Δύσκολο να επιλέξεις τα καλύτερα τετρακύλινδρα «έργα τέχνης», απο τα τόσα εξαιρετικά που μπήκαν κατά καιρούς στο βιβλίο της αυτοκίνησης.
Ευρώπη και Ιαπωνία «κονταροχτυπήθηκαν» ανελέητα για τα σκήπτρα, που με ποσοτική διαφορά «στήθους» πήγαν δικαιωματικά στην χώρα του ανατέλοντος ηλίου!
BMW M3 S14
Ένας κινητήρας «διαμάντι». Το S14 από την πρώτη γενιά E30 της M3, χρησιμοποίησε το παλαιότερο μπλοκ κυλίνδρων από το M10, το οποίο ήταν σε παραγωγή από το 1962, ένα μπλοκ που χρησιμοποιήθηκε ακόμη και στην εποχή του turbo κινητήρα F1 της BMW και συνδυάστηκε με μια κυλινδροκεφαλή προερχόμενη από τον 6 κύλινδρο S38, τροποποιημένον με δύο λιγότερους κυλίνδρους. Το αποτέλεσμα ήταν τολμηρό, επιθετικό και διψασμένο για «γκάζια».
Subaru Impreza WRX STi EJ207
Κακά τα ψέμματα, βασικά ήταν ο EJ207 της Subaru και ο 4G63T της Mitsubishi που έκλεψαν τις εντυπώσεις, αφήνοντας πιπεράτη γεύση στους φαν της αδρεναλίνης. Ο κινητήρας του Lancer Evo είναι πιο overall και έχει αμμεσότερη απόκριση, ενώ ο 4 κύλινδρος του WRX STi ακούγεται καλύτερα. Την νίκη στα σημεία πήρε ο τελευταίος, σαν ο μοναδικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας στην πεντάδα .
Honda S2000 F20C
Το F20C του S2000, ήταν απο την γενιά του K20A και θεωρείται ο κινητήρας «μεγάλου μπλοκ» της Honda, καθώς οι μεταγενέστερες εκδόσεις είχαν χωρητικότητα 2,2 λίτρων. Αλλά είναι ο 2λιτρος VTEC των 237 ίππων που αγαπήθηκε περισσότερο, κυρίως για το όριο των 9.000 σ.α.λ. και την ειδική του απόδοση των 120 ίππων/λίτρο.
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark
Η ανάπτυξη διπλού σπινθήρα απο την Alfa, συνεχίστηκε και στη σειρά 105. Στην πραγματικότητα, η Alfa επέμενε με τους κινητήρες TS μέχρι το 2009, όταν τελικά αντικαταστάθηκαν από μονάδες άμεσου ψεκασμού. Το Twin Spark των 2,0 λίτρων όπως χρησιμοποιήθηκε από το GTV, δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρό, μόλις 150 ίπποι, αλλά ήταν γνωστό για τον ροπάτο χαρακτήρα του και την προθυμία του στις υψηλές στροφές.
Honda Civic Type R K20A
Η Honda έχει κατασκευάσει απίστευτους κινητήρες από τη δεκαετία του ’60. Στο παλμαρέ της έχει κινητήρες 800 κυβικών από το S800, που έφταναν τις 10.000 σ.α.λ. το 1965. Αλλά το K20A που «φορούσε» το EP3 Civic Type R, ήταν ένας απόλυτος «οργασμός». Μηχανικά άθραυστος, με ένα «εξαγριωμένο» VTEC, που μοίραζε απλόχερα χαμόγελα και αδρεναλίνη στον οδηγό του.