Site icon TheCars.gr

Παρίσι: κάνει… έξωση στα μεγάλα SUV

Some traffic is seen from place de la Concorde in Paris on the first day of the second national lockdown as part of the COVID-19 measures to fight a second wave of the coronavirus disease (COVID-19) in France, October 30, 2020. REUTERS/Charles Platiau - RC24TJ9KKH5W

Το Παρίσι σχεδιάζει να διώξει τα μεγάλα SUV από το κέντρο του, αυξάνοντας τα τέλη στάθμευσης για βαρέα οχήματα. Για το σκοπό αυτό αποφάσισε να προχωρήσει σε δημοψήφισμα, καλώντας τους πολίτες να πάρουν θέση.

Μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους του Παρισιού από την 1η Σεπτεμβρίου, στο στόχαστρο μπαίνουν τώρα τα SUV, για τα οποία θα αποφασίσουν πάλι οι πολίτες με την ψήφο τους στις 4 Φεβρουαρίου.

Το σχέδιο της δημάρχου του Παρισιού Αν Ινταλγκό προβλέπει να θεσπιστούν υψηλότερα τέλη στάθμευσης για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που ζυγίζουν πάνω από 1,6 τόνους και για τα ηλεκτρικά οχήματα άνω των δύο τόνων.

Για τον προσδιορισμό του βάρους ενός αυτοκινήτου, θα γίνεται σάρωση της πινακίδας κυκλοφορίας του, η οποία συνδέεται με το μοντέλο και το βάρος του.
«Χρειάζεται να μειώσουμε τον αριθμό και το μέγεθος των αυτοκινήτων στην πόλη, γι’ αυτό θα θέσουμε σε ψηφοφορία το ερώτημα πόσο χώρο μπορούν να καταλαμβάνουν τέτοιου είδους τα οχήματα στο Παρίσι» δήλωσε στο Reuters ο (οικολόγος) αντιδήμαρχος του Παρισιού, Ντέιβιντ Μπέλιαρντ.

Υπό τη δημαρχία της  Ινταλγκό, έχει αυξηθεί η πίεση στους οδηγούς εξ αιτίας των αυξήσεων του κόστους στάθμευσης και της σταδιακής απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το κέντρο του Παρισιού. Από την άλλη, έχει ενισχυθεί το δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε μία προσπάθεια αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας και μείωσης των ρύπων.

«Η ψήφος για τα SUV είναι για να πούμε ‘Όχι!’ σε όλους εκείνους που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα επειδή είναι οι πλουσιότεροι. Σε λίγα χρόνια, σε λίγους μήνες, δεν θα είναι ευπρόσδεκτοι στο Παρίσι με αυτού του είδους τη συμπεριφορά» δήλωσε ο Μπέλιαρντ. Και πρόσθεσε ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να σταματήσουν να παράγουν τέτοιου είδους οχήματα επειδή είναι πολύ ακριβά, πολύ ρυπογόνα και ακατάλληλα για τα συνωστισμένα κέντρα των πόλεων.

Ο πρόεδρος της ένωσης οδηγών αυτοκινήτων Φιλίπ Νοζιέρ δήλωσε ότι εάν τα αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και ογκώδη από πριν, αυτό είναι για λόγους ασφάλειας και άνεσης, συμπληρώνοντας: «οι κατασκευαστές έχουν καταβάλει τεράστιες προσπάθειες με αυτά τα οχήματα. Φυσικά, αυτό έχει μεταφραστεί σε επιπλέον βάρος».

Ο Henri Duret, κάτοικος του Παρισιού, δεν τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια για τα SUV. «Είναι σύμβολο μιας άλλης εποχής. Είναι βαρύτερα, καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα και επομένως ρυπαίνουν περισσότερο. Επομένως, νομίζω ότι είναι φυσιολογικό να φορολογούνται περισσότερο» είπε χαρακτηριστικά.

Exit mobile version