Το MPGe είναι μια απλή, αλλά σημαντική μέτρηση που πρέπει να κατανοήσουν οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Όταν ψωνίζετε για οποιονδήποτε τύπο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, θα παρατηρήσετε μια μικρή αλλαγή στην ετικέτα του παρμπρίζ: Ένα μικρό “e” έχει βρει τη θέση του δίπλα στην παλιά βαθμολογία καυσίμου “MPG”.
Αυτό συμβαίνει επειδή η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) δημιούργησε μια νέα κατηγορία κατανάλωσης καυσίμου για υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2010. Αυτό είναι για μίλια ανά γαλόνι ισοδύναμου βενζίνης, και οι εταιρείες αυτοκινήτων οφείλουν από το ομοσπονδιακό νόμο να την αναγράφουν.
Τι σημαίνει πραγματικά το MPGe;
Όπως και με τα χιλιόμετρα ανά γαλόνι (MPG), όσο υψηλότερο είναι το MPGe τόσο καλύτερο. Εκτιμά την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου, ή πόσο μακριά μπορεί να διανύσει με συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου, είτε πρόκειται για βενζίνη είτε για ηλεκτρικό ρεύμα.
Αυτό επηρεάζει την οδηγική σας εμπειρία από την άποψη του πόσο συχνά χρειάζεται να ανεφοδιάζεστε και πόσα ξοδεύετε.
«Σκεφτείτε το σαν κάτι παρόμοιο με τα MPG, αλλά αντί να παρουσιάζει τα χιλιόμετρα ανά γαλόνι του τύπου καυσίμου του οχήματος, αντιπροσωπεύει τον αριθμό των χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει το όχημα χρησιμοποιώντας μια ποσότητα καυσίμου με την ίδια περιεκτικότητα σε ενέργεια όπως ένα γαλόνι βενζίνης», αναφέρει η ιστοσελίδα της EPA.
Για να υπολογίσει το MPGe, η EPA υπολογίζει ότι ένα γαλόνι βενζίνης παράγει την ίδια ποσότητα ενέργειας με 33,7 κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας.
“Το MPG είναι επίσης μια μέτρηση απόδοσης, αλλά είναι πολύ πιο εύκολο για εμάς να το κατανοήσουμε, αφού είναι μια απλή ιδέα“, λέει ο δημοσιογράφος αυτοκινήτων Tim Stevens. “Για το MPGe, το ερώτημα είναι, ‘Πόσο μακριά μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητό μου με 33,7 kWh ηλεκτρικής ενέργειας;
Αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο να το οπτικοποιήσουμε. Τα 33,7 kWh θεωρείται ότι περιέχουν την ισοδύναμη ενέργεια ενός γαλονιού βενζίνης, έτσι μπορούμε να μετατρέψουμε τη μία μονάδα στην άλλη.”
Το MPGe ισχύει μόνο για plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Τα κανονικά υβριδικά εξακολουθούν να κινούνται κυρίως με βενζίνη, με μόνο έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα για περιφερειακές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός.
Για παράδειγμα, ας δούμε το Kia Niro, το οποίο διατίθεται σε υβριδική, plug-in υβριδική και πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Το υβριδικό Niro έχει βαθμολογία 54MPG – Προσέξτε ότι δεν αναγράφει MPGe. Ωστόσο, η παρουσία οποιουδήποτε ηλεκτρισμού εξακολουθεί να αυξάνει την τιμή MPG σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί μόνο με βενζίνη.
Το plug-in υβριδικό Niro έχει συνδυασμένη βαθμολογία 108MPGe – Τα plug-in υβριδικά, ή PHEV, κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια για συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων (33 στην περίπτωση του Niro) πριν αλλάξουν σε βενζίνη.
Σε μεγαλύτερες διαδρομές, μετά την εξάντληση της ηλεκτρικής χωρητικότητας, η συνδυασμένη τιμή MPGe συνδυάζει την οικονομία καυσίμου του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα βενζίνης.
Το πλήρως ηλεκτρικό όχημα Niro έχει βαθμολογία 113MPGe – Τα πλήρη EV κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια χωρίς κινητήρα βενζίνης ως εφεδρικό, επομένως η Kia απέκλεισε τη λέξη “συνδυασμένη” από το plug-in υβριδικό και το EV αναφέρει απλά “MPGe”.
Ένα υψηλό MPGe από μόνο του δεν σημαίνει απαραίτητα υψηλότερη αυτονομία. Αυτό μπορεί να είναι αντιφατικό, καθώς όταν βλέπουμε ένα υψηλό MPG σε ένα αυτοκίνητο βενζίνης, γενικά πιστεύουμε ότι θα χρειάζεται λιγότερα συχνά ανεφοδιασμούς (αλλά και το μέγεθος του ρεζερβουάρ παίζει επίσης ρόλο).
“Το MPGe είναι λίγο περίπλοκο να το σκεφτείς γιατί είναι μια μέτρηση της απόδοσης ενός αυτοκινήτου, όχι της απόστασης που μπορεί να διανύσει“, λέει ο Stevens.
Για τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα, η μπαταρία (όπως και το μέγεθος του ρεζερβουάρ καυσίμου) αποτελεί πολύ πιο περιοριστικό παράγοντα από την ενεργειακή απόδοση. Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ακόμη τόσο πυκνές σε ενέργεια όσο θα ήθελαν οι καταναλωτές, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα έχουν χαμηλότερη αυτονομία.
Έτσι, ακόμα κι αν το όχημα είναι πιο αποδοτικό στη χρήση ενέργειας, δεν μπορεί απαραίτητα να αποθηκεύσει τόση ενέργεια ταυτόχρονα.
Χρησιμοποιώντας το παραπάνω παράδειγμα της Kia Niro, το EV έχει το υψηλότερο MPGe (Niro EV) αλλά και τη χαμηλότερη συνολική αυτονομία (253 μίλια) από τα τρία.
Ποιο είναι προτιμότερο, η αυτονομία ή το MPGe;
Αυτό εξαρτάται από τις συνήθειες οδήγησής σας:
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν χρειάζονται καθημερινά την αυτονομία των 200-400 μιλίων που διαθέτουν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα. Επομένως, εάν η μεγαλύτερη προτεραιότητά σας είναι η εξοικονόμηση χρημάτων κατά τις μετακινήσεις εντός πόλης – ίσως χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο βενζίνης ή υβριδικό για μεγαλύτερες διαδρομές – επιλέξτε το όχημα με το υψηλότερο MPGe που μπορείτε να βρείτε.
Η ετικέτα της EPA περιλαμβάνει εκτιμώμενες εξοικονόμησεις καυσίμου για κάθε όχημα.
Για μεγαλύτερες διαδρομές, η μεγαλύτερη αυτονομία είναι απαραίτητη για τη μείωση των στάσεων ανεφοδιασμού. Ο συνδυασμός της μεγαλύτερης δυνατής αυτονομίας σε μίλια, μαζί με το υψηλότερο MPGe, είναι ο νικητής. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει περισσότερη ενέργεια ταυτόχρονα και να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με αυτήν την ενέργεια.