Μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα

Μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όχι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων θα είναι νομικά υπεύθυνοι για τυχόν ατυχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με το νέο πλαίσιο της νομοθεσίας της βρετανικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.

Ο βασιλιάς Κάρολος ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα εισαγάγει ένα νομοσχέδιο για τα αυτοματοποιημένα οχήματα καθώς καθόριζε τη νομοθετική ατζέντα της κυβέρνησης για την προσεχή κοινοβουλευτική συνεδρίαση.

Αθώος ο οδηγός

Η νομοθεσία θα καθορίσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για πρόστιμα στις εταιρείες που κατασκευάζουν και εμπορεύονται τα οχήματα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης και θα δώσει στους οδηγούς και χρήστες ασυλία από δίωξη εάν βρίσκονται σε αυτοοδηγούμενο όχημα. Οι εταιρείες αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινικές διώξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο εάν τα οχήματά τους δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.

Μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα

Το νομοσχέδιο θα απαγορεύει επίσης το παραπλανητικό μάρκετινγκ, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο τα οχήματα που πληρούν το όριο ασφαλείας μπορούν να διατίθενται στην αγορά ως αυτόνομα.

Δημόσια αποδοχή

Εμπειρογνώμονες του κλάδου της αυτόνομης οδήγησης λένε ότι η θέσπιση νομικής ευθύνης είναι ζωτικής σημασίας για την απόκτηση της δημόσιας αποδοχής των αυτόνομων οχημάτων, αναφέρει το Reuters

Ο Tara Foley, επικεφαλής των λειτουργιών του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας για την παγκόσμια ασφαλιστική εταιρεία AXA, είπε ότι αυτό θα προσθέσει «πολλαπλά οφέλη για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, την οδική ασφάλεια και τις πράσινες θέσεις εργασίας».

«Για τους ασφαλιστές, παρέχει επίσης κρίσιμη σαφήνεια για τον καθορισμό της ευθύνης για αυτοοδήγηση», πρόσθεσε.

Προβληματισμός

Εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι η Βρετανία θα μπορούσε να χάσει τις επενδύσεις και οι νεοφυείς επιχειρήσεις θα πραγματοποιούσαν δοκιμές αλλού, εκτός και αν εγκριθούν νόμοι που ρυθμίζουν την τεχνολογία AV πριν από τις επόμενες γενικές εκλογές, που αναμένονται το επόμενο έτος.

Μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα

«Η νέα νομοθεσία για τα αυτόνομα οχήματα μας δίνει την εμπιστοσύνη να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ε&Α και να διευρύνουμε τη βάση ταλέντων μας εδώ στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Alex Kendall, Διευθύνων Σύμβουλος της startup AV Wayve, η οποία έχει συγκεντρώσει περίπου 260 εκατ. δολάρια από επενδυτές, μεταξύ των οποίων Microsoft.

Η ευθύνη μόνο στην εταιρεία

Η κυβέρνηση είπε ότι το νομοσχέδιο θα προστατεύει τους χρήστες και θα προάγει την ασφάλεια στη βιομηχανία AV. «Ενώ το όχημα οδηγεί το ίδιο, μια εταιρεία και όχι ένα άτομο θα είναι υπεύθυνη για τον τρόπο που οδηγεί», δήλωσε η κυβέρνηση.

Εμπειρογνώμονες του κλάδου της αυτόνομης οδήγησης είπαν ότι τα εθνικά ρυθμιστικά πλαίσια και η θέσπιση νομικής ευθύνης είναι ζωτικής σημασίας για την απόκτηση της δημόσιας αποδοχής των αυτόνομων οχημάτων και για την παροχή κάλυψης από τους ασφαλιστές.

Σφικτός κλοιός

Το νομοσχέδιο θα θεσπίσει διαδικασίες για τη διερεύνηση περιστατικών και τη βελτίωση του πλαισίου ασφαλείας, και θα θέσει επίσης το όριο για αυτό που ταξινομείται ως αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο.

Έχασαν οι ΗΠΑ

Στις ΗΠΑ, όπου μερικές πολιτείες πρωτοστάτησαν στις δοκιμές αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων, οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια τον περασμένο μήνα διέταξαν τη General Motors, να αφαιρέσει τα αυτόνομα οχήματά της Cruise από τους κρατικούς δρόμους, λέγοντας ότι είχε «παραποιήσει» την ασφάλεια της τεχνολογίας.

Οριοθέτηση ευθυνών

Ο Paul Newman, ιδρυτής της εταιρείας λογισμικού AV Oxa με έδρα την Οξφόρδη, η οποία έχει συγκεντρώσει περίπου 225 εκατ. δολάρια από επενδυτές, είπε ότι το προτεινόμενο πλαίσιο του Ηνωμένου Βασιλείου θα αποφύγει την επανάληψη ανάλογου προβλήματος με το Cruise στη Βρετανία, επειδή οριοθετεί σαφώς τις ευθύνες.

«Υπάρχει ένα αναπόφευκτο σε αυτή την τεχνολογία», είπε. «Αυτή είναι μια φανταστική ευκαιρία να βγούμε μπροστά και να δημιουργήσουμε πλαίσιο για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης του κοινού».


About the author


Δείτε επίσης

Κουίζ: Έχεις πάθος με τους 4 τροχούς; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Έχεις πάθος με τους 4 τροχούς; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

F1: Ο Χόρνερ προσφέρει νέο ρόλο στον Ρικιάρντο εντός της Red Bull

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

3 λόγοι για να μην αφήσετε πότε άδειο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου

OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

OceanGate Titan: Πώς ήταν τα τελευταία λεπτά για τα θύματα σύμφωνα με αγωγή

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Πώς να φρενάρετε αν δεν πιάνουν τα φρένα

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Είσαι ειδικός στα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;