέα έκδοση συμπεριλήφθηκε μια λίστα με ξενοδοχεία και εστιατόρια. Επίσης αφαίρεσαν οποιαδήποτε διαφήμιση. Παρατηρώντας πόση επιρροή είχε ο οδηγός στις επιλογές των εστιατορίων, οι αδερφοί ξεκίνησαν να στέλνουν «μυστικούς πελάτες» για να γράφουν κριτικές.

Το 1926 εισήχθη το περίφημο σύστημα αστεριών. Αρχικά, χρησιμοποιήθηκε μόνο ένα αστέρι, αλλά πέντε χρόνια αργότερα ξεκίνησαν ένα σύστημα αξιολόγησης με ένα, δύο και τρία αστέρια, όπου το ένα αστέρι σε ένα εστιατόριo, άξιζε μια στάση με το αυτοκίνητο, τα δύο άξιζαν μια παράκαμψη και τα τρία άξιζαν ένα ειδικό ταξίδι.

Σήμερα, το σύστημα αυτό εξακολουθεί να χρησιμοποιείται και έχει γίνει σύμβολο εξαιρετικής ποιότητας παγκοσμίως.

Η μασκότ της Michelin

Michelin Man

Ο διάσημος οδηγός των αδερφών Μισελέν, δεν ήταν η μοναδική κίνηση μάρκετινγκ. Περίπου την ίδια εποχή που εισήχθη ο οδηγός, τα αδέρφια άρχισαν να χρησιμοποιούν μια μασκότ.

Παρ’ όλο που είναι γνωστός αποκλειστικά ως Michelin Man», η πραγματική ονομασία της μασκότ που φτιάχτηκε εξ ολοκλήρου από ελαστικά είναι Bibendum.

Το όνομα προέρχεται από τη λατινική φράση «Nunc est Bibendum» που σημαίνει «τώρα είναι η ώρα να πιούμε», καθώς οι πρώτες διαφημίσεις έδειχναν τον χαρακτήρα να πίνει ένα ποτήρι με καρφιά για να δείξουν πόσο δυνατά είναι τα ελαστικά της Michelin.

Άλλες πρώιμες διαφημίσεις απεικόνιζαν τον Bibendum ως γυναικά, γόη, καπνιστή και πότη. Ευτυχώς γρήγορα άλλαξε συνήθειες, και στη δεκαετία του 1920 απεικονίζοταν συχνά να συμμετέχει σε αθλήματα όπως ποδηλασία και τρέξιμο ή να βοηθά οικογένειες να αλλάξουν τα ελαστικά τους.

Exit mobile version