Αν ερχόταν ο παραλής θείος από την Αμερική και μου έδινε την ευκαιρία να διαλέξω μια μάρκα αυτοκινήτων για να την αγοράσω, θα έγραφα στο χαρτί τη λέξη «Opel».
Η φημισμένη γερμανική εταιρεία έχει περάσει από σαράντα κύματα, την έχει προδώσει η General Motors, αλλά τώρα τα πάει πρίμα και η Stellantis την αναβαθμίζει συνεχώς.
Ενας από τους σημαντικότερους λόγους για την προτίμησή μου είναι ο ιδιαίτερα μεγάλος στόλος αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Βαθιές ρίζες και στο τελευταίο ελληνικό χωριό.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Opel Corsa Hybrid άφησα στην άκρη αυτές τις σκέψεις που είναι ένα όνειρο και αφοσιώθηκα στην απόδοση της αναβαθμισμένης υβριδικής τεχνολογίας 48 V, που, όπως φαίνεται, θα είναι μαζί μας για πολλά χρόνια καθώς πρόκειται για μια απλή και φθηνή επιλογή που εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης του καυσίμου και των ρύπων.
Οι Γερμανοί μηχανικοί πήραν το έξυπνο υβριδικό σύνολο της Stellantis αλλά, επειδή είναι εγωιστές, το πείραξαν για να το φέρουν στα μέτρα των γερμανικών απαιτήσεων, αξιοποιώντας την απαράμιλλη γερμανική μηχανολογία.
Διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία φορτίζεται αυτόματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης και νέους υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.2 , απόδοσης 100 είτε 136 ίππων, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για την υβριδική έκδοση.
Συνδυάζονται με ένα νέο, ηλεκτροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η βασική έκδοση της υβριδικής γκάμας, με κινητήρα 1.2 100 ίππων και επίπεδο εξοπλισμού Edition Pack.
Στον δρόμο συμπεριφέρεται σαν ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο χάρη στο υψηλής ακαμψίας πλαίσιο, τις γερμανικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης. Είναι από τα πιο ευκολοδήγητα και ευέλικτα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Οι 100 ίπποι ικανοποιούν τις ανάγκες κίνησης και στον αυτοκινητόδρομο. Να τονίσω την πολύ καλή λειτουργία και την απόδοση του αυτόματου κιβωτίου.
Οπως διαπίστωσα, η υβριδική τεχνολογία προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων, ιδίως στο αστικό περιβάλλον. Κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη. Ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και κατά την εκκίνηση από στάση.
Συμβάλλει επίσης στη ροπή, ιδίως στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για έως και ένα χιλιόμετρο ή έως και το 50% του συνολικού χρόνου οδήγησης εντός πόλης, χάρη στη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Κατά την επιβράδυνση, ο βενζινοκινητήρας σταματά και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48 V του υβριδικού συστήματος. Πρόσθετο ατού οι τρεις λειτουργίες (Eco, Normal και Sport), ανάλογα με τις οδηγικές προτιμήσεις.
Σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά περίπου 18%. Εξοικονομεί σχεδόν ένα λίτρο καυσίμου ανά 100 χλμ. και μειώνει τις εκπομπές CO2.
Στη δοκιμή με συνεχή χρήση του κλιματισμού η μέση κατανάλωση ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ., από τα πιο οικονομικά στη κατανάλωση. Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορεί κάθε ημέρα στον Δακτύλιο.
Χάρη στη συμπαγή σχεδίαση του υβριδικού συστήματος, δεν θυσιάζεται πολύτιμος χώρος από το εσωτερικό, ενώ δεν απαιτείται φόρτιση από εξωτερική πηγή, όπως πρίζα ή σταθμό φόρτισης.
Άριστη συνδεσιμότητα, χάρη στο σύστημα infotainment, με την έγχρωμη οθόνη αφής των 10’’. Βασίζεται στις ενσωματωμένες πλατφόρμες Snapdragon Cockpit και Auto Connectivity της Qualcomm Technologies, Inc.2, προηγμένα γραφικά, multimedia Wi-Fi, Bluetooth και 4G. Αυτόματη σύνδεση smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης οδηγού (προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζών, προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας, συστήματα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ανίχνευσης υπνηλίας οδηγού).
Θα ήθελα να προστεθεί στη βασική έκδοση Edition Pack, η πλήρως ψηφιακή οθόνη ενημέρωσης οδηγού (στάνταρ στις εκδόσεις GS και GS Pack) γιατί εμφανίζει και πρόσθετες χρήσιμες πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Από 24.100 ευρώ (Hybrid 1.2 Turbo 100 EDCT6).
Η γκάμα ξεκινά από τα 20.400 ευρώ (1.2 75 ίπποι MT5). Νέο προωθητικό πρόγραμμα Opel deals με ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.
Πηγή: Real.gr