Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων Nio, φαίνεται να μην είναι τόσο κοντά στον δεδηλωμένο στόχο της, να πουλήσει αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά σίγουρα είναι ιδιαίτερα απασχολημένη στην πατρίδα της.
Το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας, η ναυαρχίδα ET9 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, βρίσκεται στην κορυφή μιας γκάμας, που τώρα αποτελείται από εννέα ηλεκτρικά μοντέλα. Το ET9 είναι γεμάτο τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής των 900 volt και του steer-by-wire, αλλά υπόσχεται επίσης μια ακόμα πιο επιβλητική παρουσία.
Με συνολικό μήκος 5,30 μέτρων, το Nio «κάθεται» σε ένα τεράστιο μεταξόνιο 3,25 μέτρων. Παρά το μέγεθός του, οι αναλογίες του ET9 είναι αυτές ενός εξαιρετικά μεγάλου crossover και όχι ενός SUV. Η Nio το περιγράφει ως σχέδιο “landjet”, με το ύψος των 1,62 μέτρων να το κάνει 12 εκατοστά χαμηλότερο από ένα Bentayga.
Το ET9, έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς, μέσω δύο κινητήρων. Ένας μικρότερος ασύγχρονος κινητήρας 241 ίππων βρίσκεται μπροστά και ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη των 456 ίππων βρίσκεται πίσω, αποδίδοντας συνολικά 697 ίππους.
Η μπαταρία των 120 kWh, λειτουργεί στα 925 volt και υποστηρίζεται ότι διαθέτει γρήγορη φόρτιση DC, έως και 600 kW. Δεν έχουμε ακόμη δηλωμένους αριθμούς απόδοσης ή συνολικής εμβέλειας, αλλά η NIO λέει ότι υπό βέλτιστες συνθήκες, θα είναι δυνατή η επαναφόρτιση με ρυθμό που θα παρέχει έως και 255 χλμ επιπλέον αυτονομίας, σε μόλις πέντε λεπτά.
Η Nio προσφέρει επίσης αυτοματοποιημένους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα, που επιτρέπουν την αντικατάσταση μιας εξαντλημένης μπαταρίας, με μια πλήρως φορτισμένη, σε λιγότερο από πέντε λεπτά.
Το ET9, είναι το πρώτο Nio που χρησιμοποιεί steer-by-wire, μια τεχνολογία που θα γίνει όλο και πιο συνηθισμένη τα επόμενα χρόνια. Η Nio είχε ανακοινώσει πιο πριν, μια τεχνική συνεργασία με τον προμηθευτή ZF Group on steer-by-wire, με αποτέλεσμα ο προμηθευτής να έχει κατασκευάσει το σύστημα της ET9. Το ET9 διαθέτει επίσης σύστημα διεύθυνσης πίσω τροχού και ενεργή ανάρτηση με ελατήρια αέρα ρυθμιζόμενου ύψους.
Όπως και με άλλα αυτοκίνητα υψηλής ποιότητας της κινεζικής αγοράς, το ET9 έχει σαφώς σχεδιαστεί γύρω από τις προτεραιότητες των επιβατών των πίσω καθισμάτων. Το πίσω μέρος εμπνέεται καθαρά από τα ιδιωτικά τζετ, με δύο ανακλινόμενα καθίσματα και ένα τραπέζι σε στυλ αεροσκάφους.
Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν έως και 45 μοίρες ανάκλισης, με 11 μηχανοκίνητες ρυθμίσεις για να σκουρύνουν την καμπίνα με το πάτημα ενός κουμπιού, συν ένα σύστημα ακύρωσης του θορύβου. Οι επιβάτες θα έχουν επίσης πληθώρα ψηφιακών οθονών, με κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών στο ταμπλό και οθόνες των 14,6 ιντσών κρεμασμένες από τα μπροστινά καθίσματα για κάθε πίσω επιβάτη, συν μια μικρότερη οθόνη ελέγχου των 8,0 ιντσών μεταξύ των πίσω καθισμάτων.
Το ET9, υποστηρίζει την ασφαλή οδήγηση με τρεις συστοιχίες LIDAR, η μία θα κοιτάζει προς τα εμπρός και μία για την παρακολούθηση της κάθε πλευράς. Η υπολογιστική ισχύς για τη λειτουργία τέτοιων συστημάτων, προέρχεται από αυτό που υποστηρίζεται ότι είναι το πρώτο τσιπ 5 νανομέτρων στον κόσμο για αυτοκίνητα, το Shenji NX9031, ένα στατιστικό στοιχείο, που οι ιδιοκτήτες ET9 μπορούν αναμφίβολα να χρησιμοποιήσουν για να εντυπωσιάσουν τους φίλους τους.
Το ET9, είναι διαθέσιμο για προπαραγγελία στην Κίνα, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οι τιμές ξεκινούν από περίπου 102.400 ευρώ, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.