Η Mercedes-Benz προειδοποίησε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία θα παραμείνουν ακριβότερα από τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα χρόνια, καθώς ο Γερμανός κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων προετοιμάζεται με δεδομένη τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η εξίσωση τιμών ανάμεσα στα ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα «απέχει πολλά χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Όλα Καλένιους. «Αυτό φαίνεται στην τιμολόγηση.»
Η Mercedes υπαναχώρησε στις προσδοκίες για τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων και δήλωσε ότι θα αναβαθμίσει τη γκάμα των οχημάτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι και την επόμενη δεκαετία. Πρόκειται για την τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που επισημαίνει την πιο αργή από την αναμενόμενη απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Mercedes ήθελε οι πελάτες και οι επενδυτές να γνωρίζουν ότι είναι σε θέση να συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και ότι είναι έτοιμη να αναβαθμίσει την συγκεκριμένη τεχνολογία μέχρι και την επόμενη δεκαετία.
Σύμφωνα με τον Όλα Καλένιους, όλα δείχνουν ότι τα τρέχοντα σχέδιά της για αναβαθμίσεις οδηγούν «σε μια νέα σύνθεση της γκάμας το 2027 που θα μας πάει μέχρι και τη δεκαετία του 2030.»
Φρένο στην ανάπτυξη των EV
Ο Όλα Καλένιους προειδοποίησε στα τέλη του περασμένου έτους ότι ακόμη και η Ευρώπη πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμη μέχρι το 2030 για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μίγμα μοντέλων. Πολλές έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι πελάτες φαίνονται διστακτικοί απέναντι στα EV για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων η έλλειψη υποδομών φόρτισης και ελκυστικών ηλεκτρικών μοντέλων.
Την περασμένη εβδομάδα, η Mercedes μείωσε τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της για την τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και τώρα αναμένει ότι τα EV θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας και όχι το 2025.
Η εταιρεία προβλέπει ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων θα παραμείνει πάνω-κάτω αμετάβλητο στο 19% έως 21% των πωλήσεων φέτος.
Η Mercedes ποντάρει στην επόμενη γενιά των ηλεκτρικών οχημάτων της που πρόκειται να κυκλοφορήσει περίπου στα μέσα της δεκαετίας για να κάνει την πραγματική διαφορά, με το κόστος της πλατφόρμας στην οποία θα βασίζεται να υπολογίζεται ότι θα είναι κατά 30% χαμηλότερο.
Τα μοντέλα περιλαμβάνουν μια ηλεκτρική έκδοση της CLA και ένα μεσαίου μεγέθους sedan που εκτιμάται ότι μπορεί να διανύσει περισσότερα από 750 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, ξεπερνώντας το ανανεωμένο Model 3 της Tesla.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατεβάσει τον πήχη των προσδοκιών όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις τους φέτος αναμένεται να αυξηθούν με πιο αργό ρυθμό από το 2019, με την απροσδόκητη ανακοπή της δυναμικής να εντείνει τον ανταγωνισμό. Στα τέλη του περασμένου έτους, η ανταγωνίστρια της Mercedes, Audi, δήλωσε ότι μειώνει τον ρυθμό με τον οποίο θα παρουσιάσει τα μελλοντικά της EV.
Πρόβλεψη περιθωρίου κέρδους
Η Mercedes προβλέπει ότι το περιθώριο κέρδους της φέτος θα κυμανθεί στο 10% με δεδομένο ότι οι πωλήσεις της θα παραμείνουν σταθερές. Η κερδοφορία ανήλθε στο 12,6% πέρυσι, το οποίο ήταν προς το κατώτερο άκρο των προβλέψεων.
Η Mercedes πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τόσο τον έντονο ανταγωνισμό στη βασική της αγορά, την Κίνα, όπου σχεδιάζει να παρουσιάσει 15 νέα μοντέλα φέτος, όσο και την πίεση από τις συχνές μειώσεις τιμών της Tesla.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης, τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες και οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβάρυναν επίσης τις προοπτικές για το 2024, δήλωσε η Mercedes, συμπληρώνοντας ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου πιθανόν να είναι χαμηλότερες από εκείνες της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS