OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

Σύμφωνα με νέα αγωγή που κατέθεσε η οικογένεια ενός από των νεκρών, οι τελευταίες στιγμές του πληρώματος του υποβρυχίου OceanGate Titan, το οποίο εξερράγη πριν από περισσότερο από ένα χρόνο, ήταν γεμάτες «τρομοκρατία και ψυχική οδύνη», αναφέρει το Associated Press.

Το μέλος του πληρώματος του Titan, Paul-Henri Nargeolet, ένας από τους πέντε ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στα βάθη του Βόρειου Ατλαντικού τον Ιούνιο του 2023, ήταν λάτρης του Τιτανικού και είχε πραγματοποιήσει 37 καταδύσεις στο σημείο του ναυαγίου του διάσημου πλοίου.

Σύμφωνα με την αγωγή, ήταν ένα παγκόσμιο ρεκόρ καταδύσεων που τον έκανε έναν από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο στο θέμα αυτό. Τώρα, οι δικηγόροι ισχυρίζονται ότι η OceanGate, η εταιρεία που ευθύνεται για την θανατηφόρα αποστολή, είχε γνώση των «ελλείψεων και ελαττωμάτων» του Titan που «δεν αποκαλύφθηκαν και κρύφτηκαν σκόπιμα».

Η αγωγή, η οποία ζητά 50 εκατομμύρια δολάρια αποζημίωση για «απερισκεψία και αμέλεια», ισχυρίζεται ότι δεν αποκαλύφθηκαν κρίσιμες πληροφορίες στον Nargeolet, ο οποίος ήταν καταχωρημένος ως μέλος του πληρώματος, σχετικά με τον σχεδιασμό του Titan – ο οποίος, σύμφωνα με την αγωγή, βασιζόταν σε συνεχή τροφοδοσία ρεύματος και στην παρουσία ασύρματου σήματος για τον ελεγκτή, τα χειριστήρια και τα όργανα μέτρησης.

Τα θύματα του Τιτάνα γνώριζαν ότι θα πέθαιναν πριν από την καταστροφή, σύμφωνα με νέα αγωγή

Σύμφωνα με την αγωγή που κατατέθηκε την Τρίτη στην κομητεία King της Ουάσιγκτον, τα θύματα του Titan γνώριζαν ότι θα πέθαιναν πριν από την έκρηξη.

Παρόλο που η OceanGate αρνήθηκε να σχολιάσει το νομικό ζήτημα, η αγωγή θα απαιτήσει απάντηση σε νομική μορφή εντός 20 ημερών σύμφωνα με τον τοπικό νόμο – και κάνει εκπληκτικούς ισχυρισμούς.

Η αγωγή στρέφει την προσοχή σε πτυχές του σχεδιασμού και της κατασκευής του υποβρυχίου Titan που, όπως ισχυρίζεται, θα έπρεπε να είχαν προκαλέσει υποψίες και να αποκαλυφθούν. Η νομική καταγγελία στρέφεται στον ιδρυτή της OceanGate, Stockton Rush, ο οποίος πέθανε στην έκρηξη, κατηγορώντας τον για αμέλεια και συγκάλυψη.

Σύμφωνα με την αγωγή, ο Rush εμφορείτο από μια «εμμονή να μείνει στην ιστορία ως πρωτοπόρος», στο ίδιο επίπεδο με διάσημους εφευρέτες όπως ο Steve Jobs και ο Elon Musk.

Η αγωγή συνδέει αυτή την εμμονή με την πιθανή αδιαφορία για τα καθιερωμένα πρότυπα ασφαλείας κατά την κατασκευή του άτυχου υποβρυχίου – έναν από τους λόγους που ίσως να προδιαγράφηκε η αποτυχία του σκάφους. Επιπλέον, η αγωγή περιγράφει τον τρόμο που πιθανώς βίωσε το πλήρωμα και οι επιβάτες στα τελευταία λεπτά της ζωής τους.

«Η κοινή λογική υπαγορεύει ότι το πλήρωμα γνώριζε καλά ότι θα πεθάνει, πριν πεθάνει», ισχυρίζεται η αγωγή.

«Είναι πολύ πιθανό το πλήρωμα να άκουσε τον ήχο της θραύσης του άνθρακα να γίνεται πιο έντονος καθώς το βάρος του νερού πίεζε το σώμα του Τιτάνα. Το πλήρωμα έχασε τις επικοινωνίες και ίσως και την ενέργεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, θα συνέχιζαν να κατεβαίνουν, έχοντας πλήρη επίγνωση των μη αναστρέψιμων βλαβών του σκάφους, βιώνοντας τρόμο και ψυχική οδύνη πριν από την τελική έκρηξη του Τιτάνα.»

Η κατασκευή και η τεχνολογία του Titan προκάλεσαν αντιδράσεις

Η σχεδίαση του υποβρυχίου, συμπεριλαμβανομένου του τεχνολογικού του συστήματος, είχε αμφισβητηθεί πριν από το τραγικό ατύχημα.

Για παράδειγμα, το σώμα του Titan κατασκευάστηκε από ανθρακονήματα, τα οποία τσαλακώθηκαν κατά την έκρηξη, αντί για τιτάνιο που χρησιμοποιείται συνήθως σε υποβρύχια. Η αγωγή υποστηρίζει ότι αυτή η απόφαση πάρθηκε επειδή ο Rush «πίστευε ότι το τιτάνιο ήταν βαρύ

Ενώ ήξερε ότι τα ανθρακονήματα θα μπορούσαν ενδεχομένως να υποστούν βλάβη, ο Rush φέρεται να είχε προσθέσει ένα σύστημα ακουστικής ανίχνευσης για λόγους ασφαλείας.

Σε ένα ιδιαίτερα συγκινητικό σημείο, η αγωγή ισχυρίζεται ότι ο Rush θύμωσε με τον επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate όταν εκείνος ζήτησε μια ολοκληρωμένη σάρωση του σώματος από ανθρακονήματα για την κατάρτιση έκθεσης ασφαλείας, οδηγώντας τελικά στην απόλυση του υπεύθυνου ασφαλείας. Προηγούμενες διαρροές πληροφοριών έδειχναν μια παρόμοια εικόνα αδιαφορίας για την ασφάλεια.

Η τεχνολογία του Titan επίσης προκάλεσε σημαντική ανησυχία, εν μέρει λόγω της απόφασης της εταιρείας να χρησιμοποιήσει ένα φθηνό χειριστήριο παιχνιδιού Logitech ως μέρος των χειριστηρίων του.

Η πρόσφατα κατατεθειμένη αγωγή επικεντρώνεται στην τεχνολογία που χρησιμοποίησε η OceanGate, αποκαλώντας το σύστημα ελέγχου του υποβρυχίου «σύγχρονο, ασύρματο σύστημα ηλεκτρονικών ειδών» που απαιτούσε «μια συνεχή πηγή ενέργειας και ασύρματο σήμα.»

Όπως αποκάλυψε ο δημοσιογράφος του CBS David Pogue το 2022, το σκάφος είχε μόνο ένα κουμπί για ενεργοποίηση. Ο δημοσιογράφος είχε επίσης περιγράψει ένα σύστημα πλοήγησης που βασίστηκε εν μέρει σε γραπτά μηνύματα από την επιφάνεια για τον εντοπισμό του ναυαγίου του Τιτανικού.

Δείτε επίσης

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

F1: Ο Χάμιλτον μιλάει για την «τρομακτική» συνάντηση με τον Τότο Βολφ μετά την συμφωνία με τη Ferrari

F1: Ο Χάμιλτον μιλάει για την «τρομακτική» συνάντηση με τον Τότο Βολφ μετά την συμφωνία με τη Ferrari

Plug-in υβριδικό: Πώς να το φορτίσετε σωστά

Plug-in υβριδικό: Πώς να το φορτίσετε σωστά