Η Mercedes-AMG GT, είναι ένα εμβληματικό μοντέλο για τη μάρκα AMG και πιστεύουμε ότι μέχρι τώρα, διατηρούσε την ισχύ του V8 ως επίδειξη δύναμης, έναντι του κύριου αντιπάλου της, της Porsche 911. Αλλά η Mercedes αποκάλυψε την τελευταία έκδοση της AMG GT και μαζί της, έσπασε τις καρδιές των φαν της σε όλο τον κόσμο.
Με την ονομασία AMG GT 43, το νέο αρχικό μοντέλο, παραλείπει τον twin-turbo V8 στα GT 55 και GT 63, για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με e-turbo και ήπια υβριδική υποβοήθηση. Αυτό είναι το ίδιο σύστημα μετάδοσης με το AMG SL-43, με την ισχύ του να φτάνει τους 416 ίππους και τα 369 lb-ft ροπής. Η διαφορά εδώ είναι, ότι το AMG GT 43 είναι πισωκίνητο με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το AMG GT 43 είναι γρήγορο, με τα 0-100 χλμ/ώρα, να έρχονται σε 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 280 χλμ/ώρα.
Προηγμένο σασί
Ο κινητήρας του μπορεί να φαίνεται λίγος, αλλά ευτυχώς, η τεχνολογία του πλαισίου είναι ακόμα κοντά σε αυτή των V8, με ανάρτηση πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, αμορτισέρ από αλουμίνιο και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια. Μεγάλο μέρος των εξαρτημάτων της ανάρτησης, είναι κατασκευασμένο από ελαφρύ σφυρήλατο αλουμίνιο, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το μη αναρτημένο βάρος, βοηθώντας το χειρισμό και την άνεση στην οδήγηση.
Η εξοικονόμηση βάρους είναι κρίσιμη για την ομάδα από το Affalterbach, καθώς η AMG GT έχει στο παρελθόν επικριθεί ότι είναι αρκετά βαριά. Ενώ οι εκδόσεις V8 (με AWD) έχουν απόλυτο βάρος 1.888 κιλά, η AMG κατάφερε να μειώσει το βάρος της AMG GT 43 κατά 114 κιλά, ζυγίζοντας 1.775 κιλά.
Αυτό βοηθάει στη βελτίωση του χειρισμού, παρά την πτώση της ισχύος. Η ισχύς ακινητοποίησης, θα πρέπει να είναι περισσότερο από άφθονη στην AMG GT 43, με μπροστινές δαγκάνες έξι εμβόλων και αιωρούμενες πίσω μονοπίστονες. Τα μπροστινά φρένα, που ούτως ή άλλως κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, είναι 390 χλστ.
Το Active Chassis and Aero Technology
Άλλες βελτιώσεις του πλαισίου που διατίθενται στους αγοραστές του αρχικού επιπέδου GT, περιλαμβάνουν την προαιρετική προσαρμοζόμενη απόσβεση AMG Ride Control. Προσβάσιμο μέσω των χειριστηρίων λειτουργίας οδήγησης AMG Dynamic Select, μπορεί να χαλαρώσει τη διαδρομή στη λειτουργία Comfort ή να την οξύνει μέσω Sport και Sport+.
Οι πρόσθετες λειτουργίες οδήγησης, περιλαμβάνουν την ομαλή, την ατομική και την αγωνιστική, με την τελευταία να ενεργοποιεί τον έλεγχο «εκτόξευσης» και να αποδεσμεύει τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας για λίγη περισσότερη διασκέδαση πίσω από το τιμόνι. Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό το πακέτο AMG Dynamic Plus, εξοπλίζει με δυναμικές βάσεις κινητήρα, που βοηθούν στον έλεγχο της κίνησης και της μεταφοράς βάρους του κινητήρα και προσθέτει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό κλειδώματος στον πίσω άξονα.
Ένα άλλο αναπόσπαστο μέρος αυτού του πακέτου, είναι η ενεργή αεροδυναμική που διαθέτει. Με βάση τους τρόπους οδήγησης και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το AMG GT 43 θα αναπτύξει ένα «χείλος» από ανθρακονήματα κάτω από τη μύτη έως και 7,9 εκατοστά στα 80 χλμ/ώρα, δημιουργώντας ένα εφέ βεντούρι κάτω από το αυτοκίνητο, για να βοηθήσει την πρόσφυση και το δυναμικό χειρισμό.
Αν σας αρέσει το aero σταθερό αντί για ενεργό, μπορείτε επίσης να επιλέξετε ένα σταθερό πίσω φτερό, το οποίο αντικαθιστά την αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή, που διαθέτει το αυτοκίνητο στάνταρ. Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, για να κάνουν το αυτοκίνητο πιο ευκίνητο στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερό στις υψηλές.
Σέξι σπορ σχεδίαση
Ενώ με την πρώτη ματιά, η AMG GT 43 μπορεί να φαίνεται ίδια με τα αδέρφια της V8, αυτό δεν ισχύει. Διαθέτει μικρότερη μάσκα AMG και δεν διαθέτει τις εμφανείς κουρτίνες αέρα στα εξωτερικά άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα. Αντίθετα, έχει χαμηλότερη εισαγωγή αέρα, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μύτης, με ευρείες πλευρικές εισαγωγές αέρα, που διαθέτουν ενεργά πτερύγια που ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις απαιτήσεις ψύξης και αεροδυναμικής.
Οι αεραγωγοί των φτερών πίσω από τον μπροστινό τροχό, είναι επίσης οριζόντιοι. Στο πίσω μέρος του AMG GT 43, δεν θα βρείτε τους κάθετους αεραγωγούς στην εξωτερική άκρη του πίσω προφυλακτήρα. Διαφορετικές είναι οι άκρες της εξάτμισης, οι οποίες είναι ένα κουαρτέτο στρογγυλών σωλήνων, αντί για τα παραδοσιακά τραπεζοειδή είδη της AMG που έχουμε συνηθίσει.
Οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών είναι στάνταρ, με μια ποικιλία από ζάντες 19, 20 και 21 ιντσών προαιρετικά.
Πρακτικό εσωτερικό 2+2
Ένα άλλο στοιχείο που παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο από τις εκδόσεις V8, είναι το εσωτερικό της AMG GT 43 Coupe. Εξακολουθείτε να έχετε διάταξη 2+2 καθισμάτων και ανοιχτή πόρτα στο πίσω μέρος, παρέχοντας πρόσβαση σε έναν σχετικά «σπηλαιώδη κορμό». Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν για να μεγιστοποιήσουν τον αποθηκευτικό χώρο.
Η ψηφιοποίηση είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό, με ψηφιακό ταμπλό οργάνων και οθόνη αφής 11,9 ιντσών, με προσανατολισμό κατακόρυφου προσανατολισμού, που τρέχει το πιο πρόσφατο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX. Μέσω αυτού, οι οδηγοί έχουν επίσης πρόσβαση στα εργαλεία AMG Performance και AMG Track Pace για παρακολούθηση χρόνων γύρων και άλλες μετρήσεις οδήγησης.
Τα στάνταρ καθίσματα είναι χειροκίνητα, ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα AMG, επενδυμένα με δέρμα Nappa, αλλά τα προαιρετικά καθίσματα απόδοσης της AMG, είναι αυτά που πρέπει να χρησιμοποιήσετε εάν χρειάζεστε την επιπλέον πλευρική υποστήριξη και σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το AMG GT 43 σε ρυθμούς πίστας.