Nissan: «Δεν σταματήσαμε να μιλάμε ποτέ με την Honda»

Nissan: «Δεν σταματήσαμε να μιλάμε ποτέ με την Honda»

Nissan: Ανοικτό το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί τελικά η συγχώνευση με τη Honda. Τι είπε ο νέος CEO της ιαπωνικής εταιρείας.

Ο νέος CEO της Nissan δηλώνει ότι η εταιρεία παραμένει «πολύ ανοιχτή» στα ενδεχόμενα συνεργασίας και επιβεβαιώνει ότι οι συνομιλίες με τη Honda συνεχίζονται. Οι δύο εταιρείες εργάζονται ήδη  μεμονωμένα μοντέλα, ενώ παραίτηση του προηγούμενου CEO της Nissan μπορεί να σημαίνει νέες συζητήσεις συγχώνευσης.

Η αρχική προσπάθεια συγχώνευσης μεταξύ Nissan και Honda μπορεί να κατέρρευσε, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι αυτοκινητοβιομηχανίες απομακρύνονται εντελώς από το τραπέζι των συζητήσεων. Ο τρόπος και το εύρος των μελλοντικών συνεργασιών παραμένουν ακόμη άγνωστα, ωστόσο ο νέος διεθνών σύμβουλος της Nissan, τόνισε ότι Honda και Nissan βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία.

Σε ανοικτή επικοινωνία με τη Honda η Nissan

«Ποτέ δεν σταματήσαμε να μιλάμε με τη Honda», δήλωσε ο Guillaume Cartier, Chief Performance Officer της Nissan, κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης με δημοσιογράφους στην Ιαπωνία

«Εργαζόμαστε μαζί τους κάθε εβδομάδα γιατί έχουμε πολλά έργα με αυτούς», είπε ο νέος CEO, Ivan Espinosa. Οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει τον Μάρτιο του 2024 να εξετάσουν τρόπους συνεργασίας σε έργα για ηλεκτρικά οχήματα, λογισμικό και τεχνητή νοημοσύνη. Αυτές οι συνομιλίες συνεχίζονται και σήμερα, με τους αξιωματούχους να δηλώνουν ότι κοινές τους εργασίες αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς.

Μεγάλα SUV ως κοινή πλατφόρμα

Η συνεργασία στα μεγάλα SUV φαίνεται να είναι ένα φυσικό σημείο συνεργασίας. Ο Ponz Pandikuthira, Chief Planning Officer για τη Βόρεια Αμερική της Nissan, δήλωσε ότι η συζήτηση με τη Honda συνεχίζεται και ότι δεν έχει σταματήσει ποτέ. «Σκεφτείτε, για παράδειγμα, αν αναπτύξουμε την επόμενη γενιά των μεγάλων SUV μας, που πρέπει να αντικαταστήσουν τα Pathfinder, Murano, QX60 και QX65», είπε. «Αυτά τα ίδια οχήματα έχουν αντίστοιχα μοντέλα στη Honda. Εάν αναπτύξουμε μια κοινή πλατφόρμα μαζί τους, αντί να παράγουμε 200.000 μονάδες, θα μπορούσαμε να παράγουμε 400.000 μονάδες. Βλέπετε πώς τα κόστη μεταβλητών μπορούν γρήγορα να ελεγχθούν».

Οικονομική κρίση και ανάγκη για συνεργασίες

Η Nissan αντιμετωπίζει εδώ και καιρό μια έντονη οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα να ψάχνει συνεχώς τρόπους να βελτιώσει τη χρηματοοικονομική της κατάσταση. Ο Espinosa, ωστόσο, τόνισε ότι η εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίζει πρόβλημα με ρευστότητα, καθώς διαθέτει περίπου 1 τρισεκατομμύριο γιεν (περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ). Το πρόβλημα της εταιρείας αυτή τη στιγμή είναι ότι ξοδεύει υπερβολικά και κερδίζει λιγότερα. Για αυτό, η Nissan επιδιώκει να ενισχύσει τα κέρδη, με τη συνεργασία με τη Renault και τη Mitsubishi ήδη να βοηθά.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες συνεργασίες και συγχωνεύσεις

«Για συνεργασίες γενικά, είμαστε πολύ ανοιχτοί», δήλωσε ο Espinosa. «Το μέλλον της βιομηχανίας θα είναι πολύ ενδιαφέρον, και είναι σαφές ότι το μέλλον θα καθοριστεί από το πώς να χτίσεις αποδοτικές συνεργασίες που προσθέτουν αξία στην εταιρεία σου». Οι συνεργασίες μπορεί να έχουν πολλές μορφές και να έρθουν από διάφορους τομείς.

Ποιος θα μπορούσε να βοηθήσει τη Nissan; Η Foxconn, ο Ταϊβανέζος κατασκευαστικός γίγαντας και προμηθευτής της Apple, έχει δείξει ενδιαφέρον. Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν οι Ιάπωνες ρυθμιστές θα είναι θετικοί στην ιδέα μιας Ταϊβανέζικης εταιρείας με τόσο σημαντική παρουσία στην Κίνα να αναλάβει τη Nissan. Από την άλλη, η Honda, η οποία είχε αποχωρήσει από τις συνομιλίες συγχώνευσης,φαίνεται ότι είναι και αυτή θετικά προσκείμενη στο ενδεχόμενο, μετά και την αντικατάσταση του πρώην CEO από τον Espinosa.

«Δεν έχω καμία προκατάληψη για τις συνεργασίες» δήλωσε ο Espinosa, εννοώντας ότι είναι ανοιχτός σε κάθε είδους συνεργασία και ότι «όλα είναι στο τραπέζι».

Δείτε επίσης

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;

Τι είναι οι άξονες σε ένα αυτοκίνητο;

Γιατί η Toyota απογοητεύτηκε από τις συζητήσεις συγχώνευσης Honda και Nissan

Γιατί η Toyota απογοητεύτηκε από τις συζητήσεις συγχώνευσης Honda και Nissan

F1: Επέστρεψε στο grid ο Ricciardo;

F1: Επέστρεψε στο grid ο Ricciardo;

10 απίστευτα  κι όμως αληθινά γεγονότα της F1

10 απίστευτα κι όμως αληθινά γεγονότα της F1

Αξίζει να δώσω παραπάνω λεφτά για να πάρω καλά ελαστικά;

Αξίζει να δώσω παραπάνω λεφτά για να πάρω καλά ελαστικά;

Κάνει να αγοράσω μεταχειρισμένη μπαταρία για το αυτοκίνητο μου;

Κάνει να αγοράσω μεταχειρισμένη μπαταρία για το αυτοκίνητο μου;