Site icon TheCars.gr

Νέο BYD Seal 2024: Μία ανασκόπηση

BYDTOPART

Δεν είναι μυστικό ότι η κινεζική BYD έχει γρήγορα χτίσει το όνομά της καθώς επεκτείνεται στην Ευρώπη. Πρώτα ήρθε το μικρό hatchback Dolphin και το compact SUV Atto 3, και τα δύο με στόχο να υποτιμήσουν τους ανταγωνιστές με τον τρόπο που οι κορεάτικες μάρκες όπως η Kia και η Hyundai κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία πριν από περίπου μια δεκαετία.

Τώρα όμως – και όπως ακριβώς έκαναν και οι Κορεάτες – η BYD θέλει να ανέβει στην αγορά. Προτίθεται να το κάνει με το Seal, ένα ηλεκτρικό τετράθυρο sedan με τιμή που ξεκινά από περίπου 45.000 € στην Ευρώπη και 45.000 £ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Είναι ένα κομψό αυτοκίνητο – καθόλου άσχημο όπως θα περίμενε κανείς – με αναγνωρίσιμο μπροστινό μέρος και μια γενική αισθητική που δείχνει ότι η BYD είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί τις ευρωπαϊκές μάρκες σε επίπεδο σχεδίασης, ποιότητας και τιμής.

Η γκάμα του Seal ξεκινά με ένα μοντέλο με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, που αποδίδει 312 ίππους. Αυτό συμπληρώνεται από το κορυφαίο Seal Excellence AWD, το οποίο διαθέτει δύο κινητήρες και συνδυαστική ισχύ 530 ίππων.

Είναι πραγματικά γρήγορο και η BYD δεν φοβάται να το καυχηθεί. Ο χρόνος 0-100 χλμ/ώρα του αυτοκινήτου διαφημίζεται με ένα σήμα “3.8” στο πίσω μέρος. Τουλάχιστον δεν γράφει πλέον “Build Your Dreams” με γράμματα από χρώμιο στο πίσω μέρος.

Αναφέραμε ευρωπαίους ανταγωνιστές για το Seal, αλλά στην πραγματικότητα είναι το Tesla Model 3 που αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για αυτό το αυτοκίνητο.

Και μιλώντας για αίσθηση απειλής, η Tesla μόλις μείωσε την τιμή του μικρότερου αυτοκινήτου της, φέρνοντας το Long Range All-Wheel Drive σε μια ωραία, στρογγυλεμένη τιμή €1.000 κάτω από το αντίστοιχο BYD Seal, ενώ προηγουμένως κόστιζε περισσότερο.

https://www.thecars.gr/wp-content/uploads/2024/05/BYD_SEAL_S22009.webp

Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη, η BYD ξεκίνησε ως παραγωγός μπαταριών για ηλεκτρονικά ευρείας κατανάλωσης πριν εισέλθει στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το 2010 κυκλοφόρησαν τα μοντέλα F3DM και e6. Το F3DM ήταν ένα plug-in υβριδικό που έκανε πρωτοσέλιδα ξεπερνώντας στην αγορά το Chevrolet Volt, ενώ το e6 χρησιμοποιήθηκε σε περιορισμένο βαθμό πειραματικά ως ταξί στην πόλη βάσης της BYD, τη Σενζέν.

Και στα δύο αυτοκίνητα η υποκείμενη τεχνολογία λειτουργούσε, ακόμα κι αν όλα τα κομμάτια δεν ήταν στη θέση τους για να δημιουργήσουν ελκυστικά προϊόντα.

Μεταφερόμαστε στο 2022 και την άφιξη της πλατφόρμας eplatform 3.0 της BYD. Αυτή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Dolphin, ένα μικρό hatchback πόλης που είναι πλέον διαθέσιμο διεθνώς (αν και η BYD δεν έχει φτάσει ακόμα στις ΗΠΑ, λόγω δυσβάστακτων δασμών εισαγωγής).

Στη συνέχεια ήρθε το Atto 3, ένα μικρό crossover γνωστό ως Yuan Plus στην εγχώρια αγορά του, το οποίο το WIRED οδήγησε πρόσφατα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Παρόλο που ήταν αξιοπρεπή από μόνα τους, αυτά τα αυτοκίνητα έμοιαζαν σαν η BYD να προετοιμάζεται για το κύριο γεγονός. Πρόκειται να γίνει το αυτοκίνητο-ορόσημο της, το Seal, το οποίο έφτασε στην Κίνα στα τέλη του 2022 και είναι πλέον διαθέσιμο στην Ευρώπη, καθώς και στην Αυστραλία, τη Βραζιλία και σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία.

Ένα compact και οικογενειακό αυτοκίνητο, το BYD Seal, έχει ξεκάθαρα στόχο να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3. Ωστόσο, είναι μεγαλύτερο από το αμερικανικό αυτοκίνητο σε όλες τις διαστάσεις, κυρίως σε μήκος (4.800 χιλιοστά έναντι 4.694 χιλιοστών για το Model 3) και μεταξόνιο (2.920 χιλιοστά έναντι 2.875 χιλιοστών).

Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο με εσωτερικό χώρο παρόμοιο με αυτό ενός οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας.

Κομψό και με συντελεστή οπισθέλκουσας που ξεπερνάει το Model 3, μόλις 0,219 Cd, το Seal είναι η έκδοση παραγωγής του concept Ocean-X του 2021. Αυτό το concept είναι όπου η BYD αποκάλυψε την πλατφόρμα eplatform 3.0 που υποστηρίζει όλα τα τρέχοντα αυτοκίνητά της.

Καλύτερες λεπίδες

Όπως αναφέραμε στην κριτική μας για το BYD Atto 3, η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχεδίαση πακέτου μπαταριών “blade battery” της εταιρείας στοχεύει να την ξεχωρίσει από άλλους κατασκευαστές.

Είναι ένα βασικό στοιχείο της πλατφόρμας του Seal και διατάσσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) σε σχεδίαση σαν λεπίδα.

Η BYD ισχυρίζεται ότι η χρήση της LFP ως υλικού της καθόδου καθιστά την μπαταρία πιο ασφαλή από τις συμβατικές εναλλακτικές μπαταριών ιόντων λιθίου.

Επιπλέον, καυχιέται για βελτιωμένη θερμική σταθερότητα και υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας από τους ανταγωνιστές της. Η σχεδίαση Blade σημαίνει επίσης ότι η διάτρηση της μπαταρίας σε περίπτωση σύγκρουσης είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει θερμική φυγή και πιθανότητα πυρκαγιάς, σύμφωνα με την BYD.

Το Seal διαθέτει επίσης αυτό που η BYD ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο στον κόσμο σύστημα μετάδοσης κίνησης 8 σε 1, με συνολική απόδοση 89%. Αυτό συνδυάζει τον κινητήρα κίνησης, τον inverter, το κιβώτιο ταχυτήτων, τον ενσωματωμένο φορτιστή, το AC/DC, τη μονάδα διανομής ισχύος, τη μονάδα ελέγχου οχήματος και το σύστημα διαχείρισης μπαταριών.

Η πλατφόρμα είναι επίσης ικανή για φόρτιση 800 volt (όπως η Kia και η Hyundai), αλλά ενώ σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα αυτό συχνά σημαίνει τη δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης DC, το Seal περιορίζεται σε μέτρια ισχύ 150 kW.

Επιπλέον, υπάρχει ένα σύστημα άμεσης θέρμανσης και ψύξης για την μπαταρία, το οποίο αυξάνει τη θερμική απόδοση έως και 20%, σύμφωνα με την BYD.

Η BYD αναφέρει επίσης ότι η βελτιωμένη θερμική απόδοση μπορεί να σημαίνει και βελτίωση της αυτονομίας κατά 20% σε κρύο καιρό.

Είναι ενδιαφέρον ότι η μπαταρία blade του Seal αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της αρχιτεκτονικής eplatform 3.0 του Seal και επιτρέπει μια κατασκευή cell-to-body (CTB), όπου η ίδια η μπαταρία ενσωματώνεται στη δομή του οχήματος, βελτιώνοντας την ακαμψία.

Η τεχνολογία CTB σημαίνει ότι οι μπαταρίες δεν είναι πλέον νεκρό βάρος στο αυτοκίνητο, αλλά τώρα αποτελούν μέρος της δομής που φέρει φορτίο, με την κορυφή της μπαταρίας να αποτελεί ουσιαστικά το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει ότι η στρεπτική ακαμψία μπορεί να φτάσει τα 40.500 Nm/μοίρα, που είναι περίπου το επίπεδο ενός πολυτελούς αυτοκινήτου.

Εκλεπτυσμένη Βόλτα

Low-speed ride quality can be a touch lacking, but once up to speed the Seal is fun to drive.

Όλα αυτά μεταφράζονται σε καλό χειρισμό με μια άνετη, κάπως εκλεπτυσμένη οδήγηση με ταχύτητα. Αυτές οι αρκετά συμβατικές αλλά όχι ελκυστικές εμφανίσεις είναι κάπως συναρπαστικές, καθώς υπάρχει κατανομή βάρους 50/50 και ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά για να προσδώσουν μια σπορ ρύθμιση.

Η δοκιμαστική διαδρομή του WIRED έγινε μέσα από στριφογυριστούς, λόφους δρόμους στη Σενζέν. Η ποιότητα κύλισης σε χαμηλές ταχύτητες μπορεί να μην είναι ιδανική, ειδικά σε κακοτράχαλες επιφάνειες δρόμου, αλλά μόλις φτάσει σε ταχύτητα, το Seal τα καταφέρνει περίφημα.

Υπάρχουν δύο ρυθμίσεις για το τιμόνι: Sport και Comfort. Ενώ η λειτουργία Comfort είναι αρκετά τεχνητή, η Sport έχει πολύ καλή αίσθηση και βάρος, δίνοντας στον οδηγό την αυτοπεποίθηση να στρίβει με άνεση το Seal στις στροφές.

Προσθέστε σε αυτό μια οδήγηση που είναι απαλή και άνετη, και το Seal δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις με ευκολία.

Υπάρχουν τρεις λειτουργίες οδήγησης – Eco, Normal και Sport – οι οποίες επιλέγονται μέσω ενός διακόπτη εναλλαγής στην κεντρική κονσόλα.

Στην Eco, το Seal είναι αισθητά πιο συγκρατημένο, ενώ οι άλλες δύο λειτουργίες είναι πολύ πιο κοντά μεταξύ τους και αμφότερες βελτιώνουν αισθητά την οδηγική εμπειρία.

Η ανάκτηση πέδησης διατίθεται σε δύο επιλογές, Standard και Larger, αν και καμία δεν παρέχει ιδιαίτερα μεγάλη δύναμη πέδησης.

Επίσης, το αυτοκίνητο επιταχύνει για λίγο ακόμα και αφού σηκώσετε πλήρως το πόδι από το πεντάλ. Χρειάζεται λίγη βαθμονόμηση του πεντάλ για να διορθωθεί αυτό, αλλά δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τα δεινά του πεντάλ της Tesla αυτή τη στιγμή, φυσικά.

Το σύστημα DiPilot της BYD δεν είναι τόσο προηγμένο όσο τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού άλλων εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Nio και η XPeng, αλλά λειτουργεί αρκετά καλά στους αυτοκινητόδρομους ως έξυπνος αυτόματος πιλότος με διατήρηση λωρίδας.

Η BYD ισχυρίζεται ότι η πλατφόρμα eplatform 3.0 μπορεί να παράγει αυτοκίνητα με αυτονομία που υπερβαίνει τα 1000 χιλιόμετρα, αλλά το Seal στην έκδοση Long Range κάνει 700 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πολύ γενναιόδωρο πρότυπο CLTC της Κίνας (ή πιο ρεαλιστικά 570 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας το ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP.

Αυτό μειώνεται στα 519 χιλιόμετρα για την πιο ισχυρή έκδοση Excellence AWD).

Όπως συμβαίνει συχνά με τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα, το πιο οικονομικό, λιγότερο ισχυρό αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία είναι αυτό που προτιμάται.

 Ποιότητα στο εσωτερικό

BYD_SEAL_S32001

Η ποιότητα του εσωτερικού είναι ίσως η πιο εμφανής βελτίωση που έχει κάνει η BYD τα τελευταία χρόνια.

Το σύστημα infotainment μπορεί αρχικά να φαίνεται περίπλοκο, με μια διεπαφή χρήστη που μοιάζει περισσότερο με tablet Android παρά με αυτοκίνητο σχεδιασμένο να ελέγχεται ενώ κοιτάτε τον δρόμο.

Ορισμένες εικονίδια είναι μικρά, γεγονός που τα κάνει δύσκολα να πατηθούν εν κινήσει. Το μενού ελέγχου κλίματος δεν εμφανίζεται μόνιμα στο κάτω μέρος της οθόνης, όπως πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν φυσικούς διακόπτες, μια ακόμα πιο λογική επιλογή.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μια οθόνη οδήγησης για την ένδειξη ταχύτητας, ισχύος, λειτουργίας οδήγησης και κατάστασης μπαταρίας. Ωστόσο, και πάλι πιστεύουμε ότι το UI χρειάζεται βελτίωση.

Μοιάζει υπερβολικά με μια διεπαφή υπολογιστή, με πολύχρωμη ταπετσαρία, αντί για κάτι πιο απλό και ευανάγνωστο.

Παρόλα αυτά, εκτιμούμε τη χρήση παραδοσιακών μοχλών για φλας και υαλοκαθαριστήρες από τη BYD, σε αντίθεση με τη Tesla, ενώ καλοσωρίζουμε και τους φυσικούς διακόπτες για την ένταση των πολυμέσων και τον αυτόματο πιλότο.

Επιπλέον, το εσωτερικό είναι φωτεινό χάρη όχι μόνο στην τεράστια πανοραμική οροφή του αυτοκινήτου, αλλά και στην κομψή χρωματική παλέτα από απαλά μπλε και λευκά που χρησιμοποιείται στην ταπετσαρία.

Τα σημεία αφής του Seal δίνουν την αίσθηση καλής κατασκευής, ενώ η ραφή των υφασμάτων των καθισμάτων προσθέτει μια πινελιά πολυτέλειας, όπως και το υλικό που μοιάζει με σουέτ στις πόρτες.

Στο πίσω μέρος υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια και μόνο οι πολύ ψηλοί επιβάτες θα παραπονεθούν για τον χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι 320 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός κρυφού διαμερίσματος στο πάτωμα, ενώ υπάρχει και ένα μπροστινό πορτμπαγκάζ 53 λίτρων για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

Η γενική σας άποψη για τις φώκιες μπορεί να εξαρτάται από το αν τις έχετε δει στην ξηρά ή στη θάλασσα. Αν σας βοηθάει καθόλου, δείτε τα πράγματα έτσι: Ο “δολοφονός” της Tesla 3 που σχεδίασε η BYD δεν είναι το αδέξιο θηλαστικό στην παραλία, αλλά ο γρήγορος και ευκίνητος ψαροφάγος.

Όχι μόνο οδηγεί καλά, αλλά είναι και ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο με το οποίο είναι εύκολο να ζει κανείς.

Ανεξάρτητα από το αν ο Έλον Μασκ μειώσει τις τιμές των Tesla για να ανταγωνιστεί, η BYD έρχεται για το στέμμα των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως και ήδη πουλάει περισσότερα από τον Μασκ.

Αυτό το σεντάν είναι εδώ για να σφραγίσει τη συμφωνία.

Exit mobile version