Πέντε μεγάλες ερωτήσεις GP του Μονακό: η μεγαλύτερη μάχη κατάταξης εδώ και χρόνια και κίνδυνος βροχής;

Πέντε μεγάλες ερωτήσεις GP του Μονακό: η μεγαλύτερη μάχη κατάταξης εδώ και χρόνια και κίνδυνος βροχής;

Η Formula 1 επιστρέφει στους δρόμους του Monte Carlo για τον 70ο Grand Prix του Μονακό, αλλά τι πρέπει να προσέξετε;

Το Μονακό είναι η πίστα της Formula 1 που χωρίζει τα πνεύματα, με κάποιους να τη μισούν και κάποιους να την θεωρούν το στολίδι του σπορ. Ενώ όμως η δράση στην πίστα είναι περιορισμένη, εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να παρακολουθήσετε.

Μπορούν η McLaren ή η Ferrari να αρπάξουν πλεονέκτημα το Σάββατο;

Μετά από έναν αγώνα στην Ίmola που ξεκίνησε αδιάφορα αλλά κατέληξε συγκλονιστικός προς το τέλος, φτάσαμε στην πίστα του Μονακό όπου, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου θα είναι καθοριστικές για την έκβαση του αγώνα.

Με την McLaren σε σταθερή πρόοδο, θα μπορούσε κανείς να πει, με καλύτερο μονοθέσιο από την Red Bull αυτή τη στιγμή, οι κατατακτήριες δοκιμές του Μονακό φαίνεται να είναι ένα θρίλερ. Θα μπορέσει επιτέλους κάποιος να σταματήσει τον Max Verstappen αφού ισοφάρισε το απόλυτο ρεκόρ για τις περισσότερες pole positions στη σειρά;

Η πρόοδος της McLaren ήταν εκπληκτικά θετική. Η δουλειά όλης της ομάδας στην πίστα και στο εργοστάσιο της Woking είναι εξαιρετική. Τόσο πολύ που στους τελευταίους μόλις τρεις αγώνες της σεζόν, η McLaren έχει μειώσει τον χρόνο της Red Bull κατά περισσότερο από τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου.

Ideal-Q-Gap-Ferrari-McLaren-RBR-Monaco-Preview

Η Ferrari, από την άλλη, δείχνει μια στασιμότητα από αυτή την άποψη. Η SF-24 έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα, αλλά στον αγωνιστικό ρυθμό. Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι ένας τομέας όπου οι Ιταλοί δυσκολεύονται φέτος και είναι ξεκάθαρο πώς αυτό συγκρίνεται με τα αποτελέσματά τους πριν από το Μονακό πέρυσι.

Η Ferrari έχει χάσει κάποια απόσταση από την Red Bull στις κατατακτήριες σε σύγκριση με πέρυσι, συγκεκριμένα 69 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό όμως δεν οφείλεται σε κακή δουλειά της ομάδας της Maranello, η οποία προφανώς θα προτιμούσε καλύτερη επίδοση σε έναν γύρο, αλλά επειδή η φιλοσοφία του μονοθεσίου τους φέτος είναι να είναι ανταγωνιστική στον αγώνα.

Ideal-Q-Gap-Ferrari-McLaren-RBR-Monaco-Preview-2023

Εν τω μεταξύ, η McLaren έχει κάνει άλμα γίγαντα μέσα σε έναν χρόνο. Η βρετανική ομάδα έχει βελτιώσει την επίδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές κατά 0,909 δευτερόλεπτα σε σχέση με την Red Bull. Το μέσο όρο διαφοράς με την ομάδα της Milton Keynes έχει μειωθεί σε +0,331 δευτερόλεπτα σε αυτό το στάδιο, σε σύγκριση με το +1,240 δευτερόλεπτα πέρυσι πριν φτάσουν στο Μονακό.
Και όλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη ότι και η Red Bull έχει κάνει πρόοδο και δεν έχει σταματήσει την εξέλιξη της.

Αλλά τι μπορούμε να περιμένουμε στο Μονακό όσον αφορά την επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές; Με βάση τα δεδομένα και αυτά που είδαμε πριν από λίγες μέρες στην Ίmola, πρέπει να είμαστε κάπως επιφυλακτικοί όταν εξάγουμε συμπεράσματα.

Στην Ίmola οι ομάδες μπόρεσαν να πειραματιστούν με διαφορετικές ρυθμίσεις: η Red Bull επέλεξε ένα μονοθέσιο με λιγότερο φορτίο στις αεροτομές από τη McLaren και τη Ferrari, η McLaren επέλεξε μια ενδιάμεση ρύθμιση και η Ferrari επέλεξε ένα μονοθέσιο με πολύ φορτίο στις αεροτομές για να ευνοήσει τη διαχείριση των ελαστικών στον αγώνα αλλά θυσιάζοντας την τελική ταχύτητα.

Track-Dominance-Ferrari-McLaren-Monaco-Preview-2023

Στο Μονακό, δεν θα υπάρχει άλλη επιλογή από το να πάμε με τη μέγιστη δυνατή downforce (κάθετη δύναμη). Σε ίσους όρους, η Red Bull και η McLaren θα πρέπει να έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα έναντι της Ferrari. Όμως, αυτή τη φορά ο οδηγός θα είναι καθοριστικός στο να κάνει τη διαφορά μεταξύ της μιας ομάδας και της άλλης.

Επομένως, το Μονακό θα είναι το τέλειο σκηνικό για μια συναρπαστική μονομαχία μεταξύ έξι οδηγών με έξι μονοθέσια διαφορετικής συμπεριφοράς, αλλά με πολύ ισορροπημένη συνολική απόδοση. Θα είναι μια ευκαιρία να δούμε και να αξιολογήσουμε πραγματικά πόσο ασταμάτητος είναι ο Max Verstappen, πόσο θαρραλέος είναι ο Lando Norris και πόσο διατεθειμένος είναι ο Charles Leclerc να ρισκάρει για να προσπαθήσει να κερδίσει στον εντός έδρας αγώνα του.

Όπως είδαμε στην Ίmola, όπου οι προσπεράσεις ήταν σχεδόν ανύπαρκτες, στο Μονακό θα είναι σχεδόν αδύνατο να προσπεράσει κανείς στην πίστα. Επομένως, η pole position θα σημαίνει ότι το μισό της νίκης είναι εξασφαλισμένο.

Race-Progression-Imola-Monaco-Preview

Θα σπάσει η κατάρα του Charles Leclerc Monaco;

Μιλώντας για τη Ferrari, υπάρχει ένα άλλο στοιχείο που έρχεται σε αυτό το Σαββατοκύριακο – η κατάρα του Charles Leclerc στο Μονακό.

Ο Μονεγάσκος δεν θα ήθελε τίποτα περισσότερο από μια νίκη στην πίστα της πατρίδας του, πράγμα που μέχρι το 2022, δεν είχε καταφέρει ποτέ να τερματίσει μέσα στους βαθμούς.

Έχει αποτύχει σε πολλές περιπτώσεις να ολοκληρώσει τον αγώνα, καθώς και να ξεκινήσει το 2021, και ενώ η ύπαρξη της κατάρας είναι αμφισβητήσιμη, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η νίκη σε αυτή την πίστα θα σήμαινε περισσότερα για αυτόν από οπουδήποτε αλλού.

Ο Leclerc έχει το ταλέντο να το πετύχει και ίσως ακόμη και το μονοθέσιο – αλλά θα είναι η τύχη με το μέρος του το 2024;

Είναι το Μονακό κατάλληλο για τον σκοπό του;

Το Μονακό κάθε χρόνο δημιουργεί ερωτηματικά σχετικά με τη συμπερίληψή του στο πρωτάθλημα. Είναι από τους παλαιότερους του σπορ, με τη Σίλβερστοουν να το ξεπερνάει, αλλά για πολλούς θεωρειται ότι είναι το κέντρο της Formula 1.

Αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει και τα μονοθέσια που έτρεξαν για πρώτη φορά γύρω από την πίστα το 1950 απέχουν πολύ από αυτά που θα αγωνιστούν αυτό το Σαββατοκύριακο.

Με την πίστα να έχει πλάτος περίπου 10 μέτρα και τα μονοθέσια να έχουν πλάτος δύο μέτρα, οι προσπεράσεις είναι πιο δύσκολες εδώ παρά σε οποιαδήποτε άλλη πίστα και ο αγώνας μπορεί συχνά να κριθεί το Σάββατο παρά την Κυριακή.

Το 2023 έδειξε ελπίδες με 22 προσπεράσματα, τα περισσότερα από το 2011, αλλά γενικά, οι οδηγοί το βρίσκουν σχεδόν αδύνατο να προσπεράσουν.

Αλλά εξακολουθεί να είναι μια κορυφαία δοκιμασία ικανοτήτων και ενώ μπορεί να προσελκύσει την αίγλη και τη φινέτσα, είναι επίσης ένας αγώνας για τους puritans (αυστηροί οπαδοί) της Formula 1 με αυξημένη εστίαση στην ικανότητα του οδηγού.

Θα επιβεβαιώσει η Williams το line-up της για το 2025;

Η δημόσια αποχώρηση του Valtteri Bottas από τη μονάδα φιλοξενίας της Williams στην Ίmola πυροδότησε ένα νέο κύμα εικασιών για το ποιος θα είναι ο συνεργάτης του Alex Albon την επόμενη χρονιά.

Τα όχι και τόσο ενθαρρυντικά λόγια του James Vowles για τον Logan Sargeant που βρίσκεται υπό πυρά, υποδηλώνουν ότι οι μέρες του Αμερικανού στην Williams μπορεί να αριθμούνται σύντομα. Σύμφωνα με τις πηγές μας στο PlanetF1.com, ο Bottas έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο για να ενταχθεί στην Williams την επόμενη χρονιά.

Αν τα νέα δεν επιβεβαιωθούν νωρίτερα, τότε πολλές ερωτήσεις θα γίνουν στον Bottas και στον Vowles σχετικά με το τελευταίο κομμάτι του παζλ του 2025 που μπαίνει στη θέση του.

Η Mercedes θα είναι κακή ή καλή;

Ακόμα και ο Toto Wolff, ο επικεφαλής της Mercedes, παραδέχεται ότι είναι δύσκολο να προβλέψει την απόδοσή τους στο Μονακό. Μιλώντας στο Sky κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριήμερου της Ίmola, ο Wolff αποκάλυψε ότι η Mercedes δεν βρίσκεται ακόμη σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης του μονοθέσιου . Αυτό σημαίνει ότι δεν είχαν αρκετό χρόνο για να δημιουργήσουν μια ρύθμιση που να αντιμετωπίζει τέλεια τις μοναδικές προκλήσεις του Μονακό. Ως αποτέλεσμα, ο Wolff δήλωσε ότι η απόδοσή τους στο Μονακό μπορεί να είναι δυνατή ή αδύναμη. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το Μονακό δεν ήταν πάντα μια ευνοϊκή πίστα για τη Mercedes, ακόμη και κατά τη διάρκεια των κυρίαρχων ετών τους. Έχασαν νίκες το 2017 και το 2018, ενώ ο απίστευτα μεγάλος χρόνος στάσης του Bottas το 2021 είναι ένα ακόμα παράδειγμα του πώς η τύχη δεν ήταν πάντα με το μέρος τους.

Με 60 βαθμούς διαφορά από την 3η McLaren, η Mercedes χρειάζεται να βρει τον ρυθμό της, αλλά το να πει κανείς αν αυτό θα συμβεί σίγουρα έχει τις ίδιες πιθανότητες με το να μπεις στο κοντινό καζίνο και να τα ποντάρεις όλα στο μαύρο.

Δείτε επίσης

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

F1: Ανακοίνωση της FIA για το φιάσκο με τα safety cars και την ποινή Norris

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Δείκτης βενζίνης:Γιατί βάζεις καύσιμο και δεν κουνιέται – 4 λόγοι που δεν σου λέει σωστά το καύσιμο που έχεις

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

Check Engine: Πώς να σβήσεις την ένδειξη στο ταμπλό

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα

F1 – Qatar GP: Τα αποτελέσματα του αγώνα