Η Polestar Automotive Holding κατέγραψε και πάλι λειτουργικές ζημίες κατά το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων βρέθηκε αντιμέτωπη τόσο με καθυστερήσεις που σχετίζονται με το λογισμικό όσο με τον εντεινόμενο ανταγωνισμό.
Ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία, μειώθηκαν σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Κίνας, κατά τη διάρκεια των τριών μηνών από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων. Η Polestar, που ανήκει στη Volvo Car και στην ιδιωτική επενδυτική εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Li Shufu, σημείωσε καθαρή ζημία 283 εκατ. ευρώ
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη δίνουν μάχη προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς εν μέσω έντονου ανταγωνισμού από την Tesla και τους Κινέζους κατασκευαστές που πωλούν EV σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές.
Τα αποτελέσματα της Polestar δείχνουν τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εταιρείας, η οποία έχει μόνο απώλειες από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο πέρυσι, ωθώντας τη μετοχή της σε πτώση περίπου 65%. Ορισμένοι μέτοχοι μηνύουν τους υπευθύνους που αποφάσισαν την εισαγωγή της εταιρείας στις διεθνείς χρηματαγορές, λέγοντας ότι παραπλανήθηκαν σχετικά με την αξία της.
Η εταιρεία δήλωσε ότι το κόστος εισαγωγής στο χρηματιστήριο που πραγματοποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους ήταν 347 εκατομμύρια ευρώ. Εξαιρουμένης αυτής της εφάπαξ επιβάρυνσης, οι λειτουργικές ζημίες του δεύτερου τριμήνου της Polestar αυξήθηκαν κατά 8% στα 19 εκατομμύρια, δήλωσε ο CFO Johan Malmqvist κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης.
Η Polestar παρέδωσε 15.765 οχήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους – 36% περισσότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι – και διατήρησε την πρόβλεψη του Μαΐου ότι θα παραδώσει έως και 70.000 αυτοκίνητα φέτος. Η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεών της κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, με την παραγωγή του crossover Polestar 4 να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Νοέμβριο.
Η Polestar επανέλαβε ότι θα χρειαστεί να αντλήσει πρόσθετα κεφάλαια – ενδεχομένως με την έκδοση νέων μετοχών ή ομολόγων – για να στηρίξει τις δραστηριότητες και να διασφαλίσει τη φερεγγυότητα της εταιρείας. Η εταιρεία έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι υπάρχουν «σημαντικές αμφιβολίες» σχετικά με την ικανότητά της να το πράξει.
Η Polestar πούλησε επίσης πρόσφατα το εργοστάσιό της στο Chengdu της Κίνας έναντι 66 εκατομμυρίων ευρώ για να αυξήσει τη ρευστότητά της.
Πηγή: Automotive News