Πιο τοξικά τα φρένα παρά το diesel σύμφωνα με έρευνα!

Πιο τοξικά τα φρένα παρά το diesel σύμφωνα με έρευνα!

Φρένα: Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι η σκόνη από τακάκια φρένων χωρίς αμίαντο, τα οποία περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις χαλκού, προκαλεί βλάβες στους πνεύμονες και φλεγμονή.

Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Southampton έδειξε ότι τα μικροσωματίδια που παράγονται από τη σκόνη των φρένων είναι πιο επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία από τις εκπομπές των πετρελαιοκινητήρων. Η έρευνα ανέλυσε τη σωματιδιακή ύλη από τέσσερις τύπους τακακιών φρένων:

  • Μη αμιάντου οργανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό
  • Χαμηλής περιεκτικότητας σε μέταλλα
  • Ημιμεταλλικά
  • Υβριδικά-κεραμικά

Πιο τοξικά τα φρένα με υψηλή συγκέντρωση χαλκού

Οι επιστήμονες εξέθεσαν δείγματα αυτής της σκόνης σε ανθρώπινα πνευμονικά κύτταρα και διαπίστωσαν ότι οι οργανικές και κεραμικές συνθέσεις προκαλούσαν υψηλά επίπεδα οξειδωτικού στρες και φλεγμονής. Αυτά τα συμπτώματα συνδέονται με εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, όταν τα αποτελέσματα συγκρίθηκαν με τις επιπτώσεις των εκπομπών πετρελαιοκινητήρων, η σκόνη από τα τακάκια χωρίς αμίαντο αποδείχθηκε ακόμη πιο τοξική.

Οι ερευνητές εντόπισαν ότι η υψηλή συγκέντρωση χαλκού στα συγκεκριμένα τακάκια ήταν η κύρια αιτία της αυξημένης τοξικότητας.

Ευτυχώς, τα πιο δημοφιλή τακάκια φρένων (δηλαδή, τα ημιμεταλλικά) αποδείχθηκαν λιγότερο επιβλαβή από τα αντίστοιχα χωρίς αμίαντο και κεραμικά. Παρόλα αυτά, ο υπεύθυνος της μελέτης, καθηγητής Matthew Loxham, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την υγεία και τις μελλοντικές πολιτικές, διότι αν και μεταβαίνουμε από τα αυτοκίνητα με ντίζελ και βενζίνη στα ηλεκτρικά, οι εκπομπές που προέρχονται από τα μη εξαντλημένα σωματίδια θα παραμείνουν.»

Ο Loxham συνέχισε, προειδοποιώντας ότι: «Οι μη εξαντλημένες εκπομπές ενδέχεται να αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι βαρύτερα από τα οχήματα με κινητήρες καύσης και προκαλούν μεγαλύτερη τριβή

Η αναγεννητική πέδηση μειώνει την ανάγκη χρήσης φρένων στα ηλεκτρικά

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν λιγότερο τα φρένα τους, καθώς βασίζονται κυρίως στη αναγεννητική πέδηση για να μειώσουν την ταχύτητα. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Southampton κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι τρέχουσες νομοθεσίες σχετικά με τις εκπομπές που δεν προέρχονται από την εξάτμιση είναι «ανεπαρκείς» και «σε μεγάλο βαθμό ασαφείς», ζητώντας «στοχοθετημένη νομοθεσία για την προστασία της δημόσιας υγείας»

Η Vicky Edmonds, CEO της Electric Vehicle Association England, τόνισε ότι υπάρχει «εκτεταμένος και καλά εδραιωμένος όγκος αποδείξεων που δείχνει ότι οι εκπομπές κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των ηλεκτρικών είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον σε σχέση με τα αυτοκίνητα ντίζελ». Συνέχισε λέγοντας: «Ενώ είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι εκπομπές δεν συμβαδίζουν μόνο με την εξάτμιση, θα ήταν πρώιμο και ενδεχομένως λάθος να καταλήξουμε από αυτή την έκθεση ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ο δρόμος προς τη μείωση των εκπομπών από τον πιο ρυπογόνο τομέα της Βρετανίας.»

Δείτε επίσης

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

Ελαστικό και πλευρικό τοίχωμα: Πώς καταλαβαίνω ότι έχει ζημιά;

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

F1-«Πύρα» από Mercedes: «Λυπηρή η μεταγραφή Hamilton στην Ferrari. Κλεμμένος ο τίτλος του 21’»

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

4 συστήματα ασφαλείας που έφερε η Volvo και χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Η Volkswagen επαναφέρει τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα

Γιατί υπάρχει πάγος στο εσωτερικό του παρμπρίζ;

Γιατί υπάρχει πάγος στο εσωτερικό του παρμπρίζ;

Τελικά χρειάζεται ζυγοστάθμιση τροχών το αυτοκίνητο – Πώς το καταλαβαίνω;

Τελικά χρειάζεται ζυγοστάθμιση τροχών το αυτοκίνητο – Πώς το καταλαβαίνω;