Η Nissan δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο εξαγωγής οχημάτων από την Κίνα για να απορροφήσει την μη αξιοποιούμενη παραγωγική ικανότητα σε μια αγορά όπου η ραγδαία υποχώρηση των πωλήσεων γίνεται μεγάλος πονοκέφαλος και επιβαρύνει τα παγκόσμια κέρδη.
Ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη αποφασίσει ένα σχέδιο εξαγωγών ή δεν έχει καθορίσει την αγορά-στόχο για το προϊόν που κατασκευάζεται στην Κίνα. Είπε όμως ότι η Nissan πρέπει να εξετάσει νέα μέτρα για να στηρίξει τις δραστηριότητές της στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 46% το τελευταίο τρίμηνο.
Κατασκευαστές διεθνούς βεληνεκούς, συμπεριλαμβανομένης της Nissan και άλλων ιαπωνικών μαρκών όπως η Mitsubishi και η Toyota, αγωνίζονται στην Κίνα, όπου έχουν μείνει πίσω από τους εγχώριους ανταγωνιστές τους στην ικανοποίηση της ραγδαίας ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Η Mitsubishi έχει αναστείλει την παραγωγή στην Κίνα εν μέσω της πτώσης των πωλήσεων και η Toyota έκανε το σπάνιο βήμα αυτό το μήνα να απολύσει 1.000 εργαζόμενους που απασχολούνταν στις τοπικές μονάδες της.
Ο Uchida, ανακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, περιόρισε την πρόβλεψη της Nissan για το σύνολο του έτους, επικαλούμενος την τρομερή πτώση των πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.
Η Nissan μείωσε την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις στην Κίνα σε 800.000 μονάδες για το τρέχον οικονομικό έτος έως τις 31 Μαρτίου 2024. Συγκρινόμενη με τον αρχικό στόχο των 1,13 εκατομμυρίων, η πρόβλεψη αυτή αντιπροσωπεύει μείωση 23% σε σχέση με πέρυσι.
Για να αντιμετωπίσει την πτώση, η Nissan θα επιταχύνει την εισαγωγή των λεγόμενων «new energy vehicles», καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και τα plug–in υβριδικά εντάσσονται σε κατηγορίες στην Κίνα.
«Πρέπει να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί ως προς το κόστος και να εμπλουτίσουμε ταυτόχρονα τη γκάμα. Αυτό θα καθορίσει την επιβίωσή μας στην Κίνα», δήλωσε ο Uchida.
Εάν η Nissan αρχίσει να στέλνει αυτοκίνητα από την Κίνα, η Νο 3 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα ενταχθεί σε μια αναπτυσσόμενη ομάδα διεθνών κατασκευαστών που χρησιμοποιούν τη χώρα ως παγκόσμια βάση εξαγωγών. Η τάση αυτή βοήθησε την Κίνα να ξεπεράσει την Ιαπωνία και να καταστεί έτσι η κορυφαία χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα των εξαγωγών αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Ford Motor δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η επόμενη γενιά του μεσαίου Lincoln Nautilus για τη Βόρεια Αμερική θα εξάγεται από την Κίνα. Η Tesla στέλνει τα Model Y και Model 3 από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη στην Ευρώπη και φέρεται να σχεδιάζει να εξάγει το Model Y στον Καναδά.
Η Stellantis, ένας άλλος μεγάλος παγκόσμιος παίκτης που ναυαγεί στην Κίνα, δήλωσε ότι θα ακολουθήσει τη στρατηγική εξαγωγών από την Κίνα για τη μάρκα Jeep. Άλλες μάρκες, όπως η BMW και η Renault, στέλνουν στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες αγορές οχήματα που κατασκευάζουν οι ίδιες στην Κίνα. Η Honda δήλωσε επίσης ότι θα εξάγει τρία μοντέλα crossover από την Κίνα στην Ευρώπη.
Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς από την Κίνα είναι εγχώριες μάρκες όπως οι Geely, SAIC και Great Wall.
Πηγή: Automotive News