Ποια ηλεκτρικά κέρδισαν σε τεστ αυτονομίας σε συνθήκες παγετού;

Ποια ηλεκτρικά κέρδισαν σε τεστ αυτονομίας σε συνθήκες παγετού;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποια μοντέλα έδειξαν τη μεγαλύτερη αντοχή σε έντονες χειμερινές συνθήκες σε τεστ αυτονομίας που πραγματοποιήθηκε από ανεξάρτητο οργανισμό;

Όλοι θυμόμαστε το «χαμό» που είχε προκληθεί τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων, όταν σε μεγάλα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας, δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, με τους οδηγούς να μένουν κολλημένοι για ώρες στην κίνηση, ο ένας πίσω από τον άλλον, όπου και χρειάστηκε η κινητοποίηση της τροχαίας.

Η επίσημη τοποθέτηση της Αστυνομίας έκανε λόγο για ηλεκτρικά που η μπαταρία τους άδειασε, με αποτέλεσμα τα οχήματα αυτά να ακινητοποιηθούν και να μπλοκάρουν τους δρόμους (σε συνδυασμό με οχήματα που οι οδηγοί δεν είχαν τοποθετήσει αλυσίδες και δεν μπορούσαν να κινηθούν στα χιόνια και στον πάγο).

Το γεγονός αυτό προκάλεσε τις… γνωστές αντιδράσεις, με τους πολέμιους των ηλεκτρικών να μιλάνε για την αμφιλεγόμενη αξιοπιστία των ηλεκτρικών και των μπαταριών τους σε τέτοιες συνθήκες και τους υποστηρικτές τους, να ρίχνουν την ευθύνη σε ατομικά λάθη των οδηγών που δεν φόρτισαν επαρκώς τα αυτοκίνητα τους και δεν προσάρμοσαν την οδήγηση τους στις διαφορετικές θερμοκρασίες.

Σε κάθε περίπτωση και οι δύο πλευρές έχουν τα δίκια τους, αφού τα ηλεκτρικά δυσκολεύονται όντως σε πιο δύσκολες συνθήκες, ωστόσο η αυτονομία τους δεν μειώνεται τόσο δραστικά για να δικαιολογεί τέτοιες εικόνες.

Για να δούμε όμως, τι ισχύει στην πράξη, σύμφωνα με τεστ ανεξαρτήτου οργανισμού.

Ποια είναι τα μοντέλα που η αυτονομία τους «κρατάει» το περισσότερο σε τέτοιες συνθήκες και δεν επηρεάζονται τόσο, άλλα θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο ακόμα και στις πιο χιονισμένες μέρες; Πάμε να δούμε.

Τεστ αυτονομίας σε κρύο: Ξεχώρισαν το Model 3 και το Polestar 3, εντυπωσιακές επιδόσεις από Kia EV3 Long Range

Κάθε χρόνο, τον Ιανουάριο, ο νορβηγικός αυτοκινητιστικός σύλλογος NAF (Norges Automobil Forbund) και το περιοδικό Motor διοργανώνουν μια δοκιμή αυτονομίας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον χειμώνα. Στη δοκιμή αυτή, γνωστή με την ονομασία «El Prix», τα  ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις στη Νορβηγία μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία τους.

Φέτος, το τεστ πραγματοποιήθηκε για έκτη φορά. Κατά το τεστ, δοκιμάστηκαν 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ίδια ημέρα, στην ίδια διαδρομή, υπό έντονες χειμερινές συνθήκες.

Ο καιρός ήταν σχετικά ήπιος για τα δεδομένα της Νορβηγίας, με θερμοκρασίες από -2°C έως +5°C, αλλά οι δρόμοι ήταν ολισθηροί ή υγροί, συνθήκες, δηλαδή, παρόμοιες με συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας μέσος οδηγός της Ελλάδας στις «δύσκολες μέρες» του χειμώνα.

Η διαδρομή ξεκίνησε από το Όσλο. Το σημείο εκκίνησης ήταν στα 53 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το υψηλότερο σημείο της διαδρομής, έφτανε τα 967 μέτρα, η διαφορά υψομέτρου, δηλαδή, ήταν περίπου στα 900 μέτρα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά

Τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν σε αναλυτικούς πίνακες στις ιστοσελίδες των δύο οργανισμών, δυστυχώς, όμως, δεν αναφέρεται σε όλα τα αυτοκίνητα ποια έκδοση των μοντέλων χρησιμοποιήθηκε και ποια μπαταρία,  η ταυτοποίηση, επομένως, έγινε με βάση της δηλωμένη αυτονομία WLTP, όπου ήταν εφικτό.

Παρακάτω τα αποτελέσματα ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν τα μοντέλα στη δοκιμή:

  • Polestar 3 Long Range Dual Motor Performance: 560 χλμ (WLTP) → 531 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -5%
  • Tesla Model 3 Long Range RWD: 702 χλμ (WLTP) → 531 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -24%
  • Porsche Taycan : 592 χλμ (WLTP) → 499 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -16%
  • Kia EV3 Long Range: 591 χλμ (WLTP) → 499 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -15%
  • BYD Tang: 529 χλμ (WLTP) → 483 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -9%
  • Audi Q6 e-tron: 616 χλμ (WLTP) → 481 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -22%
  • Hongqi EHS7: 541 χλμ (WLTP) → 452 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -16%
  • VW ID.7 GTX Tourer: 571 χλμ (WLTP) → 439 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -23%
  • Ford Explorer: 525 χλμ (WLTP) → 438 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -17%
  • BYD Sealion 7 Excellence AWD: 502 χλμ (WLTP) → 436 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -13%
  • Lotus Emeya S: 501 χλμ (WLTP) → 436 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -13%
  • Hyundai Ioniq 5 ): 545 χλμ (WLTP) → 436 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -20%
  • Xpeng G6 AWD: 550 χλμ (WLTP) → 328 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -22%
  • Porsche Macan : 552 χλμ (WLTP) → 429 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -22%
  • BYD Seal U Design: 501 χλμ (WLTP) → 422 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -16%
  • Nio EL8 Long Range: 504 χλμ (WLTP) → 412 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -18%
  • BMW i5 Touring (: 497 χλμ (WLTP) → 393 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -21%
  • Mercedes G 580 EQ: 442 χλμ (WLTP) → 381 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -14%
  • Volvo EX30 Single Engine Extended Range: 471 χλμ (WLTP) → 372 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -21%
  • Peugeot E-5008 210 Standard Range: 488 χλμ (WLTP) → 360 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -26%
  • Mini Countryman SE All4: 399 χλμ (WLTP) → 356 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -11%
  • Peugeot E-3008 210 Standard Range: 510 χλμ (WLTP) → 348 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -32%
  • Smart #3 : 415 χλμ (WLTP) → 346 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -17%
  • Voyah Dream: 299 χλμ (WLTP) → 344 χλμ (πραγματική αυτονομία), απόκλιση -29%

Τα συμπεράσματα της δοκιμής

Στη φετινή δοκιμή, τα Polestar 3(το μοντέλο της θυγατρικής της Volvo) και Tesla Model 3 διανύσαν την μεγαλύτερη απόσταση, φτάνοντας τα 531 χλμ..

Το Tesla Model 3 παρουσίασε απόκλιση 24% από την WLTP αυτονομία, ενώ το Polestar 3 μόνο 5%, σημειώνοντας τη δεύτερη μικρότερη απόκλιση που έχει καταγραφεί ποτέ σε χειμερινή δοκιμή αυτονομίας. Το ρεκόρ ανήκει στο BMW iX3 το 2021 με απόκλιση 4%.

Η τρίτη μεγαλύτερη πραγματική αυτονομία επιτεύχθηκε από δύο οχήματα: το Porsche Taycan και το Kia EV3 Long Range, που διένυσαν και τα δύο 499 χλμ..

Ουσιαστικά, τα άμεσα συμπεράσματα μας λένε πως ο μέσος όρος απόκλισης κινείται σε 10 με 20%, κάτι που σημαίνει ότι σε τέτοιες συνθήκες είναι απαραίτητο να προσαρμόσεις την οδήγηση σου και να προγραμματίσεις διαφορετικά τις φορτίσεις σου.

Δείτε επίσης

F1: Θα δούμε το 2026 τον Max Verstappen στην Mercedes;

F1: Θα δούμε το 2026 τον Max Verstappen στην Mercedes;

Trump και ηλεκτρικά: Παγώνει τα κονδύλια για φορτιστές και ακυρώνει το 50% ηλεκτρικά μέχρι το 2030

Trump και ηλεκτρικά: Παγώνει τα κονδύλια για φορτιστές και ακυρώνει το 50% ηλεκτρικά μέχρι το 2030

Χαλάω τον κινητήρα του αυτοκινήτου αν οδηγώ σε χαμηλές στροφές;

Χαλάω τον κινητήρα του αυτοκινήτου αν οδηγώ σε χαμηλές στροφές;

Οδηγείς με άδειο ρεζερβουάρ και αναμμένο λαμπάκι της βενζίνης; Διαλύεις το αμάξι σου

Οδηγείς με άδειο ρεζερβουάρ και αναμμένο λαμπάκι της βενζίνης; Διαλύεις το αμάξι σου

Ορκίστηκε ο Donald Trump: Τι σημαίνει για την Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων;

Ορκίστηκε ο Donald Trump: Τι σημαίνει για την Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων;

F1: Όλα όσα ανακοίνωσε η Ferrari για την πρώτη ημέρα του Hamilton στο Μαρανέλλο

F1: Όλα όσα ανακοίνωσε η Ferrari για την πρώτη ημέρα του Hamilton στο Μαρανέλλο