Peugeot 3008: Eνα SUV ισάξιο της BMW X1

Peugeot 3008: Eνα SUV ισάξιο της BMW X1

Ειλικρινά δεν πίστεψα τα όσα μου είπε ο γενικός διευθυντής του ομίλου Συγγελίδη, Πέτρος Πιπερίδης, σχετικά με τη θέση του ολοκαίνουργιου Peugeot 3008 στην αγορά, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

«Το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008 συγκρίνεται μόνο με την BMW X1», τόνισε ο Π. Πιπερίδης. Πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, που αποτελεί το επιστέγασμα της προσπάθειας της εμβληματικής μάρκας στην κατηγορία των μεσαίων SUV, έψαξα κάθε λεπτομέρεια για να συγκρίνω τη γαλλική πρόταση με το premium X1.

Σας διαβεβαιώνω ότι οι Γάλλοι αυτή τη φορά τα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μεσαίο SUV ισάξιο της BMW X1. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι ξεπέρασαν την Χ1 σε μερικούς τομείς, όπως η ποιότητα κύλισης, η άνεση και οι ωφέλιμοι χώροι.

Εκτιμώ ότι, αν συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, θα βάλουν θεαματικά γκολ στο γερμανικό γήπεδο. Η Peugeot και κυρίως το απόλυτο αφεντικό της Stellantis Κάρλος Ταβάρες, ποτέ δεν έκρυψαν την επιθυμία τους να οδηγήσουν τη μάρκα στη ζηλευτή premium κατηγορία.

Όταν το ανακοίνωσαν, πολλοί γέλασαν, αλλά πλέον οι περισσότεροι αρχίζουν να το πιστεύουν. Είναι το πιο δύσκολο εγχείρημα για κάθε μάρκα, ακόμη και για την ευνοημένη σε κάθε επίπεδο Peugeot. Η επιμονή, όμως, φέρνει την επιτυχία.

Αν και είναι υποκειμενική η άποψη για την εξωτερική σχεδίαση μετά τα όσα συζήτησα με τους φίλους μου και όσους είδαν το νέο 3008, θεωρώ ότι η καινούργια σχεδιαστική προσέγγιση είναι εξαιρετική.

Θυμίζει την καινοτομική σχεδιαστική μελέτη της πρώτης γενιάς και συνδυάζει όλες τις σύγχρονες τάσεις. Αναδύει δυναμισμό, σιγουριά και φινέτσα, ό,τι δηλαδή θέλει ο υποψήφιος αγοραστής που απέκτησε οικογένεια και πηγαίνει καλά η δουλειά του.

Αυθεντικό γαλλικό αυτοκίνητο σημαίνει πολυτέλεια, άνεση και ηρεμία. Ολα αυτά τα στοιχεία σε υπερθετικό βαθμό τα βρήκα και τα απόλαυσα στο νέο 3008.

Το οδήγησα, το πίεσα, κάθισα πίσω, έψαξα ακόμη και τις ραφές των καθισμάτων, την απτή αίσθηση των υλικών, έβαλα δύσκολα στον κλιματισμό και βρήκα κάθε κρυφή πτυχή του.

Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αντάξιο των προσδοκιών της μάρκας. Σίγουρα καλύτερο από την Χ1, που δείχνει πλούσια αλλά έχει και τσιγγούνικες διαθέσεις.

Το μεγαλύτερο μυστικό του νέου 3008 είναι η νέα πλατφόρμα STLA Medium, που ενσωματώνει νέους εμπρός και πίσω άξονες σχεδιασμένους να προσφέρουν δυναμικό κράτημα στον δρόμο.

Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας μεγιστοποιεί τη χρήση ελαφρών και εξαιρετικά άκαμπτων υλικών και επιπλέον χαμηλώνει το κέντρο βάρους. Το νέο 3008 λανσάρει την πανάκριβη και «θαυματουργή» πλατφόρμα. Είπαμε, είναι «σκανδαλωδώς» ευνοημένη η Peugeot.

Τρία αποδοτικά προγράμματα οδήγησης, Normal, Eco και Sport. Να τονίσω ότι έχει τον καλύτερο κύκλο στροφής (10,6 μ.), στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας με δύο απεικονίσεις (οπίσθια όψη, πανοραμική όψη).

Ο υβριδικός κινητήρας 1.2 136 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6). Η μπαταρία 0.9kWh 48V ιόντων λιθίου τοποθετήθηκε κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού για να μην επηρεαστούν οι εσωτερικοί χώροι.

Προσφέρει περισσότερο από 50% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στις καθημερινές διαδρομές, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως 20%, συνολική αυτονομία έως 640 χλμ.

Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 7 λίτρα/100 χλμ. Θα ήθελα υψηλότερη ισχύ και χαμηλότερη κατανάλωση.

Να τονίσω την εντυπωσιακή κυρτή πανοραμική οθόνη. Αποτελείται από ένα ενιαίο πάνελ υψηλής ευκρίνειας 21 ιντσών, που συνδυάζει βασικές λειτουργίες του i-Cockpit.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα προστεθούν στην γκάμα το plug-in υβριδικό, καθώς και τρία αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα (210 ίππων, 230 ίππων μεγάλης αυτονομίας και 320 ίππων με διπλό κινητήρα και κίνηση και στους τέσσερις τροχούς).

Το μόνο που μένει για να ολοκληρωθεί η εκτίμησή μου είναι η ανακοίνωση των τιμών πώλησης. Ελπίζω να είναι στα επίπεδα που θα συμβάλουν στην εμπορική του επιτυχία.

Είναι το καλύτερο SUV της Peugeot, του αξίζει η πρώτη θέση στα μεσαία SUV, ακόμη και στην premium κατηγορία.

Πηγή: Real.gr

 

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε