Μπορεί οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν αφήσει πίσω τους ανταγωνιστές της αλλοδαπής στην κατάταξη των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά τους, ωστόσο η Ευρώπη τους επιφυλάσσει μία νέα σειρά μεγάλων προκλήσεων.
Τα στερεότυπα για την ποιότητα κατασκευής των κινεζικών προϊόντων, το κόστος εισαγωγής και μια λιγότερο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι μερικές μόνο από τις προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεράσουν κινεζικές μάρκες όπως η BYD, η Nio και η MG της SAIC για να αναπτυχθούν στην Ευρώπη.
Εν τούτοις, έχουν κάνει ένα ελπιδοφόρο ξεκίνημα. Από τα νέα EV που πωλήθηκαν στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος, το 8% κατασκευάστηκαν από κινεζικές μάρκες, έναντι 6% πέρυσι και 4% το 2021 (πηγή: Inovev). Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα της Allianz, τουλάχιστον 11 νέα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής «made in China» θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη μέχρι το 2025.
Από την πλευρά τους, οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θορυβηθεί, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis Carlos Tavares, να προειδοποιεί τον περασμένο μήνα για «εισβολή» φθηνών κινεζικών EV στην Ευρώπη. Ωστόσο, η ευρωπαίοι κατασκευαστές αντεπιτίθενται με δικά τους προϊόντα οχημάτων και με σχέδια για μείωση του κόστους παραγωγής και των τιμών, δυσκολεύοντας έτσι το παιχνίδι για τους νεοφερμένους Κινέζους κατασκευαστές.
Ο άσος στο μανίκι των Κινέζων είναι η τιμή. Η μέση τιμή ενός EV στην Κίνα ήταν μικρότερη από 32.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με περίπου 56.000 ευρώ στην Ευρώπη, σύμφωνα έρευνα της JATO Dynamics. Ωστόσο οι κινεζικές εταιρείες είναι πιθανό να δυσκολευτούν να πουλήσουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη τόσο φθηνά όσο στην πατρίδα τους.
Ένας άλλος παράγοντας κομβικής σημασίας είναι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ενώ ορισμένες κινεζικές μάρκες, όπως η MG, είναι γνωστές στην Ευρώπη, άλλες, όπως η XPeng και η Nio, πρέπει να «χτίσουν» το όνομά τους στο κοινό της γηραιάς ηπείρου. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη δεν αναγνωρίζουν καν τις κινεζικές μάρκες. Από την άλλη, όσοι τις γνωρίζουν, διστάζουν να αγοράσουν ένα κινεζικό αυτοκίνητο – κάτι που θυμίζει τον αγώνα δεκαετιών των ιαπωνικών και νοτιοκορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και να προσαρμοστούν στα ευρωπαϊκά γούστα.
Αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξασφαλίσει βαθμολογία πέντε αστέρων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις θέλοντας να ξεπεράσουν τις αμφιβολίες των πελατών.
Πηγή: Automotive News