Το Huayra πήρε το όνομά του από τον Wayra-Tata, έναν θεό του ανέμου των Άνδεων. Πιο μακρύ και ρευστό σχεδιαστικά από ένα Huayra, δείχνει εμπνευσμένο από τις μακριές «ουρές» της μακρινής αλλά νοσταλγικής δεκαετίας του ’60, που αγωνιζόταν στις πίστες.
Αυτά τα super cars, με τις μυτερές γραμμές τους με στόχο την αεροδυναμική και την απόλυτη ταχύτητα, δημιούργησαν σχεδιαστικά στη πορεία της αυτοκίνησης, μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα, έστω περιορισμένης παραγωγής!
Σχέδιο που αντέχει στο χρόνο
Το Codalunga εκτείνεται σημαντικά 360 χλστ περισσότερο από το αντίστοιχο της Huayra Coupe. Η μοναδικότητά του έγκειται στις λεπτομέρειες, όπως οι διπλοί προβολείς, η απόκλιση από το τυπικό τετραπλό στήσιμο και το ξεχωριστό στυλ των πίσω φώτων.
Συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν γρίλιες στο πίσω μέρος, προσφέροντας ανεμπόδιστη θέα στο εξαίσιο σύστημα εξάτμισης. Κατασκευασμένο με λευκή κεραμική επίστρωση, παρουσιάζει όχι μόνο την εξάτμιση αλλά και τα εξαρτήματα του κινητήρα και της ανάρτησης σε όλο τους το μεγαλείο. Επιπλέον, σηματοδοτεί την πρώτη διαφοροποίηση της Pagani από τις ίνες άνθρακα στο αμάξωμα, επιτρέποντας στο όχημα να επιδείξει πλήρως την εκπληκτική ημι-ματ απόχρωση του, που βαφτίστηκε Azzuro Sardinia.
Οι τροχοί έχουν επανασχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην ψύξη των φρένων. Ένα από τα καθοριστικά χαρακτηριστικά που ξεχώρισαν το Pagani Huayra από την έναρξή του το 2011 ήταν η καινοτόμος χρήση αεροδυναμικών πτερυγίων, στρατηγικά τοποθετημένων ακόμη και στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Κάθε πτερύγιο λειτουργεί ανεξάρτητα, ανταποκρινόμενο στις εισαγωγές του οδηγού, ενισχύοντας την ικανότητα του hypercar να φρενάρει και να στρίβει με αυξημένη ευελιξία.
Στο κόκπιτ
Το εσωτερικό είναι εξίσου ξεχωριστό. Διακοσμημένα με ειδική επένδυση δέρματος και nubuck, τα καθίσματα αποπνέουν ιταλική φινέτσα. Το καντράν και η κεντρική κονσόλα αντικατοπτρίζουν στενά εκείνα του Huayra, με διακόπτες εναλλαγής αεροπορικού τύπου.
Παρά την κλασική του εμφάνιση, το εσωτερικό διαθέτει μοντέρνα χαρακτηριστικά όπως το Apple CarPlay. Η αρμονία σε όλη την καμπίνα είναι αξιοσημείωτη, με εξαρτήματα αλουμινίου κατασκευασμένα από ένα μόνομπλοκ. Ακόμη και ο λεβιές των ταχυτήτων, συνδυάζει στρώματα ξύλου και άνθρακα.
Μηχανικά
Το αυτοκίνητο διαθέτει τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα σε διάταξη V12 των 6,0 λίτρων της Pagani, που προέρχεται από τη Mercedes-AMG και αποδίδει ιπποδύναμη 840 PS και 110 κιλά ροπής, διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 5.60 σ.α.λ. Αυτή η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου Xtrac επτά σχέσεων μονού συμπλέκτη.
Φυσικά, οι δίσκοι των φρένων από κεραμικό άνθρακα είναι τεράστιοι και συμπληρώνονται από δαγκάνες έξι εμβόλων μπροστά. Το καλύτερο μέρος είναι το βάρος: παρά το γεγονός ότι φιλοξενεί ένα τόσο κολοσσιαίο σύστημα μετάδοσης κίνησης V12, το Codalunga ζυγίζει μόλις 1.280 κιλά. Το Codalunga έχει μια αναθεωρημένη διάταξη ανάρτησης η οποία, σε αυτή τη λειτουργία, είναι απροσδόκητα άνετη και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης απορροφώντας τα χτυπήματα στο δρόμο, ένα χαρακτηριστικό που οι μηχανικοί της Pagani ήταν πρόθυμοι να τονίσουν.
Τρεις επιπλέον τρόποι οδήγησης είναι στη διάθεσή σας: Sport και Race, που ενισχύουν την απόκριση στο γκάζι και την ακαμψία της ανάρτησης, ενώ η λειτουργία Wet μειώνει την απόδοση ισχύος στο μισό για να ενισχύσει την ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Η επιλογή της λειτουργίας Race επιτρέπει λίγη ολίσθηση στον πίσω άξονα, προκαλώντας προσαρμογές στο τιμόνι διατηρώντας ταυτόχρονα διαχειρίσιμα όρια, παρέχοντας μια συναρπαστική αλλά ελεγχόμενη οδηγική εμπειρία.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ ακριβές, παρέχοντας εξαιρετική πληροφόρηση για τη θέση του τροχού και τις συνθήκες του οδοστρώματος, ενώ τα φαρδιά ελαστικά, παρέχουν τεράστια πρόσφυση. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα μακρύ αυτοκίνητο, μπορεί να αλλάξει κατευθύνσεις αμέσως σχεδόν με οποιαδήποτε ταχύτητα.
Εδώ γίνεται εμφανής η σημασία των αεροδυναμικών πτερυγίων και όπως λέει η εταιρεία, μπορείτε να τα παρατηρήσετε να ανοίγουν κατά το δυνατό φρενάρισμα και τις γρήγορες στροφές, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ξεπεράσει το όριο πρόσφυσης που αρχικά είναι διαθέσιμο.
Ταμείο
Κακά τα ψέματα, το αυτοκίνητο αποτελεί ένα μοναδικό θαύμα, με μόλις πέντε μονάδες που κατασκευάστηκαν, οι οποίες πουλήθηκαν γρήγορα, παρά το γεγονός ότι το μυθώδες ποσό ξεκινούσε από το εκπληκτικό ποσό των 7 εκατομμυρίων ευρώ.
Το Pagani Codalunga, χρησιμεύει ως ένα ταιριαστό και εξαιρετικό φινάλε της γενιάς των αυτοκινήτων δρόμου Huayra, καθώς η εστίαση της εταιρείας μετατοπίζεται σταθερά πλέον προς το Utopia Coupe, το επόμενο επαναστατικό υπεραυτοκίνητο της Pagani.