Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων πολύ πάνω από τον πληθωρισμό

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις τιμές των μικρών αυτοκινήτων πολύ πάνω από τον πληθωρισμό

Οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι τα 200€ που κοστίζει η προσαρμογή κάθε αυτοκινήτου στο πρότυπο Euro 7 τα καθιστά απλησίαστα. Ωστόσο, οι αυξήσεις που οι ίδιες έχουν επιβάλει ανέρχονται σε χιλιάδες – και όχι εκατοντάδες – ευρώ.

Οι πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης έχουν αυξήσει τις τιμές των φθηνότερων μοντέλων τους κατά 41% κατά μέσο όρο από το 2019, σύμφωνα με νέες αναλύσεις. Αυτή η αύξηση είναι σχεδόν διπλάσια από το άθροισμα του πληθωρισμού ανά έτος για όλη την περίοδο αναφοράς από το 2019 μέχρι σήμερα. Η τιμή ενός Peugeot 208, ενός Seat Ibiza και ενός Renault Twingo, αυξήθηκε κατά σχεδόν 6.000 ευρώ – αύξηση 37-56%. Εκείνες των πιο premium Mercedes Α-Class και B-Class αυξήθηκαν πάνω από 10.000 ευρώ (αύξηση 38% και 37% αντίστοιχα). Οι τιμές αυξήθηκαν πολύ πάνω από τα επίπεδα του πληθωρισμού ή το κόστος των πρώτων υλών και λοιπών εξαρτημάτων.

Πέρσι οι αυξήσεις τιμών επέφεραν για τις αυτοκινητοβιομηχανίες κέρδη ρεκόρ ύψους 64 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ φέτος διένειμαν μερίσματα ρεκόρ ύψους 27 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αναλύοντας τα στοιχεία, η T&E δήλωσε ότι αυτό έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δώσει μάχη προκειμένου να αποτρέψουν την εφαρμογή νέων μέτρων κατά της ρύπανσης, όπως το πρότυπο Euro 7, το οποίο θα οδηγήσει σε δυσβάστακτες αυξήσεις τιμών επιβαρύνοντας την τιμή κάθε αυτοκινήτου κατά 200€ και καθιστώντας τα ακριβά τόσο για τις ίδιες όσο και για τους καταναλωτές.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε το Euro 7 το 2022, ως ένα νέο νόμο που θα μπορούσε να μειώσει τη ρύπανση από τα αυτοκίνητα, τα van, τα λεωφορεία και τα φορτηγά. Ως εκ τούτου, θα έσωζε χιλιάδες ζωές που χάνονται εξ αιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θα βελτίωνε την ποιότητα του αέρα για όλους τους ευρωπαίους πολίτες. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε να πιέζει έντονα προκειμένου να αποδυναμώσει το Euro 7 με κεντρικό επιχείρημα ότι η νέα προδιαγραφή είναι πολύ ακριβή, καθιστώντας τα αυτοκίνητα -ιδιαίτερα τα μικρότερα, φθηνότερα μοντέλα – απλησίαστα για τους καταναλωτές.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν συστηματικά τις τιμές των αυτοκινήτων τους, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου πίστεψαν το αφήγημα του κλάδου, αμβλύνοντας έτι περαιτέρω τις αρχικές και σχετικά αδύναμες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Euro 7. Αν δεν αναληφθεί δράση για την αντιστροφή αυτής της κατάστασης, περισσότερα από 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα με υψηλότερη συμβολή στη ρύπανση της ατμόσφαιρας θα πωληθούν πριν από το 2035 και θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης για τις επόμενες δεκαετίες.

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία