Site icon TheCars.gr

McLaren: προτεραιότητα στην κερδοφορία

Η McLaren δεν θα λανσάρει το πρώτο της SUV πριν από το 2028, καθώς ο βρετανός κατασκευής υπεραυτοκινήτων θέτει ως προτεραιότητα την επιστροφή στην κερδοφορία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Leiters.

Η εταιρεία ακολουθεί τα χνάρια των μεγαλύτερων αντιπάλων της, όπως οι Ferrari, Aston Martin, Lamborghini και Bentley, οποίοι έχουν ήδη λανσάρει μοντέλα SUV.

«Δεν θα εισέλθουμε σε αυτή την κατηγορία πριν εξασφαλίσουμε μία σταθερότητα η οποία θα καταστήσει τη βασική μας δραστηριότητα κερδοφόρα», δήλωσε ο Leiters στην Automotive News Europe στο περιθώριο του Goodwood Festival of Speed. «Το 2028 είναι το νωρίτερο που μπορώ να φανταστώ σήμερα για το λανσάρισμα ενός SUV» πρόσθεσε.

Όπως και η Ferrari με την Purosangue, η McLaren αποφεύγει τον όρο SUV προκειμένου να περιγράψει ένα όχημα με υψηλή θέση οδήγησης. Η εταιρεία προτιμά να χρησιμοποιεί τον όρο “επιδόσεις για περισσότερους” για να περιγράψει την ικανότητα μεταφοράς περισσότερων επιβατών του μελλοντικού της μοντέλου.

Ο Leiters άφησε να εννοηθεί ότι το SUV θα είναι η πρώτη McLaren που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Για τα supercars της, η εταιρεία θα συνεχίσει να εστιάζει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή σε υβριδικά συστήματα κίνησης.

«Σήμερα η τεχνολογία EV δεν είναι ώριμη για ένα supercar» δήλωσε ο Leiters. Η τεχνολογία μπαταριών για τη δημιουργία ενός αρκετά ελαφρού σπορ αυτοκινήτου που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της McLaren δεν πρόκειται να υλοποιηθεί νωρίτερα από τα τέλη της δεκαετίας, πρόσθεσε.

Η McLaren θα επικεντρωθεί στην αύξηση βιώσιμων εσόδων με την υβριδική κουπέ Artura και το 8κύλινδρη 750S, καθώς και με ειδικές εκδόσεις μικρότερου όγκου πωλήσεων, όπως το μονοθέσιο υπεραυτοκίνητο Solus V10.

Οι ζημίες της McLaren Automotive Group αυξήθηκαν σε 335 εκατομμύρια λίρες (433 εκατομμύρια δολάρια) το 2022, έναντι ζημιών 136 εκατομμυρίων λιρών ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς η εταιρεία δυσκολεύτηκε να διαθέσει το βασικό, plug-in υβριδικό μοντέλο Artura V6 εν μέσω περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι παραδόσεις της Artura καθυστερούν στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά της McLaren.

Η McLaren πούλησε 2.188 αυτοκίνητα το 2022, λιγότερο από το μισό της επίδοσης ρεκόρ πωλήσεων του 2018, χρονιά κατά την οποία κατέγραψε 4.806 ταξινομήσεις.

Ο όμιλος McLaren, o οποίoς περιλαμβάνει τον αγωνιστικό βραχίονα της εταιρείας στη Formula 1, βρίσκεται στη διαδικασία άντλησης περισσότερων χρημάτων από την Mumtalakat, το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Μπαχρέιν και μεγαλύτερο μέτοχό της.

Η εταιρεία περιμένει από την Mumtalakat να εγκρίνει και να χρηματοδοτήσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο που θα εκτείνεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Τον Ιούνιο, η Mumtalakat αγόρασε μετοχές και εγγυήσεις αξίας 400 εκατομμυρίων λιρών της McLaren από το Ταμείο Δημόσιων Επενδύσεων (PIF) της Σαουδικής Αραβίας και την Ares Management, οι οποίες μαζί επένδυσαν 400 εκατομμύρια λίρες το 2021.

Exit mobile version