Μεγάλος Αδελφός: Νέο σύστημα θα κρυφακούει τι λες στο αυτοκίνητο

Μεγάλος Αδελφός: Νέο σύστημα θα κρυφακούει τι λες στο αυτοκίνητο

Αυτοκίνητο και διαφημίσεις: Μια νέα τεχνολογική πατέντα που δοκιμάζεται θα ακούει τις… συζητήσεις στο αυτοκίνητο σου και θα σου προσφέρει εξατομικευμένες διαφήμισεις. Που θα παίζουν αυτές, ρωτάτε; Στην οθόνη αφής και στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου σου, φυσικά!

Καινοτόμια και εξέλιξη ή οργουελική πραγματικότητα και μεγάλος αδελφός; 

Οκ, η αλήθεια είναι οτι ζούμε σε μια πραγματικότητα που βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις. Περπατώντας στον δρόμο βλέπεις γύρω σου διαφημίσεις, πριν δεις κάποιο βίντεο στο Youtube θα δεις διαφημίσεις, όταν ανοίγεις την τηλεόραση θα δεις διαφημίσεις, την στιγμή αυτή που διαβάζεις αυτό το κείμενο, θα παίζει κάποια διαφήμιση στην οθόνη σου.

Οι ερεύνες έχουν δείξει πως μόνο στο διαδύκτιο, ο μέσος ενήλικας βλέπει περίπου 2 εκατομμύρια διαφημίσεις σε έναν χρόνο. Το 1980, οι άνθρωποι έβλεπαν περίπου 500. 

Πέρα από τον αριθμό τους που αυξάνεται συνεχώς, εξελίσσεται και η «νοημοσύνη» των διαφημίσεων, αφού πλέον ερμηνεύουν τα data από τις αναζητήσεις σου στο διαδύκτιο και σου προτείνουν διαφημίσεις που ταιριάζουν σε εσένα, κυριώς γιατι ενδιαφέρονται για το καλό σου ή απλώς γιατί είναι πιο πιθανόν να αγοράσεις κάτι που ήδη θέλεις.

Οπότε, λογικό είναι να σκεφτεί κανείς: Αφού παντού βλέπεις και ακούς διαφημίσεις, γιατί όχι και στο αυτοκίνητο

Και κάτι τέτοιο φαίνεται πως μπορεί να συμβαίνει.

Διαφημίσεις και στα αυτοκίνητα: Θα καταγράφει πληροφορίες από τις φωνητικές εντολές και τις συζητήσεις

Μια νεα τεχνολογική πατέντα που κατατέθηκε το 2023 από τη Ford, φαίνεται πως δίνει στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου σου την δυνατότητα να… κρυφάκουει τις συζητήσεις που θα έχεις στο αυτοκίνητο σου και με βάση αυτές , να σου προτείνει εξατομικευμένες διαφημίσεις. 

Πρόσφατα, δημοσιεύθηκε η συγκεκριμένη πατέντα, η οποία δείχνει τη δυνατότητα προβολής διαφημίσεων στην οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας του οχήματος.

Αλλά δεν σταματά εκεί. Το σύστημα μπορεί να παίζει διαφημίσεις μέσω των ηχείων του αυτοκινήτου, καθώς και να προσαρμόζει τις διαφημίσεις με βάση τη διαδρομή του ταξιδιού, ιστορικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί για τον οδηγό, και ακόμη και τις συνομιλίες των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο.

Με λίγα λόγια: Το σύστημα θα μπορεί να χρησιμοποιεί διάφορες πηγές πληροφοριών για να προσαρμόζει το περιεχόμενο των διαφημίσεων που θα προβάλλονται στο αυτοκίνητό σου. Μία από αυτές τις πηγές πληροφοριών είναι οι φωνητικές εντολές που δίνεις στο αυτοκίνητο.

Το σύστημα μπορεί επίσης να αναγνωρίζει τη φωνή σου, να σε ταυτοποιεί και να προσαρμόζει τις διαφημίσεις στις προτιμήσεις σου, αλλά και σε αυτές των συνεπιβατών σου. Επιπλέον, μπορεί να ακούει τις συνομιλίες σας και να αποφασίζει αν είναι καλύτερο να προβάλει μια οπτική διαφήμιση ενώ μιλάτε ή μια ηχητική διαφήμιση όταν υπάρχει παύση στη συζήτηση.

Οι λεπτομέρειες του συστήματος

Το σύστημα, σύμφωνα με την πατέντα, αναγνωρίζει ότι οι επιβάτες πιθανόν να αντιδρούν αρνητικά στη διαφήμιση μέσα στο αυτοκίνητο. Η πατέντα ισχυρίζεται ότι μέσω αλγορίθμων θα προσπαθεί να παρακάμψει την προτίμηση των επιβατών για μηδενικές διαφημίσεις, παίζοντας τις διαφημίσεις σε κατάλληλες στιγμές για να ελαχιστοποιήσει την ενόχληση.

Για παράδειγμα: Αν το σύστημα γνωρίζει από το GPS ότι κατευθύνεσαι σε ένα εμπορικό κέντρο και υπολογίζει τον χρόνο παραμονής σου στο αυτοκίνητο, μπορεί να αποφασίσει πόσες διαφημίσεις θα προβάλλει, αν θα είναι οπτικές ή ηχητικές, και πότε θα το κάνει. Αν προτιμάς τις ηχητικές διαφημίσεις, το σύστημα μπορεί να σου παίζει μία κάθε πέντε λεπτά.

Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών, κυκλοφοριακής συμφόρησης ή όταν αναγνωρίζει ενεργές συνομιλίες των επιβαίνοντων στο όχημα, το σύστημα θα χρησιμοποιεί αισθητήρες και μικρόφωνα για να προσαρμόζει τον αριθμό και τη συνάφεια των διαφημίσεων, ενώ θα παρακολουθεί και την αντίδρασή σου.

Για παράδειγμα, αν κάνεις κλικ για να πάρεις έναν κωδικό προσφοράς, αυτό θεωρείται θετική αλληλεπίδραση. Αν εκφράσεις δυνατά τη δυσαρέσκειά σου, το σύστημα θα το καταγράψει.

Δυστοπική πραγματικότητα που συμβαίνει μπροστά μας ή απλώς κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων της ιδέας;

Κάθε φορά που μιλάμε για ασυνήθιστες ευρεσιτεχνίες/πατέντες, πρέπει να θυμόμαστε κάτι πολύ σημαντικό: Η κατάθεση μιας πατέντας δεν σημαίνει ότι ο κατασκευαστής σκοπεύει να υλοποιήσει, απαραίτητα, αυτό το σύστημα. Απλώς προστατεύει την πνευματική του ιδιοκτησία από ανταγωνιστές.

Η Ford θα μπορούσε, φυσικά, να εφαρμόσει αυτό το σύστημα σε κάποια μορφή, αλλά δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Η Ford δήλωσε στο MotorTrend ότι η υποβολή αιτήσεων πατεντών είναι μέρος μιας δυνατής επιχειρηματικής στρατηγικής για την προστασία των νέων ιδεών μιας εταιρείας. Ωστόσο, τόνισε πως ό,τι περιγράφεται στην πατέντα δεν πρέπει να θεωρείται ένδειξη των σχεδίων της εταιρείας για προϊόντα ή υπηρεσίες, υπογραμμίζοντας ότι θα θέτει πάντα τον πελάτη στο επίκεντρο των αποφάσεών της.

Το αν κάτι τέτοιο ισχύει, ή η Ford και οι άλλες μάρκες θα αρχίσουν να υιοθετούν τέτοια σύστηματα και να παίζουν διαφημίσεις στο αυτοκίνητο, είναι κάτι που πέφτει στην κρίση του καθενός.

Εμείς, κλείνοντας, θα τονίσουμε ότι οι μόνες οθόνες που βρίσκονται σε ευρεία χρύση από τους ανθρώπους και είναι συνδεδεμένες στο διαδύκτιο, δεν παίζουν διαφημίσεις ή δεν συλλέγουν data για εξατομικεύμενη διαφήμιση, είναι οι οθόνες στα αυτοκίνητα.

Τουλάχιστον, ως τώρα. 

Δείτε επίσης

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad

Πίεση ελαστικών μοτοσικλέτας για δρόμο και offroad

F1- Piasti για Norris:«Δεν υπάρχουν φίλοι στο grid»

F1- Piasti για Norris:«Δεν υπάρχουν φίλοι στο grid»

Google Maps: Νέα λειτουργία AI θα συζητάει μαζί σου στο αμάξι

Google Maps: Νέα λειτουργία AI θα συζητάει μαζί σου στο αμάξι

3 σπορ μοτοσικλέτες με τελική που ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα

3 σπορ μοτοσικλέτες με τελική που ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα

Ματ χρώμα αυτοκινήτου: Καθαρισμός – Τελικά χρειάζεται γυάλισμα;

Ματ χρώμα αυτοκινήτου: Καθαρισμός – Τελικά χρειάζεται γυάλισμα;

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel