Mercedes: Χωρίς... φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς... φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Τι ακριβώς τεστάρει η γερμανική μάρκα στα ηλεκτρικά της μοντέλα και πως θα δουλευούν τα αυτοκίνητα που δεν θα έχουν τα παραδοσιακά φρένα που έχουμε συνηθίσει στα αυτοκίνητα έως σήμερα.

Mercedes σημαίνει καινοτομία,πρωτοπορεία, εξέλιξη. Η γερμανική μάρκα μας έχει… συνηθίσει στο να αλλάζει τα δεδόμενα στην αυτοκίνηση και να φέρνει φρέσκες ιδεές μηχανικής(και όχι μόνο) εφευρετικότητας.

Το νέο της όραμα για την ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως ήρθε για να ξανα ορίσει τα όσα ξέραμε για τα φρένα του αυτοκίνητου. Και αυτό γιατί η γερμανική μάρκα φαίνεται να θέλει να καταργήσει τα φρένα, τουλάχιστον, όπως τα ξέραμε.

Το νέο σύστημα πέδησης που φέρνει η γερμανική μάρκα δεν θα έχει τα φρένα στους τρόχους, άλλα εντός του κινητήρα των νέων της EV. Θα είναι δηλαδή κάτι τελειώς επαναστικό για τα αυτοκίνητα όπως τα ξέραμε μέχρι τώρα. Για να δούμε τι ακριβώς αλλαγές φέρνει η γερμανική μάρκα στα φρένα των ηλεκτρικών της, αλλά και πως ακριβώς δουλεύει αυτό το νέο σύστημα φρένων.

Mercedes: Χωρίς φρένα στους τροχούς, άλλα με φρένα στον κινητήρα

Τα φρένα, όπως τα γνωρίζουμε, δουλεύουν με συγκεκριμένο τρόπο. Στον τροχό του κάθε αυτοκινήτου θα βρούμε από ένα δισκόφρενο.  Το σύστημα αποτελείται από έναν δίσκο, ο οποίος είναι στερεωμένος στον άξονα του τροχού, και μια δαγκάνα με τακάκια φρένων, που είναι προσαρτημένα στον βραχίονα ελέγχου.

Mercedes
Mercedes Benz

Όταν πατάς το πεντάλ του φρένου, το υδραυλικό υγρό ενεργοποιείται και διασχίζει τις γραμμές φρένων, φτάνοντας στη δαγκάνα. Εκεί, τα έμβολα επεκτείνονται και πιέζουν τα τακάκια πάνω στον δίσκο. Αυτή η πίεση επιβραδύνει την περιστροφή του δίσκου, ο οποίος είναι συνδεδεμένος στον άξονα, μειώνοντας έτσι την ταχύτητα του τροχού και, τελικά, του αυτοκινήτου.

Προφάνως, έχουμε δει και άλλα συστήματα πέδησης, όπως για παράδειγμα τα τάμπουρα, ωστόσο η φιλοσοφία γενικά παραμένει ίδια: Τα φρένα τοποθετούνται στους τροχούς.

Η Mercedes, όμως, φαίνεται πως θέλει να άλλαξει αυτά που ξέραμε.Το σύστημα που αναπτύσσεται στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας στη Sindelfingen της Γερμανίας δουλεύει με τελειώς διαφορετικό τρόπο, αφού τα φρένα δεν θα βρίσκονται στους τροχούς.

Αντιθετώς, τα φρένα τοποθετούνται απευθείας στον κινήτηρα, ενώ θα λέγαμε πως λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με τα φρένα μετάδοσης.

Δεν υπάρχουν κλασικές δαγκάνες  Αντί γι’ αυτό, ένα κυκλικό τακάκι, συνδεδεμένο απευθείας στον άξονα εξόδου του ηλεκτροκινητήρα, πιέζεται πάνω σε έναν ακίνητο, υδρόψυκτο δακτύλιο, ενώ όλο το σύστημα είναι πλήρως κλειστό.

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτό το σύστημα φρένων δεν θα χρειάζεται συντήρηση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, επόμενως όσοι αγοράσουν τις νέες EV της γερμανικής μάρκας θα γλυτώσουν εντελώς τα σέρβις και τις αντικαταστάσεις φρένων, σωζόντας μεγάλα έξοδα στην τσέπη.

Το συγκεκριμένο σύστημα πέδησης θα μπορεί να τοποθετείται μόνο στα ηλεκτρικά που έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, από έναν στον κάθε άξονα.

Μάλιστα, η γερμανική μάρκα λέει πως το συγκεκριμένο σύστημα είναι ήδη πλήρως λειτουργικό και αφού το κάνουν και συμβατό με τα σύστηματα ABS και ESP, θα είναι έτοιμο να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο.

 

 

 

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα

Supercars: 5 γρήγορα ιταλικά αυτοκίνητα με 350+ χλμ./ώρα