Mazda: Σε ποιο δημοφιλές μοντέλο διέκοψε την παραγωγή

Mazda: Σε ποιο δημοφιλές μοντέλο διέκοψε την παραγωγή

Το αγαπημένο σε πολλούς Mazda 6 έφτασε στο τέλος του κύκλου του. Η Mazda ανακοίνωσε τη διακοπή παραγωγής του μεσαίου sedan της στο τέλος του 2021, αφήνοντας τους λάτρεις των αυτοκινήτων να αναρωτιούνται για τους λόγους πίσω από αυτήν την απόφαση.

Το Mazda 6, ήταν το μεσαίο sedan της Mazda, που σχεδιάστηκε για να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Toyota Camry, η Honda Accord, η Nissan Altima και η Hyundai Sonata.

Ο λόγος που έχει οδηγήσει ορισμένους κατασκευαστές να σταματήσουν εντελώς την παραγωγή sedan βρίσκεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών. Η άνοδος των SUV και των crossover έχει οδηγήσει σε μια σταθερή πτώση των πωλήσεων των sedan.

Όλο και περισσότεροι αγοραστές προτιμούν τα ψηλότερα οχήματα με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και περισσότερο χώρο για αποσκευές.

Η Ford σταμάτησε όλα τα sedan της στις ΗΠΑ από το 2020, ενώ η GM θα σταματήσει την παραγωγή του τελευταίου της sedan, της Chevrolet Malibu, τον Νοέμβριο του 2024, αφήνοντας μόνο δύο sedan της Cadillac.

Η Mazda είναι ένας μικρός κατασκευαστής που δεν έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει ένα sedan με χαμηλές πωλήσεις στο χαρτοφυλάκιο της, καθώς οι περισσότεροι πελάτες ψάχνουν για ένα ψηλότερο όχημα με υψηλότερη θέση καθίσματος και μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας.

Αριθμοί που μιλούν από μόνοι τους: Μόνο 18.504 Mazda6 πωλήθηκαν το τελευταίο έτος παραγωγής του, αποδεικνύοντας ότι η αγορά είχε στραφεί σε άλλες κατηγορίες οχημάτων.

Η ιστορία του Mazda6

Το Mazda 6 έχει μια μακρά ιστορία που ξεκινά από τη δεκαετία του ’70. Οι ρίζες του εντοπίζονται στο Mazda 626, ένα μοντέλο που ήταν πολύ δημοφιλές στην εποχή του. Ωστόσο, οι προτιμήσεις των καταναλωτών εξελίχθηκαν και η Mazda αποφάσισε να επικεντρωθεί σε οχήματα που ανταποκρίνονται καλύτερα στις σύγχρονες ανάγκες.

Στην πραγματικότητα, η ιστορία πάει ακόμα πιο πίσω, καθώς το 626 προέρχεται από το Mazda 616/618/Capella, που κυκλοφόρησε μεταξύ 1970 και 1978. Αυτό το μοντέλο ήταν ουσιαστικά ένα Mazda RX-2 με κινητήρα εμβόλων αντί για περιστροφικό.

Ένα σημαντικό σημείο καμπής για το 626 ήταν το 1983, όταν άλλαξε από κίνηση στους πίσω τροχούς σε κίνηση στους μπροστινούς, μια διάταξη που διατήρησε μέχρι το τέλος της παραγωγής του το 2002.

Το όνομα Mazda 6 εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2002, αντικαθιστώντας το 626, και από τότε έχει κατακτήσει τη θέση του ως ένα από τα πιο δημοφιλή μεσαία sedan στην αγορά.
Η Mazda άλλαξε τη σύμβαση ονομασίας των μοντέλων της για το μοντέλο του 2003, και το 626 αντικαταστάθηκε από το ολοκαίνουργιο Mazda 6.

Το Mazda 6 διατήρησε την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέχρι την διακοπή του στο τέλος του μοντέλου του 2021. Ακολούθησαν τρεις γενιές του Mazda 6 (ονομαζόμενο “Atenza” στην Ιαπωνία), που καλύπτουν τα έτη 2003-2008, 2009-2013 και 2014-2021.

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της Mazda;

Η Mazda έχει ήδη επεκτείνει τη γκάμα των SUV και crossover της, προσφέροντας στους πελάτες μια ποικιλία επιλογών για να διαλέξουν. Με αυτή την κίνηση, η εταιρεία προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και εξασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη επιβίωσή της.

Η διακοπή του Mazda 6 είναι ένα ξεκάθαρο σημάδι των αλλαγών που συμβαίνουν στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι καταναλωτές αναζητούν διαφορετικά χαρακτηριστικά στα αυτοκίνητά τους και οι κατασκευαστές πρέπει να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν.

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία