Site icon TheCars.gr

Οι ευρωβουλευτές ρίχνουν σανίδα σωτηρίας στην βιομηχανία πετρελαίου υποστηρίζοντας το παραθυράκι των βιοκαυσίμων για τα φορτηγά

Οι ευρωβουλευτές ρίχνουν σανίδα σωτηρίας στην βιομηχανία πετρελαίου υποστηρίζοντας το παραθυράκι των βιοκαυσίμων για τα φορτηγά

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστηρίζει τον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 90% για τα φορτηγά – αλλά τα παραθυράκια θα μπορούσαν να τον υπονομεύσουν.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε ένα παραθυράκι για τη χρήση βιοκαυσίμων και ηλεκτροκαυσίμων (e-fuels) που αποδυναμώνει τους κλιματικούς στόχους για τα φορτηγά. Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν με πλειοψηφία 7 ψήφων να επιτραπεί στα φορτηγά που κινούνται με συνθετικά καύσιμα καθώς και με τα λιγότερο βιώσιμα βιοκαύσιμα, όπως το φοινικέλαιο και η σόγια, να θεωρούνται κλιματικά ουδέτερα. Η T&E κάλεσε τους Υπουργούς Περιβάλλοντος της ΕΕ και την Κομισιόν να παραμείνουν αντίθετοι σε αυτό το παραθυράκι που θα μπορούσε να επιτρέψει την  πώληση πετρελαιοκίνητων φορτηγών για δεκαετίες, υπονομεύοντας τον στόχο του μηδενικού ισοζυγίου της ΕΕ.

Ο διευθυντής εμπορευματικών μεταφορών στην T&E, Fedor Unterlohner δήλωσε: «Τα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτροκαύσιμα δεν θα απαλλάξουν τα βαρέα οχήματα από τον άνθρακα, αλλά θα επιτρέψουν την πώληση όσο το δυνατόν περισσότερων πετρελαιοκίνητων φορτηγών για τις επόμενες δεκαετίες. Οι πετρελαϊκές εταιρείες άσκησαν σκληρή πίεση γι’ αυτό το παραθυράκι προκειμένου να συμβάλλουν στη διατήρηση της ζήτησης για τα καύσιμά τους. Καλούμε το Συμβούλιο να εμποδίσει αυτό το σωσίβιο για τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων.»

Το Κοινοβούλιο υποστήριξε τους προτεινόμενους στόχους της Επιτροπής της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα βαρέα οχήματα. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές των νέων φορτηγών που προορίζονται για εμπορευματικές μεταφορές κατά 45% το 2030, κατά 65% το 2035 και κατά 90% το 2040, κάτι που θα οδηγήσει σχεδόν στη σταδιακή κατάργηση των πετρελαιοκίνητων φορτηγών.

Οι ευρωβουλευτές δήλωσαν επίσης ότι τα πρότυπα θα πρέπει να επεκταθούν ώστε να καλύψουν το 20% των πωλήσεων βαρέων οχημάτων που η Επιτροπή είχε προτείνει να εξαιρεθούν, όπως τα απορριμματοφόρα και τα φορτηγά μεταφοράς οικοδομικών υλικών και τα μικρά φορτηγά που κυκλοφορούν στις πόλεις μας. Αυτό στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι το ένα πέμπτο των πωλήσεων ρυπογόνων φορτηγών δεν θα πρέπει πλέον να διαφεύγει των κανονισμών για το κλίμα, σχολίασε η T&E.

Ο Fedor Unterlohner πρόσθεσε: «Οι ημέρες των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων φορτηγών είναι μετρημένες. Οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις συμφωνούν ότι σχεδόν όλες οι πωλήσεις βαρέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να σταματήσουν μέχρι το 2040. Οι διαπραγματευτές θα πρέπει να απορρίψουν το παραθυράκι των συγκεκριμένων καυσίμων και να οριστικοποιήσουν τον νόμο χωρίς καθυστέρηση, ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να μπορέσει να επενδύσει με σιγουριά στην παραγωγή φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων».

Το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ θα ξεκινήσουν τώρα διαπραγματεύσεις για τον τελικό νόμο, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του επόμενου έτους.

Exit mobile version