Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν έως και το ήμισυ της αξίας τους μετά από μόλις τρία χρόνια κυκλοφορίας, σύμφωνα με νέα στοιχεία, καθώς ο ρυθμός απαξίωσης ξεπερνά κατά πολύ εκείνο των αντίστοιχων βενζινοκίνητων.
Έρευνα του Auto Trader ανέφερε ότι υπάρχουν «μη βιώσιμα επίπεδα απαξίωσης» στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων με μπαταρία να έχουν μειωθεί κατά 23% μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Μετά την υποχώρηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την πανδημία και τις ελλείψεις πρώτων υλών, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που έπληξε τη ζήτηση, η αξία των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει μειωθεί δραματικά τους τελευταίους 12 μήνες.
Σύμφωνα με το Auto Trader οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να υποστούν περαιτέρω πιέσεις φέτος, καθώς χιλιάδες οδηγοί επιστρέφουν τα οχήματα που απέκτησαν με τριετή μίσθωση.
To Auto Trader προέβλεψε ότι το κύμα των κινεζικών EV που πρόκειται να μπει στην αγορά θα πιέσει περαιτέρω το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι περισσότερο από 30% ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα.
Ωστόσο, από αυτόν τον μήνα, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων κάθε κατασκευαστή, γεγονός που οι αναλυτές αναμένουν ότι θα οδηγήσει σε μεγάλες μειώσεις τιμών για την ενθάρρυνση των καταναλωτών.
Μολαταύτα, οι αυτοκινητιστές θα συνεχίσουν να βρίσκουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ ακριβά χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις ή εκπτώσεις στον ΦΠΑ.
Το Auto Trader δήλωσε ότι η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχε αυξηθεί καθώς οι τιμές έπεφταν, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα EV θα καταστούν δημοφιλή μόλις πάψουν να είναι ακριβότερα από τα βενζινοκίνητα αντίστοιχα μοντέλα.
Αυτόν τον μήνα, η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla ως ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας πωλείται προς 25.000 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου διπλάσιο από ό,τι κοστίζει στην Κίνα, γεγονός που σύμφωνα με το Auto Trader δίνει στην BYD περιθώριο για περαιτέρω μείωση των τιμών στη Μ. Βρετανία.
Προέβλεψε μάλιστα ότι ένα στα έξι ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στη Μ. Βρετανία θα κατασκευάζονται από κινεζικές εταιρείες έως το 2030.