Πώς η BMW προετοιμάζει το ανθρώπινο δυναμικό της για την εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων

Πώς η BMW προετοιμάζει το ανθρώπινο δυναμικό της για την εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων

Τι διαφορετικό κάνει η BMW για να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους που θα υποστηρίξουν τον μετασχηματισμό της;

Ακολουθεί μία διττή προσέγγιση. Πρωτίστως, θέλουμε να πάρουμε μαζί μας σε αυτό το ταξίδι όλους όσους ήδη εργάζονται μαζί μας. Αυτό έχει νόημα σε εποχές που η προσφορά εργατικού δυναμικού είναι περιορισμένη και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στην ανεύρεση των κατάλληλων ανθρώπων. Σήμερα, για παράδειγμα, οι μέχρι πρότινος εργαζόμενοι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης κατασκευάζουν τώρα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Γνωρίζουν καλά τη ροή της παραγωγής, τα λανσαρίσματα αυτοκινήτων και συστημάτων και τον τρόπο που λειτουργεί η BMW. Δεύτερον, πρέπει να προσθέσουμε νέους ρόλους, οπότε αυξήσαμε τον αριθμό των εργαζομένων στην ψηφιοποίηση του αυτοκινήτου και των επιχειρηματικών μας διαδικασιών. Για μένα, αυτή η προσέγγιση είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της BMW.

 

Όλες οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κινούνται σε τεντωμένο σχοινί. Αφενός πρέπει να καταργήσουν θέσεις εργασίας σε τομείς όπως η κατασκευή κινητήρων, αφετέρου προσπαθούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς όπως το λογισμικό και η τεχνολογία μπαταριών. Πώς επιτυγχάνει η BMW αυτή την ισορροπία;

Πώς επιτυγχάνει η BMW αυτή την ισορροπία;

Είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού του ανθρώπινου δυναμικού. Το κλειδί είναι να προβλέψουμε τι θα συμβεί τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια και να δρούμε ανάλογα. Δεύτερον, πρέπει να λαμβάνεται η σωστή απόφαση την κατάλληλη στιγμή. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να καθυστερήσουμε να ενημερώσουμε το προσωπικό του εργοστασίου κινητήρων μας στο Μόναχο ότι θα σταματήσουμε την παραγωγή. Αντ’ αυτού, τους το είπαμε το 2020, επειδή θέλαμε να τους δώσουμε την ευκαιρία να διεκδικήσουν νέες θέσεις εργασίας. Ήταν επίσης ζωτικής σημασίας να έχουμε κάνει την προετοιμασία και να επικοινωνούμε αποτελεσματικά με όλους. Προετοιμάσαμε προσεκτικά τις αλλαγές στη συναρμολόγηση των κινητήρων στο εργοστάσιο του Μονάχου, επειδή οι πρώτες εβδομάδες είναι καθοριστικές για έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό. Και ενώ ορισμένοι εργαζόμενοι εξακολουθούν να αναρωτιούνται για ποιο λόγο έπρεπε να συμβεί αυτό, όλοι λένε τώρα: «Όλα καλά, μας δόθηκε η ευκαιρία να εξελιχθούμε και να ξεκινήσουμε μία νέα σταδιοδρομία».

Πόσους ανθρώπους καταφέρατε να διατηρήσετε;

Από τα 1.200 άτομα των οποίων το επάγγελμα επλήγη , μπορέσαμε να κρατήσουμε τους περισσότερους. Θα έλεγα ότι περίπου το 5% των εργαζόμενων συνταξιοδοτήθηκε ή αποχώρησε από την εταιρεία. Οι υπόλοιποι παρέμειναν και σήμερα εργάζονται στην ηλεκτροκίνηση στο εργοστάσιο του Μονάχου ή στο εργοστάσιο του Dingolfing. Καλύπτουν θέσεις εργασίας στο κέντρο εξαρτημάτων μπαταριών ή στην δημιουργία πρωτοτύπων κυψελών.

Το BMW Group απασχολούσε περίπου 150.000 άτομα στο τέλος του 2022. Πόσο θα συρρικνωθεί ή θα αυξηθεί αυτός ο αριθμός μέχρι το 2030;

Αν και δεν δίνουμε πληροφορίες για το τόσο μακρινό μέλλον, μπορώ να σας πω ότι φέτος θα προσλάβουμε πάνω από 10.000 άτομα και μετά τις συνταξιοδοτήσεις και τις αποχωρήσεις το BMW Group θα έχει προσθέσει στο δυναμικό του περίπου 5.500 άτομα.

Σε τί ποσοστό μπορεί το προσωπικό στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα να μετεκπαιδευτεί ώστε να διατηρήσει τη δουλειά του;

Εξαρτάται από το πόσο μεγάλες είναι οι αλλαγές. Σε επίπεδο παραγωγής, υπάρχουν δυνατότητες αναβάθμισης δεξιοτήτων. Απαιτείται εκπαίδευση του προσωπικού για το πώς θα χειρίζονται εξαρτήματα μπαταριών και συστήματα οχημάτων υψηλής τάσης. Η εκπαίδευση είναι το κλειδί γι’ αυτό τον μετασχηματισμό. Και βλέπουμε ότι πολλοί θέλουν πραγματικά να εξελιχθούν. Στην πραγματικότητα, έχουμε εκπαιδεύσει περισσότερα από 80.000 άτομα στην BMW στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Τα προγράμματα περιλαμβάνουν βασική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση για πτυχιούχους πανεπιστημίων. Την ίδια τακτική ακολουθήσαμε και για την ψηφιοποίηση, με το προσωπικό να συμμετέχει σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα περισσότερες από 330.000 φορές τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

Μπορείτε να δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα ψηφιοποίησης;

Η σημαντικότερη ονομάζεται Digital Boost και είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη πρωτοβουλία κατάρτισης στην ιστορία της εταιρείας μας. Στόχος του προγράμματος είναι η αξιοποίηση τεχνογνωσίας της εταιρείας στον τομέα της ψηφιοποίησης, ώστε να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα. Με γνώμονα αυτό προσφέρουμε οκτώ ενότητες διάρκειας περίπου 75 λεπτών έκαστη. Κάθε εκπαιδευόμενος κάνει ένα πεντάλεπτο εισαγωγικό τεστ που καθορίζει το επίπεδο των γνώσεών του. Τα θέματα περιλαμβάνουν την ψηφιοποίηση, την ασφάλεια δεδομένων, την τεχνολογία cloud, την τεχνητή νοημοσύνη και άλλα. Το κλειδί είναι να κατανοήσουμε συλλογικά τί εστί ψηφιοποίηση.

Αν συμβουλεύατε έναν μαθητή λυκείου σχετικά με το τί σπουδές πρέπει να ακολουθήσει για να εργαστεί κάποια στιγμή στην BMW, τι θα λέγατε; 

Πρώτα απ’ όλα, θα τον προέτρεπα να ακολουθήσει τον κλάδο STEM (θετικές επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά), γιατί αυτές τις ειδικότητες έχει ανάγκη τώρα η  BMW. Επιπλέον, χρειαζόμαστε άτομα για το μάρκετινγκ, τα οικονομικά και άλλους τομείς. Δεύτερον, αναζητούμε ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Εννοώ φοιτητές που έχουν κάνει πρακτική άσκηση, έχουν ταξιδέψει, έχουν εμπλακεί σε διάφορους τομείς, έχουν επιδείξει ηγετικές ικανότητες, διέπονται από ομαδικό πνεύμα και δεν πτοούνται από τις επερχόμενες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε.

Διευθύνατε ένα εργοστάσιο και τώρα είστε επικεφαλής των εργασιακών σχέσεων, ποια είναι τα σημεία κλειδιά για την αποφυγή απεργιών όπως αυτές που είδαμε πρόσφατα στις ΗΠΑ;

Όταν μελετάμε τις αμοιβές στα διάφορα μέρη του κόσμου, εξετάζουμε πάντα την κατάσταση της αγοράς, ενσωματώνοντας τον πληθωρισμό και άλλους παράγοντες για να καθορίσουμε το σωστό επίπεδο αμοιβής σε κάθε περιοχή. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε δίκαιες και ανταγωνιστικές αμοιβές παντού όπου αναπτύσσουμε δραστηριότητα. Αυτή είναι η στρατηγική μας, και μέχρι στιγμής, δεν έχουμε αστοχήσει.

 

Source: Automotive News


About the author


Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα