Αυτοκίνητο και διαφημίσεις: Μια νέα τεχνολογική πατέντα που δοκιμάζεται θα ακούει τις… συζητήσεις στο αυτοκίνητο σου και θα σου προσφέρει εξατομικευμένες διαφήμισεις. Που θα παίζουν αυτές, ρωτάτε; Στην οθόνη αφής και στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου σου, φυσικά!
Καινοτόμια και εξέλιξη ή οργουελική πραγματικότητα και μεγάλος αδελφός;
Οκ, η αλήθεια είναι οτι ζούμε σε μια πραγματικότητα που βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις. Περπατώντας στον δρόμο βλέπεις γύρω σου διαφημίσεις, πριν δεις κάποιο βίντεο στο Youtube θα δεις διαφημίσεις, όταν ανοίγεις την τηλεόραση θα δεις διαφημίσεις, την στιγμή αυτή που διαβάζεις αυτό το κείμενο, θα παίζει κάποια διαφήμιση στην οθόνη σου.
Οι ερεύνες έχουν δείξει πως μόνο στο διαδύκτιο, ο μέσος ενήλικας βλέπει περίπου 2 εκατομμύρια διαφημίσεις σε έναν χρόνο. Το 1980, οι άνθρωποι έβλεπαν περίπου 500.
Πέρα από τον αριθμό τους που αυξάνεται συνεχώς, εξελίσσεται και η «νοημοσύνη» των διαφημίσεων, αφού πλέον ερμηνεύουν τα data από τις αναζητήσεις σου στο διαδύκτιο και σου προτείνουν διαφημίσεις που ταιριάζουν σε εσένα, κυριώς γιατι ενδιαφέρονται για το καλό σου ή απλώς γιατί είναι πιο πιθανόν να αγοράσεις κάτι που ήδη θέλεις.
Οπότε, λογικό είναι να σκεφτεί κανείς: Αφού παντού βλέπεις και ακούς διαφημίσεις, γιατί όχι και στο αυτοκίνητο;
Και κάτι τέτοιο φαίνεται πως μπορεί να συμβαίνει.
Διαφημίσεις και στα αυτοκίνητα: Θα καταγράφει πληροφορίες από τις φωνητικές εντολές και τις συζητήσεις
Μια νεα τεχνολογική πατέντα που κατατέθηκε το 2023 από τη Ford, φαίνεται πως δίνει στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου σου την δυνατότητα να… κρυφάκουει τις συζητήσεις που θα έχεις στο αυτοκίνητο σου και με βάση αυτές , να σου προτείνει εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Κάθε φορά που μιλάμε για ασυνήθιστες ευρεσιτεχνίες/πατέντες, πρέπει να θυμόμαστε κάτι πολύ σημαντικό: Η κατάθεση μιας πατέντας δεν σημαίνει ότι ο κατασκευαστής σκοπεύει να υλοποιήσει, απαραίτητα, αυτό το σύστημα. Απλώς προστατεύει την πνευματική του ιδιοκτησία από ανταγωνιστές.
Η Ford θα μπορούσε, φυσικά, να εφαρμόσει αυτό το σύστημα σε κάποια μορφή, αλλά δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
Η Ford δήλωσε στο MotorTrend ότι η υποβολή αιτήσεων πατεντών είναι μέρος μιας δυνατής επιχειρηματικής στρατηγικής για την προστασία των νέων ιδεών μιας εταιρείας. Ωστόσο, τόνισε πως ό,τι περιγράφεται στην πατέντα δεν πρέπει να θεωρείται ένδειξη των σχεδίων της εταιρείας για προϊόντα ή υπηρεσίες, υπογραμμίζοντας ότι θα θέτει πάντα τον πελάτη στο επίκεντρο των αποφάσεών της.
Το αν κάτι τέτοιο ισχύει, ή η Ford και οι άλλες μάρκες θα αρχίσουν να υιοθετούν τέτοια σύστηματα και να παίζουν διαφημίσεις στο αυτοκίνητο, είναι κάτι που πέφτει στην κρίση του καθενός.
Εμείς, κλείνοντας, θα τονίσουμε ότι οι μόνες οθόνες που βρίσκονται σε ευρεία χρύση από τους ανθρώπους και είναι συνδεδεμένες στο διαδύκτιο, δεν παίζουν διαφημίσεις ή δεν συλλέγουν data για εξατομικεύμενη διαφήμιση, είναι οι οθόνες στα αυτοκίνητα.
Τουλάχιστον, ως τώρα.